נתניהו: “האמריקנים משתאים מול ההישגים שלנו, נמשיך עד הסוף”

ראש הממשלה ביקר בבסיס צאלים ואמר ללוחמים: "אנחנו לא מתכוונים להפסיק, אנחנו מתכוונים להמשיך עד הסוף" • "מה שאנחנו רואים בתוך השטח, מהדיווחים שאני מקבל וקבינט המלחמה מקבל, והדיבור עם המפקדים ועם החיילים - זו הצלחה בלתי רגילה"
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשפ"ד / 07.11.2023 19:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי), בבסיס צאלים ונפגש עם צוערי בה”ד 1 מגדוד דקל, עם מפקדי המרכזים והרע”נים, ועם לוחמי יחידת אגוז וסיירת חרוב.

נתניהו קיבל סקירה על פעילות המרכז לאימונים, בו עברו בשבועות האחרונים אלפי חיילים בסדיר ובמילואים, שאומנו על ידי מפקדי המרכזים וראשי הענפים לקראת הכניסה הקרקעית לעזה.

כמו כן, צפה בתרגיל של צוערי בה”ד 1 מגדוד דקל בלשביית “אריאל”, לשבייה בה מכשירים את הכוחות לדרג צוות הקרב הגדודי. הלשבייה מאפשרת אימון איכותי, המכין למלחמה וכן בתצוגת אמל”ח של לוחמי יחידת אגוז, איתם קיים שיח לוחמים.

המפקדים והלוחמים סיפרו לראש הממשלה על הקרבות בהם השתתפו ביום שבת בבוקר, ה-7 באוקטובר, ועל המבצעים בהם השתתפו בשבועות האחרונים.

בביקור השתתפו מפקד מל”י תא”ל קובי הלר, קצין מילואים ראשי תא”ל בני בן ארי ומפקדים נוספים.

ראש הממשלה נתניהו אמר ללוחמים: “אתם יכולים קודם כל להפיק לקחים. לכולכם יש לקחים קודם כל מהיום הראשון, מה שעשיתם – הצלתם את המדינה. אבל כאן יש גם לקחים מתוך השטח, כפי שאתם יודעים. אני שמעתי עכשיו חלק מהדברים, זה מאוד מדויק. כדאי לספוג כל גרם של לקחים וגם להתאמן יחד.

“אני רוצה להגיד לכם שמה שאנחנו רואים בתוך השטח, מהדיווחים שאני מקבל וקבינט המלחמה מקבל, והדיבור עם המפקדים ועם החיילים – זה הצלחה בלתי רגילה. אני אומר לכם, היו כאן אמריקנים – באו והסבירו לנו מה היה בפלוג’ה ומה היה פה ומה היה שם, והם משתאים על ההישגים שלנו.

“זה נכון שיש גם בעיות; יש רחפנים, יש מטענים ויש נ”ט. זה נכון. יש לפעמים גם אבידות מאוד כואבות, אבל בסך הכל ההצלחה היא פנומנלית. משום שאנחנו נכנסים לשם, פוגעים באויב – זאת הצלחה אדירה. אנחנו לא מתכוונים להפסיק, אנחנו מתכוונים להמשיך עד הסוף”.

הוא הוסיף: “אנחנו סומכים עליכם, מאמינים בכם ונותנים לכם את כל הכוח. אנחנו יודעים שתעשו הכל. כמובן תשמרו אחד על השני – זה כלל מספר אחת. שיהיה לכם את כל הכוח, כל ההצלחה. תודה לכם. תפיקו את הלקחים – הלקחים הם טובים מאוד, הרבה הרבה חוכמה. שיהיה הצלחה, רוח כבר יש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות