כשהחרדי של הליכוד הגיע לנחם בכפר הדרוזי וציטט את הרב עובדיה

היועץ האסטרטגי החרדי קובי גבריאל הגיע  לנחם את משפחתו של סא"ל סלמאן חבקה, גיבור ישראל שנפל בקרבות  ברצועת עזה • "עוד רבות ידובר באדם הענק הזה, גיבור ישראל אמיתי, שחילץ כל כך הרבה אנשים תחת אש"
כ"ג חשון התשפ"ד / 07.11.2023 14:34

לא בכל יום מגיע חרדי לכפר יאנוח. זה קרה אמש, בהלוויית של  סא”ל סלמאן חבקה, גיבור ישראל שנפל בקרבות  ברצועת עזה.

איש הליכוד, היועץ האסטרטגי החרדי קובי גבריאל, הגיע  לנחם את המשפחה – והתכבד לשאת דברים.

בהמשך הלך לנחם גם בביתו של סא”ל עלים סעד, סמח”ט 300 שנהרג בגבול לבנון.

“סלמאן, מהיום הראשון, מהשעות הראשונות, הגיע לשדה הקרב, נלחם בגבורה, באומץ ובנחישות, ממש כמו נחשון בן עמינדב הראשון שקפץ למים, הראשון שהגיע לשטח”, אמר גבריאל. “הוא הבין את הסיטואציה. הציל כמה שיותר אנשים ומהיום הראשון הדברים שלו, הסרטונים שלו, נמצאים אצל כל אדם ואדם מעם ישראל. הנחישות שלו, האומץ שלו, יהיו לשם דבר לדורות הבאים, עוד רבות ידובר באדם הענק הזה, גיבור ישראל אמיתי, שחילץ כל כך הרבה אנשים תחת אש, שהציל אל כך אנשים בתוך השטח, בלב ליבו של השטח העוין. מחובתנו לזכור זאת ולהנציח את האדם הזה בכל דרך”.

ואז, סיפר על מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל, “שהקשר שלו עם מנהיג העדה הדגול, שיח’ אמין טריף עליו השלום, היה ידוע, קשר חם, חזק”.

הוא סיפר איך הגר”ע, בפסק ההלכה שלו לפני עשרות שנים, קבע: “הברית בין אחינו הדרוזים ליהודים היא ברית חיים, לא מדובר בברית דמים אלא ברית חיים”.

הוא פסק, שהעדה הדרוזית נחשבת לחסידי אומות העולם, לא רק כשמתים ונהרגים על בטחון מדינת ישראל, אלא גם ביום יום, נחשבים כחסידי אומות העולם.

עוד פסק הגר”ע זצ”ל – “שנכון לומר אשכבה על חייל דרוזי שנפל, על חייל דרוזי שנהרג על משמרת בטחון ישראל ובהגנה על מדינת ישראל”.

הוא הדגיש: “אני בטוח שמורשתו של סלמאן חבאקה תישמר ותילמד עוד שנים רבות, יהי זכרו ברוך לעד”.

כאשר ערך טקס אשכבה, לפי פסק הגר”ע זצ”ל, בני העדה קמו וכיבדו את זכרו. “המרחם על כל בריותיו, הוא יחוס ויחמול וירחם על נפש רוח ונשמה של גיבור ישראל שנפטר נהרג בשם טוב מן העולם, סלמאן חבקה עליו השלום, יהי זכרו ברוך, נשמתו בגן עדן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות