לאור יום: כוחות ימ”מ חיסלו שני מחבלים בכירים בטולכרם • צפו

כוחות של הימ"מ חיסלו לאור יום, בתוך רכב, את מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ומפקד גדוד של גדודי אל-אקצא - שני בכירי תשתית טרור בטולכרם, שהייתה אחראית על ביצוע עשרות פיגועי ירי, ותכנון פיגועים נוספים • החולייה פעלה בהכוונת ראשי ארגון חמאס ברצועת עזה ובחו"ל
חיים טוויל
כ"ב חשון התשפ"ד / 06.11.2023 17:35

בפעילות משותפת של שב”כ, ימ”מ וצה”ל בעיר טול כרם חיסל היום (שני)  כוח של לוחמי הימ”מ ושב”כ ארבעה מחבלים בטול כרם  – מתשתית טרור שאחראית על ביצוע עשרות פיגועי ירי, ותכנון פיגועים נוספים.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

מבין ארבעת המחבלים שחוסלו, יש שניים בכירים: ג׳האד שחאדה, בן 24, תושב מ.פ טול כרם, פעיל טרור מרכזי אשר עמד בראש התשתית. עז אדין עווד, בן 28, תושב מ.פ טול כרם, פעיל טרור מבכירי התשתית.

בתיעוד מרגעי החיסול נראים הלוחמים מקיפים את חוליית המחבלים ששהתה ברכב. הלוחמים הפתיעו את המחבלים וחיסלו אותם עוד לפני שיצאו מהעיר הפלסטינית.

כוחות הביטחון איתרו בשטח שני כלי נשק מסוג M16 אשר שימשו את החוליה.

במהלך החודשים האחרונים אותרה על ידי שב”כ תשתית טרור אשר התבססה במחנה הפליטים טול כרם והייתה אחראית לביצוע עשרות פיגועי ירי בגזרה לעבר יעדים ישראלים.

התשתית פעלה בהנחיה ובמימון של מאכוונים מרצועת עזה ומחו”ל מטעם ארגון הטרור חמאס וארגונים נוספים. המחבלים קיבלו מאות אלפי שקלים לטובת הנעת פעילות טרור.

במסגרת פיקוח על מחבלי התשתית אותר עיסוק בחימוש, הצטיידות באמל”ח, קידום פיגועי מטען, כוונות לירי תלול מסלול, גיוס מחבלים וכוונות שילוח מחבלים לעבר עורף ישראל.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק שיבח את פעילות הכוחות: “שילוב הזרועות האחוד של כוחותינו בהצלבה עם המידע המודיעני של שירות הבטחון הכללי מוכיח פעם נוספת כי הינו שובר השיוון בלוחמה בטרור. נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות יחד עם גופי הבטחון לשמירה על בטחון האזרחים והמדינה, גאה בלוחמינו אשר מגנים בגופם על המולדת”.

גורם צבאי מסר: “החיסול מבטא את עליית המדרגה בפיקוד המרכז מול מחבלי ארגון הטרור חמאס דעאש. כל מי שרק יחשוב לפגוע באזרחים או בכוחותינו נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. יש לנו סל כלים רחב, לא יהיו ערי מקלט למחבלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות