אחרי שטענה ש”לא שחטו תינוקות”, הח”כית מרע”ם התנצלה: “טעיתי”

ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין מרע"מ לא צפתה ב'סרטון הזוועות', אך טענה כי מחבלי חמאס "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים" • בהתנצלותה כתבה: "לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ד / 05.11.2023 22:54

חברת הכנסת אימאן ח’טיב יאסין ממפלגת רע”ם פרסמה הערב (ראשון) התנצלות על שניסתה למזער את  הטבח שביצע חמאס.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

“טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת”, כתבה ח’טיב יאסין. “לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום”.

היא הוסיפה:  “מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה, וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו”.

הבוקר דרשה מפלגת רע”ם מחברת הכנסת ח’טיב-יאסין להתפטר מתפקידה. זאת, לאחר שאמרה בריאיון לערוץ כנסת על ‘סרטון הזוועות’ של דובר צה”ל  שהוקרן לחברי הכנסת: “לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט ולא אנסו נשים. אם זה קרה – זה מביש”.

ח’טיב-יאסין אמרה זאת מבלי שצפתה בסרטון – והסבירה: “לא יכולה לצפות, אבל שמעתי ממקור ראשון”. היא ציינה כי שלושה מחברי מפלגתה כן צפו בסרט, והם המקורות שעליהם נשענה. “ישבנו ודיברנו על הסרט. אני לא נכנסתי לראות, וגם מה ששולחים לי לטלפון אני לא פותחת כי זה גורם לעוד כאב. אנחנו יודעים שמה שקרה הוא קשה ונורא, מבלי שיגידו מה בדיוק קרה”.

לדבריה של חברת הכנסת, כאישה דתייה ומוסלמית, מה שאירע נוגד את עקרונות האסלאם, גם בזמן מלחמה, אך לא ניתן להתעלם מההתנהלות שקדמה לכך. “מה שקרה זה לא אנושי ונוגד את האסלאם, אבל אי אפשר להתעלם מכל מה שהיה לפני והיה אחרי”.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס הגיב: “הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח’טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום והדגשנו את ההוקעה והסלידה מהפגיעה בנשים, תינוקות וקשישים. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האיסלאמית. רע”מ מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד”.

ברע”ם העריכו שחטיב-יאסין לא תתפטר, למרות דרישתו הפומבית של מנסור עבאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות