“לא שחטו תינוקות”: ח”כ הכחישה הזוועות, ברע”מ דרשו שתתפטר

חברת הכנסת אימאן ח'טיב-יאסין הודתה בריאיון בערוץ הכנסת כי לא צפתה ב'סרט הזוועות' של דובר צה"ל על הטבח ב-7 באוקטובר, אבל שמעה "ממקור ראשון" שלא מראים "שחיטת תינוקות" • היא הוסיפה: אם זה היה - "זה היה מביש" • הנהגת מפלגת רע"ם דרשה ממנה להתפטר מיד
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשפ"ד / 05.11.2023 17:00

חברת הכנסת אימאן ח’טיב-יאסין ממפלגת רע”ם התראיינה היום (ראשון) בערוץ הכנסת ונשאלה על סרט הזוועות של דובר צה”ל על הטבח של ה-7 באוקטובר.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

ח’טיב-יאסין הודתה שלא נכנסה לצפות בו, אבל אמרה כי לפי מה ששמעה מ”מקור ראשון” – “לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט ולא אנסו נשים. אם זה קרה זה מביש”, טענה חברת הכנסת בריאיון לערוץ הכנסת, עוד מבלי שצפתה בסרטון.

לדבריה, שלושה חברי מפלגתה נכנסו וראו אותו. “ישבנו אתמול ודיברנו על הסרט וזה מה שהם אמרו. לא נכנסתי לראות אותו, גם מה ששולחים אליי לפלאפון אני לא פותחת – כי זה רק גורם לכאב.

“מה שקרה הוא קשה. בשבילי זה משהו נורא, משהו מאוד גדול שאי אפשר לסבול אותו אבל אנחנו לא מתעסקים בסמנטיקה של הדברים. אני אישה דתייה מוסלמית – ומה שקרה נוגד את ערכי האסלאם”, אמרה. “עם זאת אי אפשר להתעלם מכל מה שהיה לפני. זה לא מצדיק אבל מה שקורה עכשיו בתוך החברה הערבית קשה”.

הנהגת רע”מ הוציאה הודעה מהירה, בה היא דורשת מחברת הכנסת להתפטר.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס הגיב: “הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח’טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום והדגשנו את ההוקעה והסלידה מהפגיעה בנשים, תינוקות וקשישים. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האיסלאמית. רע”מ מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד”.

שר המשפטים יריב לוין הגיב על דבריה: “הזדעזעתי מדבריה החמורים של חה”כ אימאן ח’טיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7.10. כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של חה”כ ח’טיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות