ליברמן: להחזיר את הרשות לשלוט בעזה? ‘הזיה ואשליה’

יו"ר ישראל ביתנו על האפשרות שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה אחרי המלחמה: "כל מי שטוען שהרשות צריכה לקחת אחריות מדינית וביטחונית, מדבר דברי הבל ומנותק מהמציאות"
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשפ"ד / 07.11.2023 13:06

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו לאפשרות לפיה הרשות הפלסטינית תתבקש לקחת אחריות על שטח עזה לאחר המלחמה, כפי שסבורים כמה מראשי האופוזיציה, ומכנה אותה “אשליה מסוכנת”.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

“ב-15 באוגוסט 2005 יצאה אל הפועל ‘תוכנית ההתנתקות’. מהלך בו פונו כל היישובים והמתיישבים מרצועת עזה לתוך שטח ישראל. הרשות הפלסטינית נכנסה לשטח הרצועה בגיבוי מלא של ישראל וארה”ב ולקחה על עצמה אחריות על הניהול השוטף והביטחון בשטח”, כותב ליברמן.

“כמו כן, באותה השנה נבחר אבו מאזן בפעם הראשונה ובפעם האחרונה לעמוד בראש הרשות הפלסטינית והיה בשיא כוחו. שנתיים לאחר מכן, ב-2007, נציגי הרשות הפלסטינית בפת”ח, אלו שלא נזרקו מהגגות על ידי החמאסניקים שהשתלטו על הרצועה, נמלטו לישראל על נפשם”.

לדעתו, “כל מי שטוען שהרשות הפלסטינית צריכה לחזור לשלוט בעזה ולקחת אחריות מדינית וביטחונית, מדבר דברי הבל ומנותק מן המציאות ומהיכולות של הרש”פ. דוגמה מוחשית לכך רואים ביו”ש בשטחים ‘בשליטת’ הרשות הפלסטינית. ללא גיבוי ישראלי אבו מאזן וממשלתו לא היו שורדים אפילו רגע.

“לכל בר דעת ברור שהגורמים הדומיננטים בשטח הם מחבלי החמאס, הג׳יאהד וכנופיות מקומיות.

“יתרה מכך, אבו מאזן הוא לא מושיע שוחר שלום, ולא וודרו וילסון הפלסטיני. מדובר במכחיש שואה סדרתי שחדשות לבקרים מאשים את חיילי צה”ל בפשעי מלחמה בבית הדין הפלילי בהאג. בן אדם שעוסק בטרור מדיני יום יום ודוגל בזכות השיבה, שמשמעותה היא סופה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וציונית”, הוסיף ליברמן.

“לכן הדרישות להחזיר את אבו מאזן והרש”פ לרצועה הן בגדר הזייה ואשליה מסוכנת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות