שני מטחים כבדים למרכז בחצי שעה: פגיעה ישירה בבית בסביון

ערוץ אל-ג'זירה: קרבות עזים באזור א-שאטי צפון מערב עזה • נתניהו: "חמאס מגלה שאנו מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע" • דובר צה"ל: "מחבלי חמאס מספרים לעצמם שתהיה הפסקת אש - אין הפסקת אש" • השר גלנט: 'סינוואר מסתתר בבונקר, מנותק. שרשרת הפיקוד נשחקת'
חרדים 10
כ"ג חשון התשפ"ד / 07.11.2023 02:04

היום ה-32 למלחמה: צה”ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון. עד כה עודכנו משפחותיהם של 240 חטופים ו-348 חללי צה”ל.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

עדכונים שוטפים: 

23:45 – מתי, שביתה שבסביון נפגע פגיעה ישירה מרסיסי רקטה, סיפרה לחדשות 12: “הייתה אזעקה, ירדנו למטה ואחרי דקה בדיוק הייתה אזעקה נוספת – שניה אחרי שסגרנו את הדלת של הממ”ד היה בום חזק שהעיף את חלון הממ”ד. אם לא היינו מספיקים להגיע לחדר האטום, זה היה תוך שניות. מקומה שנייה עד למרתף הכול נהרס. לא היינו פה היום אם לא היינו נכנסים לממ”ד”.

23:25 – ערוץ אל-ג’זירה: קרבות עזים באזור א-שאטי צפון מערב עזה

22:25 – מטוסי קרב של צה”ל תקפו מטרות של חיזבאללה ביניהן מחסן אמל”ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום. כמו כן, כוחות צה”ל תקפו מוקדם יותר היום חולייה שניסתה לשגר טילי נ”ט משטח לבנון לעבר ישראל.

22:20 – 96 משאיות של ציוד הומניטרי הכולל מזון, מים וציוד רפואי נכנסו היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

22:10 – כאן חדשות: משפחות החטופים נפגשו עם שגריר קטאר בבריטניה ובכירים נוספים בלונדון.

21:55 – וילה ביישוב סביון  נפגעה מרסיסי רקטה, נזק במקום. אין נפגעים.  דיווח על שריפה גם ביהוד הסמוכה.

הרקטה פגעה בוילה בת שתי קומות ונגרם נזק רב בבית, ללא שריפה וללא נפגעים בנפש. “מדובר בזירה עם הרס רב, האזרחים שהו במרחב המוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף והאירוע ללא נפגעים”.

21:42 – דיווחים על תקיפות אינטנסיביות של צה”ל בא-נקורה, בעיתא א-שעב ובכפר כילא שבדרום לבנון.

21:34 – עוד מטח על המרכז השפלה – 5 רקטות שוגרו. בשלב זה לא דווח על נפגעים.  בין היתר נשמעו אזעקות בתל אביב-יפו, כפר קאסם, ראש העין, הרצליה, אשדוד, רמת השרון, רעננה, פתח תקווה, אלעד, גן שורק, פלמחים ועוד.

21:03 –  לפחות 6 יירוטים ברחבי גוש דן.

21:00 – מטח כבד לעבר גוש דן, השפלה והשרון. עד כה לא התקבלו במוקד איחוד הצלה דיווחים על נפגעים כתוצאה מנפילת רקטות.

20:55 – הצהרת דובר צה”ל: “מחבלי חמאס ירו מתוך בית החולים הקטארי בעזה על כוחות צה”ל במטרה לגרום לנו לפעול נגד בית החולים”.

20:53 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי: “מחבלי חמאס מספרים לעצמם שתהיה הפסקת אש – אין הפסקת אש. אנחנו ממשיכים קדימה. תקפנו 14,000 מטרות, השמדנו יותר ממאה פירים ו-4,000 אמצעי לחימה גם במסגדים וגני ילדים. המפקדים בצה”ל נושאים באחריות למה שקרה ואנו נמשיך לתחקר. עכשיו אנחנו במלחמה על הבית. עושים מאמץ עליון להשבת החטופים, נעשה הכול כדי להשיבם – כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ולכל אחד תיק מבצעי מודיעיני שנמצא במעקב”.

20:20 – הלחימה בשטח עזה נמשכת: לוחמי חטיבת הנח”ל זיהו חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד, ובעזרת סיוע אווירי חיסלו אותה בעת שיצאו ממנו לעבר תוואי מנהרה. בנוסף, מחבלי חמאס ירו טילי נ”ט על הכוחות ממספר נקודות ביניהם בית חולים בסביבתם. מסוק קרב ליווה את הלוחמים לחילוץ – והשמיד את מקורות הירי.

20:10 – ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בקרייה בתל אביב: “החמאס מגלה שאנחנו מגיעים למקומות שלא חשב שנגיע אליהם. חיסלנו אלפי מחבלים מעל הקרקע ומתחת לקרקע – האויב הזה יושמ. אם חיזבאללה ייבחר להיכנס למלחמה – הוא יעשה את טעות חייו. אתמול כינסתי את כל השגרירים הזרים בישראל וקראתי להם להצטרף למאבק לשחרור החטופים. לא תהיה הפסקת אש ללא שחרורם. אנחנו פועלים בכל האמצעים ובכל החזיתות כדי להשיב את כולם הביתה.

“אנחנו פועלים בזירה המדינית לתת לצה”ל מרחב תמרון. אני אומר למנהיגים – אם אנחנו לא ננצח, אתם הבאים בתור. ננצח ולא נעצור עד לניצחון”.

19:47 – הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז. מדובר ברקטות שנפלו בים. חמאס: “ירינו לתל אביב”.

19:27 – שר הביטחון בהצהרה מהקריה בתל אביב: “יחיא סינוואר מסתתר עכשיו בבונקר. מנותק קשר מסביבתו. שרשרת הפיקוד הולכת ונשחקת. נידרש להחלטות קשות, במלחמה שנכפתה עלינו – אין הליכה לאחור, אין עצירה – רק הליכה קדימה. לאחרונה נשמעות המילים הפוגה הומניטרית. עבורי, הפוגה הומניטרית היא קודם כל החזרת החטופים שלנו. לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרתם. עזה היא בסיס הטרור הגדול ביותר שנבנה אי פעם – אנחנו נחריב את החמאס, אין לנו עניין לפגוע באזרחים”.

19:00 – בעקבות פניות על תקלות חוזרות של עיכובים בהתראות הניתנות באפליקציית פיקוד העורף באייפון, היא תעודכן היום. בשל כך ולמשך מספר שעות, לא יהיו התראות באפליקציה עד לעדכון של כל משתמש במכשירו האישי וסנכרון כללי שלה.

18:40 – גנץ: “יהיה זמן להפגנות, דיונים ותחקירים על הכול. כעת הזמן להילחם ולנצח”.

18:20 – משלחת ובה נציגי משפחות החטופים תחל הבוקר בוושינגטון בסדרת פגישות עם בכירי הקונגרס האמריקני ותבקש לבטל את החסינות של קטאר בחוק הקובע סנקציות לממשלות המנהלות קשרים עם ארגוני טרור.

18:15 – נשיא המדינה יצחק הרצוג במכתב לנשיאי האוניברסיטאות והמכללות בארה”ב: “ישנה משמעות עצומה להצהרה שלכם, אשר מגנה בצורה פומבית וחד משמעית את המעשים הברבריים של 7 באוקטובר”. במכתבו, דרש נשיא המדינה טיפול מיידי במי שתומכים ומזדהים עם חמאס. “האירועים בקמפוסים הם אינם דיון אלא ביזוי המוסד האוניברסיטאי וחילול עקרונותיו הבסיסיים. איך ייתכן שלמי שתומכים, מעודדים, מסבירים ומאדירים את מעשי הזוועות של החמאס יהיה מקום במוסד אקדמי כלשהו? או בכלל – בעולם התרבותי והנאור”.

המכתב נשלח לכ-700 אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות אקדמיים ברחבי ארצות הברית

18:05 – חיזבאללה קיבל אחריות לתקיפת עמדות ארטילריה של צה”ל בגבול לבנון.

18:01 – שינוי בהנחיות פיקוד העורף: באיזורים ירושלים, שפלת יהודה וירקון: ניתן לקיים לימודים ופעילויות חינוכיות ללא תלות במרחב מוגן.

18:00 – לפי דיווחים פלשתיניים, מתנהלים חילופי אש כבדים בדרום ובצפון העיר עזה, בין כוחותינו למחבלים. במקביל מדווחים על המשך התקיפות ברצועת עזה.

17:30 – מאות מפגינים מטעם פורום משפחות החטופים קראו למזכ”ל האו”ם לפעול מיידית לשחרורם. במחאה מול מטה האו”ם בניו יורק, הציבו פעילי הפורום פוסטרים עם תמונותיהם של אשתו וילדיו של מזכ”ל האו”ם אנתוניו גוטרש בתור חטופים, ועליהם השאלה: “מה היית עושה אם בני המשפחה שלך היו נחטפים?”.

16:55 – דובר צה”ל: זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון לישראל. הכוחות תוקפים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

16:30 – אזעקות בצפון רמת הגולן ובאצבע הגליל, זוהו 6 יירוטים.

15:35:  ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, הגיע לטורקיה ויפגש עם הנשיא ארדואן.

15:05: שיגור לעבר מוצב צה”ל בגבול הצפון נפל בשטח לבנון.

14:45 – סרגיי נרישקין, ראש מודיעין החוץ של רוסיה, אמר כי הם פועלים כל העת כדי לאתר מידע ולאסוף מודיעין על החטופים והנעדרים הרוסים ברצועת עזה.

14:20: דובר משרד התעמולה של חמאס מזהיר מ”הלחץ הפסיכולוגי” של ישראל שמנסה לגרום לתושבי צפון הרצועה לעבור לדרומה. הוא טוען שהדרום לא יכול להכיל כל כך הרבה אנשים ושאין מקום בטוח ברצועה.

14:20 – לאחר השיגורים מתימן לעבר ישראל: שגריר ישראל לאו”ם, גלעדן ארדן הבהיר במכתב למועצת הביטחון של האו”ם כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה: “החות’ים לקחו אחריות על כמה תקיפות בחודש האחרון. לישראל הזכות לנקוט בכל אמצעי הכרחי כדי להגן על עצמה ועל אזרחיה”. בנוסף, הזהיר ארדן כי “לתקיפות הללו עשויות להיות השלכות אזוריות רחבות ומסוכנות”.

13:51 – צה”ל יירט מטרה אווירית חשודה בגבול לבנון. מחבלים ירו לעבר מוצב צה”ל בערב אל עראמשה, אין נפגעים. צה”ל הגיב בירי ארטילרי

13:40 – חדשות 12: אחרי הכתר על העיר עזה, ברצועה מדווחים על התקדמות מהירה של צה”ל – וכי כוחות כבר שולטים בנקודות במערב העיר, בעיקר לאורך כביש החוף.

13:10 – תקרית שנייה היום בגבול לבנון: טיל נ”ט שוגר למוצב סמוך לשתולה, צה”ל משיב בירי ארטילרי.

13:10 – ניסיון פיגוע בעפרה: מחבל חמוש בסכין התקרב לעבר שער היישוב וזוהה על ידי חיילים שפתחו לעברו באש. המחבל הצליח להימלט לכיוון הכפר עין-יברוד וכוחות הבטחון מנהלים אחריו מרדף בניסיון לאתרו. ביישוב עצמו מתנהלת שיגרה מלאה ואין הנחיות מיוחדות לתושבים.  ניסיון הפיגוע מתרחש כמה שעות לאחר סיכול פיגוע במחסום קלנדיה שנמצא לא הרחק מהמקום.

13:05: אזעקות בעוטף

12:59: ירי נ”ט למרחב שומרה. אין נפגעים. צה”ל מגיב באש לאזור לאבונה.

12:55: מחבל חמוש בסכין הגיע לישוב עופרה. כוחותינו פתחו לעברו באש. המחבל נוטרל.

12:30 – מקורות פלסטיניים: משאיות שנושאות אוהלים – תועדו באזור מעבר רפיח. אלו צפויות להיכנס לרצועה ולשמש להקמת ערי האוהלים – עבור העזתים שמתפנים דרומה.

12:00 – אוחזים דגלים לבנים: מאות עזבו את שכונת זייתון בעזה.

11:45 – השגריר אלון רוט-שניר מונה על ידי שר החוץ אלי כהן למרכז המאמץ הדיפלומטי הבין-לאומי לשחרור החטופים. השגריר ירכז את פעילות משרד החוץ, בארץ ובעולם, בשיתוף גורמי המערכת הישראלית

11:30 – הקרמלין: “המצב ההומניטרי ברצועת עזה קטסטרופלי, מאוד חשוב שיהיו הפוגות הומניטריות במבצע של ישראל שם. רוסיה ממשיכה לשמור על קשר עם הפלסטינים, ישראל ומצרים כדי להבטיח את העברת הסיוע”.

11:30 – אחרי שהפציץ עמדת חיזבאללה: טנק של צה”ל תקף גם חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ”ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב שתולה.

11:20 – טנקים של צה”ל מאבטחים פלסטינים שמנסים לעבור מצפון לדרום הרצועה. הכוחות מונעים ממחבלי חמאס לפגוע בתושבים שיכולים לעזוב את השכונות הצפוניות בעזה עד השעה 14:00 בצוהריים.

11:00 – בזמן דקת דומייה לזכר הנופלים והנרצחים – הופעלו אזעקות באשקלון. עד כה לא התקבלו למוקד איחוד הצלה דיווחים על נפגעים.

09:50 – חשש לאירוע ביטחוני בגליל: תושבים שנמצאים במעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, כפר יובל, מטולה, מרגליות ורמות נפתלי – מתבקשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. התנועה בכבישים באזור רכס רמים נסגרה.

09:40 – סוכל פיגוע בקלנדיה: מחבלת עטופה בדגל חמאס התקדמה ללוחמים ומאבטחים ונוטרלה, על גופה נמצאה סכין. כוחות מג”ב ומאבטחים זיהו את החשודה והסכנה והגיבו בירי, היא נפצעה וטופלה במקום על ידי גורמי רפואה.

09:00 – כוחות צה”ל השתלטו על מעוז חמאס בלב הרצועה: לוחמי צה”ל מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ”ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים. במקביל, במהלך הלילה הותקפו עשרות עמדות לשיגור מרגמות.

בנוסף, חיל האוויר, בהכוונת לוחמים מצוות הקרב החטיבתי של הנח”ל, תקף חולייה של כ-10 מחבלים. בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ”ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החוליה. גם כוחות זרוע הים ביצעו במהלך הלילה תקיפות, ובאמצעות חימוש מדויק הפציצו מטרות חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים.

עוד מהפעילות הקרקעית ברצועה: מכלול האש של אוגדה 36 איתר מספר מחבלי חמאס שתכננו לבצע מתקפה לעבר כוחותינו, תוך כדי שהם מתבצרים בתוך מבנה סמוך לבית החולים אל-קודס. הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים, דבר שהוביל לפיצוצי משנה משמעותיים – מה שמעיד על הימצאות מחסן אמצעי לחימה בסביבה אזרחית.

תמונות מהפעילות הקרקעית ברצועת עזה:

08:30 –  צה״ל ערך הלילה מבצע חטיבתי לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים טול כרם. בפעם השביעית ביו״ש מתחילת המלחמה – כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים חמושים. במקום היו חילופי אש כבדים, כלי הנדסה חשפו מטעני גחון מתחת לקרקע. אין נפגעים לכוחותינו.

08:05 – גם בטולכרם ובג’נין: כוחות הנדסה חשפו הלילה והבוקר מטענים שהוחבאו מתחת לתשתיות אזרחיות. גורם ביטחוני: “בתקופה האחרונה ממשיכים ארגוני הטרור ובראשם החמאס, להטמין מטעני חבלה רבים מתחת לכבישים ותשתיות אזרחיות ברחבי ערים פלסטיניות ביהודה ושומרון. אנחנו נמשיך לפעול לחשיפה ונטרול של אותם מטענים, אשר מסכנים את כוחותינו ואת חופש הפעולה שלנו באזור. מעבר לכך מדובר בשימוש בתשתיות אזרחיות, המסכן באופן ממשי מידי יום אלפי תושבים וילדים ברחבי יהודה ושומרון”.

08:15 – חיל האוויר תקף סמוך לבית החולים האינדונזי בעזה.

07:40 – דיווחים פלסטינים על פעילות כוחות צה”ל בג’נין.

06:40 – צבע אדום בעוטף עזה.

05:30 – היום יתקיים יום אבל אזרחי לזכר הנופלים והנרצחים בשבת השחורה במלאת חודש לאירועים. היוזמה האזרחית קוראת לישראלים לעמוד דקת דומייה בשעה 11:00, ולאחריה לשיר את המנון “התקווה”. בהמשך היום צפויים להתקיים טקסים ואירועי זיכרון ברחבי הארץ.

04:40 – שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית, מאי אל-קאילה, טוענת: יותר מ-60% מהמתקנים הרפואיים בעזה יצאו מכלל שירות.

03:30 – הפלשתינים מדווחים כי לוחמי צה”ל מיפו את בית אביו של המחבל מוחמד אל-פארוך שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בירושלים בו נהרגה לוחמת מגב רוס אידה לובין.

02:30 –  יהודי מבוגר נרצח בלוס אנג’לס על ידי מפגין פרו פלשתיני. על פי עדי ראייה הרוצח הכה את פול קסלר עד מוות באמצעות מגפון אותו החזיק.

01:55  – מזכ”ל האו”ם דואג למחבלים: “הצורך בהפסקת אש הומניטרית בעזה הופך דחוף יותר עם כל שעה שעוברת”.

01:10  – ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר פעם נוספת בראיון לרשת ABC האמריקנית ששודר הלילה כי לא תהיה הפסקת אש בעזה ללא שחרור החטופים הישראלים. “לא תהיה הפסקת אש, הפסקת אש כללית, בעזה ללא שחרור בני הערובה שלנו. באשר להפסקות קטנות טקטיות, שעה פה, שעה שם, היו לנו אותן בעבר. נבדוק את הנסיבות כדי לאפשר כניסת סחורות הומניטריות, או כדי לאפשר לבני הערובה שלנו, בני ערובה בודדים, לצאת”.

הוא הוסיף: “אני חושב שהפסקת אש תעכב את המאמץ המלחמתי. זה יעכב את המאמץ שלנו להוציא את בני הערובה שלנו מכיוון שהדבר היחיד שפועל על הפושעים האלה בחמאס הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים”.

לשאלה האם תהיה הפסקת אש כזו במידה וחמאס יסכים לשחרור בני ערובה, השיב ראש הממשלה: “תהיה הפסקת אש לשם כך”.

נתניהו אף נשאל מי צריך לשלוט בעזה ב’יום שאחרי’: “מי שלא רוצה להמשיך את דרכו של חמאס. אני חושב שלישראל, לתקופה בלתי מוגבלת של זמן, תהיה האחריות הביטחונית הכוללת, כי ראינו מה קורה כשאין לנו את זה. כשאין לנו את האחריות הביטחונית הזו, מה שיש לנו הוא התפרצות הטרור של חמאס בקנה מידה שלא יכולנו לדמיין”.

01:05 – CNN: באונר”א מדווחים על כ-70 אחוז מתושבי הרצועה שנעקרו מביתם וחיים ב-“תנאים לא אנושיים”.

00:01 – נשיא המדינה הרצוג בריאיון לאיש התקשורת הבריטי פירס מורגן: “אנחנו מותקפים בטילים שמשוגרים מבתי ספר, ממסגדים, מחנויות ומחדרי מגורים של אנשים. עזה היא בסיס איראני מלא בטרור, עם טונות של תחמושת. זו הטרגדיה שפקדה את העם העזתי”. הנשיא סיפר בראיון על הטראומה הנוראית שספג העם הישראלי, ופירט על כמה מהפשעים המזעזעים שביצעו מחבלי החמאס

00:01 – דיווחים פלשתיניים על תקיפה של כלי טיס באזור ביה”ח אל-קודס בעיר עזה. זאת במקביל לפצצות תאורה בסביבת ביה”ח שיפאא’. כמו כן, דווח על תקיפות משמעותיות בצפון-מערב העיר עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות