צה”ל הגביר עוצמת התקיפות: מפציץ סמוך לבית חולים שיפאא’

השר יואב גלנט: "המכונה הצה"לית עובדת במלוא העוצמה. יחיא סינוואר מתחבא בבונקר שלו ונותן למפקדי השדה למות בשטח" • 30 רקטות שוגרו לעבר יישובי הגליל ומפרץ חיפה - מטוסי קרב של צה״ל תקפו אמצעים טכנולוגיים של חיזבאללה • חיזבאללה: 63 מחבלים חוסלו מתחילת המלחמה
חרדים 10
כ"ב חשון התשפ"ד / 06.11.2023 02:00

היום ה-31 למלחמה:  כוחות קרקעיים של צה”ל השתלטו הלילה (שני) על מוצב חמאס בשטח עזה, ותקפו 450 מטרות אוויריות. ב-CNN דווח כי מתחילת המלחמה נהרגו 79 עובדי אונר”א ברצועת עזה.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

מלך ירדן עבדאללה צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי חיל האוויר הירדני הטיל תרופות וציוד רפואי מהאוויר לבית חולים שדה בעזה. על פי הערכות, הפעולה נעשתה בתיאום מערכת הביטחון הישראלית.

עדכונים שוטפים: 

23:44 – נשיא המדינה שוחח עם מנהיג הרוב בסנאט של ארצות הברית ועדכן על מאמצי ישראל במלחמה כנגד איום החמאס ובמאמץ המרכזי לשחרור החטופים והשבתם ארצה, לצד מאמציה של מדינת ישראל למנוע פגיעה באוכלוסייה האזרחית בעזה, בעוד חמאס ממשיך להסתתר מאחורי אזרחים ולהשתמש בתשתיות אזרחיות.

23:33 – 70 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה, דרך מעבר רפיח – מזון, מים וציוד רפואי.

23:25 – משלחת ישראל לאו”ם בהובלת השגריר ארדן קיימה היום באו”ם תדרוך דחוף בעקבות העלייה החדה וחסרת התקדים בהתקפות אנטישמיות וגילויי שנאה. השגריר ארדן: “חייב להיות מחיר ברור לפשעי שנאה נגד יהודים – הזמן לדיבורים עבר”.

לאחר שענד על עצמו לפני כשבוע טלאי צהוב בעצרת הביטחון, השגריר ארדן ענד אותו שוב בתדרוך והבהיר: ״אני עונד את הטלאי הזה כסמל לנחישות ועוצמה! ישראל חזקה וישראל תנצח. חייבים לזכור את מחיר השתיקה מול הרוע. הטלאי הוא תזכורת לשתיקה של האו״ם. פשוט חרפה”.

23:15 – נשיא המדינה בראיון לפירס מורגן: “אנחנו מותקפים בטילים שמשוגרים מבתי ספר, ממסגדים, מחנויות ומחדרי מגורים של אנשים. עזה היא בסיס איראני מלא בטרור, עם טונות של תחמושת. זו הטרגדיה שפקדה את העם העזתי״.

23:10 – דיווח מעזה: תקיפה סמוך לבית החולים אל-קודס.

22:40 – סגן דובר משרד החוץ האמריקני על דיווח מספר ההרוגים ברצועה: “זהו משרד שמנוהל בידי חמאס, שרק כמה שבועות קודם לכן ביצע מתקפת טרור מחרידה על ישראל. יש לו רקורד של ניפוח ואי-דיוק לגבי כמות ההרוגים”.

22:30 – התעצמות התקיפות ברצועה – וסמוך לביה”ח שיפאא’. הפלסטינים טוענים כי צה”ל פועל סמוך לבית החולים ואף ירה פצצות תאורה כדי לאתר אזרחים ולהרחיקם מהאזור.

22:15 – בעזה מדווחים: פצצות תאורה בין שיפאא’ לאזור א-שאטי.

22:05 – איחוד האמירויות הודיעה שתקים בית חולים שדה ברצועת עזה – בתיאום עם ישראל.

21:45 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: ממשל ביידן עדכן את הקונגרס על כוונתו לספק לישראל פצצות מדויקות מתקדמות מסוג SPICE – בעסקה בשווי 320 מיליון דולר.

21:02 – מטוסי קרב של צה״ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי. בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של  חיזבאללה, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור.

21:00: בניגוד לטענות של ישראל: שליח קטאר, מוחמד אל-עמאדי, מנסה להכחיש שיש מנהרות ליד בית החולים השייח’ חמד בעזה.

20:50 – מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, קיים הערכת מצב בשטח הרצועה שעסקה בין היתר בסוגיית המנהור וחשיפת הפירים. “אתם עושים עבודה מעולה, ביסודיות, והכי חשוב לי שיש למידה מבצעית”.

20:20 – החות’ים בתימן טוענים כי שיגרו בשעות האחרונות קבוצת מל”טים לעבר “יעדים רגישים” בישראל – מה שלטענתם גרם להשבתה של כמה שעות בנמלי התעופה בארץ.

20:20 – דובר צה”ל: “הלוחמים שלנו חיסלו כמה מחבלים במהלך התנועה שלהם בלחץ על העיר העזה. הכוחות עסוקים בהשמדת פירי מנהרות ותשתיות. חיסול דרג השטח של חמאס פוגע משמעותית ביכולתם לייצר התקפות נגד”.

20:10 – דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ג׳ון קירבי: ביידן ונתניהו שוחחו על הפוגות הומניטריות בלחימה כדי לאפשר לתושבים פלסטינים להגיע למקומות בטוחים ולאפשר שחרור חטופים. ישראל וארה״ב בתחילת הדיון בנושא ולא בסופו.

19:45 –  שר הביטחון יואב גלנט, סיים דיון לאישור תוכניות מבצעיות נוספות בעיר עזה ובצפון הרצועה. “הפעולה של צה”ל ביממה האחרונה מרשימה מאוד. השילוב בין חיל האוויר לכוחות היבשה מרעיד את רצועת עזה. המאמצים האלה מביאים להישגים בלתי רגילים, לפגיעה במחבלים וגם בדרג של מפקדי השדה. רק ביממה האחרונה נהרגו מג”דים ומ”פים, חלק מהם כאלה שחיסלנו לפני יום ויומיים והחליפו אותם אחרים, וגם הם מחוסלים.

“המכונה הצה”לית עובדת במלוא העוצמה. יחיא סינוואר מתחבא בבונקר שלו ונותן למפקדי השדה למות בשטח. אצלנו, המפקדים הולכים בראש הכוח, מובילים קדימה, מביאים להישגים ומנהיגים את הכוחות”.

19:37 –  אזעקה שלישית בשתולה. שתי אזעקות קודמות היו אזעקות שווא.

19:30 – גדודי חיזבאללה בעיראק, המזוהים כמיליציה פרו-איראנית, לקחו אחריות על תקיפה של ארבעה בסיסים אמריקנים

19:20 – אזעקה נוספת בשתולה שבצפון, עקב פעילות כוחות צה”ל

19:11 – אזעקה בשתולה על גבול הצפון. צה”ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

19:05 – הבית הלבן: נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספות ודנו בהתפתחויות הלחימה בעזה

18:50 – ראש הממשלה נתניהו הזהיר שגרירים מפני האיום של ציר הטרור המובל בידי איראן: “אם הם לא יובסו, הם יכשילו את התהליך והם יסכנו את המזרח התיכון כולו. אם המזרח התיכון ייפול לידי ציר הטרור, אירופה תהיה הבאה בתור ואף אחד לא יהיה בטוח”

19:25 – מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש: “עזה הופכת לבית קברות לילדים, ההגנה על אזרחים חייבת להיות עיקרית במלחמה. אנחנו עדים להפרה עמוקה של החוק הבין-לאומי – אף צד לסכסוך מזוין אינו מעל החוק הזה”. עוד קרא גוטרש ל”הפסקת אש הומניטרית מיידית”.

19:15 – צה”ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון.

19:10 – חדשות 12: התמרון הקרקעי מעמיק – כוחות צה”ל פועלים סמוך לבית החולים שיפא ובאזור הנמל בעיר עזה; הכוחות פועלים בכמה דרכים כדי לפנות מהמתחמים אזרחים חפים מפשע, ואת החולים מבתי החולים.

19:00 – חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל – והוא ה-63 של ארגון הטרור מתחילת המלחמה.

18:50 – הפלסטינים מדווחים על תקיפות אינטסיביות בעיר עזה.

18:15 – אחרי שהונחו לשהות במרחב מוגן, תושבי גליל עליון ביישובים הבאים מורשים לצאת: שניר, דן, דפנה, הגושרים, מעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, יראון, ברעם, סאסא וצבעון. כל הכבישים באזור פתוחים.

17:30  דיווח ב-CNN: מעבר הגבול ברפיח נפתח מחדש על מנת לאפשר לאזרחים זרים ופצועים פלסטינים לעבור מעזה למצרים.

17:20 – אזעקות צבע אדום הופעלו בעוטף עזה.

17:20: חמאס טוען: “ירינו לעבר תל אביב”

17:15 – משטרת ישראל בתגובה לדיווחי תושבים באזור ת”א על שמיעת הדי פיצוצים: מבדיקה עולה כי קולות הפיצוצים מקורם בנפילות רקטות שנחתו בים הפתוח.

17:10 – ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, קיים ביממה האחרונה מספר פגישות עם ראש הממשלה נתניהו, ראש המוסד דדי ברנע ובכירים אחרים בישראל. ברנס דן עם הבכירים הישראליים בכל ההיבטים המרכזיים של המלחמה, בכללם האפשרות שעדיין קיימת להידרדרות למלחמה בהיקף מלא מול חיזבאללה. עוד דנו השניים במאמצים לשחרור החטופים שמחזיק חמאס וכן באיומי הטרור הבינלאומי, בפרט נגד יהודים, שהתגברו מאוד מאז פרוץ המלחמה.

17:00 – חמאס לבנון לקח אחריות על הירי לצפון. מדובר צה”ל נמסר: זוהו כ-30 שיגורים לעבר צפון הארץ משטח לבנון. צה”ל מגיב בארטיליריה לעבר מקורות הירי.

16:40 – אזעקות הופעלו בגליל המערבי ובמחוז חיפה: נהריה, שלומי, קריית ים, סער, גשר הזיו, עכו וקריית ביאליק.

16:20 – דיווחים פלסטינים: צה”ל חיסל את ג’יהאד שחאדה, בכיר הזרוע הצבאית של הפת”ח בטולכרם, ואת עז א-דין עוואד, מפקד גדוד עז א-דין אל-קסאם של חמאס בטלכרם

16:20 – אזעקות הופעלו ביישובים מלכיה, אביבים ודישון שבגליל העליון.

16:00 – אזעקות צבע אדום באשדוד ובגן יבנה. דיווח על נפילה באשדוד.

16:00 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס לישיבה מיוחדת את כל שגרירי המדינות המוצבים בישראל.

15:50 – יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע היום בישיבת נשיאות הכנסת כי החליט לקצץ כ-80 מיליון ש”ח מתקציב הכנסת, אשר יועברו לאוצר המדינה לטובת המאמץ המלחמתי. מדובר בקיצוץ המהווה כ-17.5% מתקציב הכנסת שאינו קשיח (שכר והתחייבויות על פי דין).

15:45 – שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, אמר בריאיון לרשת CNN כי ראש ממשלת לבנון מסר לשר החוץ האמריקני כי לבנון איננה מעוניינת במלחמה עם ישראל: “ממשלת לבנון ניהלה משא ומתן ממושך עם חזבאללה ועם גורמים אחרים בחזית בדרום לבנון, וקיבלה את הרושם שלא תהיה מלחמה גדולה אלא אם ישראל תתקוף את לבנון או שמא המצב בעזה ידרדר”

15:40 – גורמים ישראלים אישרו: מעבר רפיח צפוי להיפתח בקרוב ליציאת פצועים ואזרחים זרים

15:41: דובר צה”ל: מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב”כ ואמ”ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז, לקח חלק בשילוח מחבלי נח’בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

15:15 – מחזור גיוס שני של חרדים (שלב ב) מתחילת המלחמה: עוד 120 התגייסו היום לטירונות מקוצרת, שאחריה ישולבו במערך המילואים.

15:10 – משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס בעזה מדווח על 10,022 הרוגים בתקיפות ברצועה מתחילת המלחמה.

15:10 – דיווח במצרים: 50 משאיות עם ציוד הומניטרי נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח

14:40 – שר החוץ האיראני: האמריקנים העבירו לנו מסר בשלושת הימים האחרונים בו הם אומרים שהם מחפשים הפסקת אש.

14:35 – בעקבות המלחמה – גם דרום אפריקה הודיעה על החזרת כל הדיפלומטים מישראל.

14:00 – צבע אדום ברעים ובעין השלושה.

14:00 – כחודש לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס, נחנך חמ”ל התצפיות החדש שהוקם לגזרת נחל עוז במחנה רעים. החמ”ל החדש נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414, שאמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה למלא את משימתן.

“סיפורו של חמ”ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב”, אמר מפקד גדוד 414, סא”ל אופיר. “נרכין ראש לזכר הנופלות והנופלים, נחבק ונחזק את המשפחות היקרות שהן חלק בלתי נפרד מגדוד 414 מעתה ועד עולם”. סמל א’, מפקדת בחמ”ל: “נחל עוז זה הבית. כל מי שהיה שם אי פעם יעיד. זה חמ”ל עם אופי מיוחד, שיישאר גם אם המיקום שלנו כרגע השתנה”.

13:40 – ראש ממשלת ירדן, בישאר אל-ח’סאונה: “כל ניסיון או יצירת תנאים לעקירת פלסטינים מעזה או מהגדה המערבית – מהווים קו אדום. ירדן תראה בכך הכרזת מלחמה”.

13:37 –  שוטרי מחוז צפון עצרו עורך דין, פעיל פוליטי, תושב העיר שפרעם שהביע הזדהות עם ארגון הטרור הרצחני “חמאס” וקרא להשמדת ה”כובש”. החשוד הובא הבוקר בפני שופט בית משפט השלום בעכו שהאריך את מעצרו ביומיים.

13:05 –  בצה”ל מעריכים כי בתקיפה האווירית החריגה הלילה בצפון הרצועה חוסלו מספר מפקדים בחמאס – ביניהם מפקדי גדודים ופלוגות.

12:55 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, שמבקר בישראל. נתניהו הודה לו על התמיכה בישראל, והבהיר:”אנחנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה”. דנקוב אמר בפגישה: “צריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו – כיוון שזה לא יכול להמשיך כך”.

12:25: הבוקר הופצץ בית של משפחת סינוואר בג’באלייה.

12:10 – עיריית קריית שמונה: קוראים לכל מי שנשאר בעיר לצאת באופן מיידי בעקבות ירי המטחים הגובר.

12:00 – מתחילת הלחימה ברצועת עזה נכנסות לשטח הרצועה שיירות אספקה חטיבתיות של צה”ל מידי יום. השיירות מספקות תחמושת, אמצעי לחימה, דלק, מזון, ציוד רפואי ומים לטובת המשך הלחימה. עד כה נכנסו עשרות משאיות הכוללות תחמושת, פגזים, מרגמות ואמצעי לחימה נוספים.

כמו כן, סופקו לכוחות בשטח מאות אלפי ליטרים של מים, עשרות אלפי טונות מזון ומעל למיליון ליטרים של דלק.

קצין הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום: “מרגע כניסת הכוחות, המערך הלוגיסטי פועל באופן נרחב לחילוץ כלים ממרחב הלחימה, פינוי פצועים והצלת חיים. בנוסף, המערך עוסק במבצעיים לוגיסטיים ליליים לתספוק הכוחות בדלק, תחמושת, אמצעי פריצה ולחימה, מזון, אנרגיות וציוד רפואי רב”.

11:43 – במבצע לסיכול טרור בחטיבת יהודה נאטמו שלושה בתי דפוס ששימשו את חמאס להדפסת חומרי הסתה; הלילה נעצרו 38 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון

11:30 – ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שעניינה הארכת התקופות ודחיית המועדים לביצוע פעולות מול הרשויות הציבוריות, וכן הארכת התקופות ודחיית המועדים למתן החלטות מינהליות.

11:20 – ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה הבהיר כי הרשות הפלסטינית לא תקבל העברה חלקית של כספי המיסים מישראל, וכי לא תהיה מוכנה לקיזוז הכספים עבור רצועת עזה. אשתייה הוסיף כי הוא מקווה שהלחץ הבין-לאומי יביא להעברה מהירה של הכספים.

10:15 – דובר צה”ל בערבית סא”ל אביחי אדרעי פונה שוב לתושבי רצועת עזה ומפציר בהם להתפנות דרומה: “צה”ל יאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לואדי עזה”.

10:10 – במערכת הביטחון לא משיבים לשאלה: האם נבדק מה הכיל הסיוע שהונצח הלילה על ידי ירדן לרצועת עזה? ח״כ זאב אלקין, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, פנה למערכת הביטחון וביקש הסברים, אך לא נענה.

09:55 – חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל: יש חזרה הדרגתית של שירותי התקשורת – נייח, סלולר ואינטרנט – באזורים שונים ברצועת עזה, לאחר שנותקו בידי ישראל.

09:45 – דיווח ב- CNN: ראש ממשלת תאילנד אמר כי בידיהם תמונות המעידות כי האזרחים התאילנדים המוחזקים בשבי חמאס בחיים. הוא לא ציין את כמות התמונות או כמה מתוך 24 האזרחים התאילנדים החטופים מופיעים בהן. לפי הדיווח, ממשלת תאילנד ממתינה לאפשרות לשחרר אותם, והיא פנתה במקביל לאיראן, קטר, מצרים ומלזיה כדי שיסייעו בכך.

09:30 – הממשלה מאשרת בהצבעה טלפונית את התקנות שיאפשרו לפקחי משרד התקשורת והמשטרה לסגור ערוצי תקשורת זרים שמסייעים לאויב בזמן מלחמה.

08:50 – דיווח בניו יורק טיימס: מחוקקים אמריקנים וגורמים רשמיים במשרד החוץ בוושינגטון מביעים דאגה מהזמנה של 24 אלף רובי סער של ישראל וחוששים שהיא תתדלק את אלימות המתנחלים בגדה המערבית. במשרד החוץ האמריקני צריכים לאשר את העברת הנשק, ומציינים שישראל עדכנה שהרובים מיועדים ברובם למשטרת ישראל, אך גם לחלוקה לאזרחים.

08:20 – פיגוע דקירה בשער הפרחים שבעיר העתיקה בירושלים: מחבל דקר לוחמי מג”ב סמוך לתחנת משטרת שלם שבמזרח העיר. לוחמת נפצעה אנוש ולוחם נוסף נפגע קל. כוחות משטרה נטרלו את המחבל. כוחות הצלה  העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבי”ח הדסה הר הצופים בעיר.

08:01 – כוחות צה”ל השתלטו על מוצב חמאס, תקפו 450 מטרות אוויריות וחיסלו מפקדים בחמאס. במוצב שעליו השתלטו הכוחות, היו לחמאס עמדות תצפית, מתחמי אימונים וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים. בנוסף, במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ”ט ועוד.

כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור נ”ט ועמדות תצפית נוספות. במסגרת הפעילות, מטוסי קרב של צה”ל חיסלו, בהכוונה מודיעינית של אמ”ן ושב”כ, מפקדים נוספים של חמאס, ביניהם ג’מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד בארגון הטרור. בשנת 1993 ביצע ג’מאל מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה”ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה. כמו כן, חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים בהם נלחמים הכוחות.

08:01 – בפעילות משותפת של המשטרה, צה”ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח מ-7 באוקטובר. עד היום זוהו 834 נרצחים אזרחים, שגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 736 מהחללים.

תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים. במקום פועלים אלפי שוטרים בעבודה במשמרות מפרוץ המלחמה, 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא.

07:31 – עקב התראה לאירוע ביטחוני מתבקשים תושבים השוהים ביישובים יפתח, מנרה, מעין ברוך, משגב עם, יראון, ברעם, כפר גלעדי, דפנה, מלכיה, דן, הגושרים, שניר, סאסא וצבעון שבגבול הצפון מתבקשים להיכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה.

07:30 – עהד תמימי נעצרה בכפר נבי סאלח, לאחר שפרסמה פוסט מסית ברשתות החברתיות שבו כתבה: “המסר שלנו לעדרי המתנחלים מחכים לכם בכל ערי הגדה, מחברון ועד ג’נין אנחנו נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה נשתה את דמכם ונאכל את הגולגולות שלכם יאללה קדימה, אנחנו מחכים לכם”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על מעצרה, וכתב ברשתות החברתיות: “כל הכבוד לצה”ל ושאר כוחות הביטחון שעצרו הלילה את המחבלת ו’פעילת זכויות האדם’ עהד תמימי מנבי סאלח, שהורשעה בעבר בתקיפת חיילי צה”ל ומאז פרוץ המלחמה מביעה הזדהות ותמיכה בחיות האדם הנאצים ברשתות החברתיות”.

07:30 – 23 חשודים נעצרו הלילה במחנות הפליטים שועפאט וענאתא, במסגרת מבצע משטרתי, בגין מעורבותם בהפרות סדר אלימות שככלו יידוי אבנים, ירי זיקוקין ויידוי בקבוקי תבערה בשבועות האחרונים. חלק מהחשודים נעצרו בחשד לפרסום דברי הסתה לאלימות ולטרור, וכן תמיכה בארגון הטרור חמאס. אחד החשודים נעצר בחשד ששילם “שכר” לאותם מפרי סדר. במהלך הפעילות השוטרים איתרו נשק, תחמושת, אפוד מגן, אמצעי לחימה נוספים וסכום כסף רב.

07:15 – דיווח בניו יורק טיימס: בממשל ביידן העבירו מסרים לאיראן וחיזבאללה דרך מתווכים אזוריים, כמו לדוגמה טורקיה, על כך שארה”ב נערכת להתערב צבאית בלחימה נגדם אם הם יפתחו במתקפה נגד ישראל.

06:00 – הותר לפרסום: סמ”ר שחר כהן מבטח הי”ד ז”ל, בן 22 מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9, חטיבה 401 נפל בקרב בצפון הרצועה.

05:25 – 6 כתבי אישום הוגשו בסוף השבוע והיום בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. מתחילת הלחימה הוגשו 52 כתבי אישום.

01:25 – מלך ירדן, עבדאללה השני, הודיע כי חיל האוויר הירדני הטיל משלוח של ציוד רפואי כולל תרופות, בביה”ח הירדני ברצועת עזה בחצות הלילה. עבדאללה צייץ: “חיל האוויר חסר הפחד שלנו הטיל בחצות סיוע חירום רפואי לבית חולים שדה שפועל בעזה. זאת החובה שלנו”. לא ברור אם המהלך נעשה באישור ישראלי.

00:35 – דיווחים ערביים על הרוגים ופצועים בתקיפה נגד בית בשכונת סג’אעיה שבמזרח העיר עזה.

00:20: כחודש אחרי שקיבלו הודעה שנרצחה: משפחתה של אמילי הנד בת ה-8 התבשרה שהיא ככל הנראה נחטפה לעזה.

00:14 – סיכום מטחי הקטיושות על קריית שמונה: המטח הראשון נורה בשעה 19:12. בסך הכל היו 6 נפילות ויירוט אחד. 5 מהנפילות נפלו בשטחים פתוחים. נפילה אחת בשכונה בעיר הוסילה לפגיעה ישירה ברכב, ללא נפגעים.

המטח השני נורה בשעה 21:25 – 6 נפילות, כולן בתוך העיר. 3 פגיעות ישירות בבתי מגורים ועוד 3 נפילות בשטחים פתוחים בעיר. נגרם נזק למבנים. אין נפגעים בגוף.  בשל פגיעה בעמודי חשמל, במספר מקומות ברחבי העיר יש הפסקת חשמל. צוותים של חברת חשמל והעירייה מטפלים בנושא ברגעים אלה.

00:01 – לאחר שתי נושאות המטוסים: פיקוד המרכז של צבא ארה”ב במזרח התיכון הודיע שהצוללת הגרעינית ‘אוהיו’ נכנסה למזרח התיכון. מדובר באחד מכלי הנשק המשמעותיים ביותר בארסנל של הצי האמריקני שכוללת יכולות גרעיניות.

00:01 – לשכת ראש הממשלה: “ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק ודרש שהצלב האדום ידרוש שחרור מיידי של החטופים הישראלים כפי שהחוק הבין-לאומי מחייב. כמו כן דרש שהצלב האדום יעמוד על זכותו לבקר מיד את כל החטופים כדי לוודא את שלומם ובריאותם”.

00:01 – נפילת רסיס של מיירט סמוך לבית החולים שמיר אסף הרופא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות