ביה”ד זירז את גיור לוחם הסיירת: ‘אם חלילה אמות, רוצה למות יהודי’

לוחם ביחידה מובחרת פנה לבית הדין הצבאי לגיור לקדם במהירות האפשרית את השלמת תהליך הגיור שהתחיל לפני מעל לעשרה חודשים • במהלך הדיון הלוחם פרץ בבכי: "בגלל כל מה שראיתי שם הבנתי שאני חייב לעשות הכול כדי לסיים את תהליך הגיור מהר ככל הניתן"
חרדים 10
כ"ב חשון התשפ"ד / 06.11.2023 10:52

א’, לוחם ביחידה מובחרת, פנה לבית הדין הצבאי לגיור בבקשה לקדם במהירות האפשרית את השלמת תהליך הגיור שהתחיל לפני למעלה מעשרה חודשים.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

העיתונאי קובי נחשוני דיווח הבוקר (שני) באתר Ynet, כי אחרי שלחם יחד עם יחידתו בשבת השחורה בכפר עזה, נשלח יחד עם יחידתו לאיזור הצפון – שם פנה לבית הדין הצבאי לגיור.

בסוף השבוע שעבר הגיע א’ לבית הדין הצבאי לגיור, לדיון במעמד שלושה דיינים. בשיחה זו למעשה קובעים הדיינים אם המועמד לגיור השלים את התהליך בהצלחה ואם ניתן לגייר אותו. במהלך השיחה, ולאחר שענה על כלל הדרישות והשאלות של הדיינים, ביקש א’ להסביר לדיינים מדוע הוא מעוניין להשלים את הליך הגיור במהירות האפשרית.

בקול חנוק מדמעות אמר: “מאוד רציתי לבוא לכאן היום ולהשלים את הגיור כי אני יודע שאני עלול למות בקרב, ואם זה חס וחלילה יקרה, אני רוצה למות כיהודי. לכן חשוב לי לא לחכות”.

לאחר סיום הדיון התנצל א’ בפני הנוכחים על כך שפרץ בבכי: “כל מה שהתרחש בקרבות יצא ממני באותו זמן. זאת הפעם הראשונה שהרשיתי לעצמי להוציא את כל מה שהצטבר בתוכי מאז תחילת המלחמה. בגלל כל מה שראיתי שם הבנתי שאני חייב לעשות הכל כדי לסיים את תהליך הגיור מהר ככל הניתן”.

עוד באותו היום בו הופיע בפני בית הדין – הושלם תהליך הגיור.

סא”ל קובי גרידיש, קצין בית הדין לגיור הצבאי: “סיפורו של א’ שבה את ליבנו. כולנו התרגשנו איתו במעמד קבלת עול המצוות שלו. מאז תחילת הלחימה, קיבלנו פניות רבות של חיילים וחיילות שנמצאים בעיצומו של תהליך הגיור שמבקשים מאיתנו לעזור להם לזרז ככל הניתן את תהליך גיורם ולצרף אותם לעם ישראל. הרצון הרב של המתגיירים להגיע למעמד בית הדין על מנת לקבל עול מצוות תחת הלחימה עודד אותנו לקדם דיונים על אף המצב המורכב, על מנת לסייע להם ככל הניתן ולצרף נשמות חדשות לעם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות