גם אשדוד ובאר שבע: מתווה הסיוע לעסקים יורחב לטווח של 40 ק״מ

שר האוצר סמוטריץ הכריע: תקנות מס רכוש, שכוללות פיצוי רחב יותר על פגיעה בפעילות הכלכלית מהמלחמה, יורחבו ל-0-40 ק"מ מגבול עזה • ח"כ משה גפני: "הגענו לשינויים משמעותיים במתווה" • ומי "בא לתת הצהרות ריקות מתוכן כדי לקבל כותרות"? ניר ברקת
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ד / 05.11.2023 11:51

ועדת הכספים מקיימת היום(ראשון) דיון לקראת קריאה שנייה ושלישית, במתווה הפיצויים לתושבי הדרום בעקבות מלחמת חרבות ברזל – במטרה לאשר את המתווה עוד השבוע.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הודיע כי בשיח משותף עם יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני, מרכז הקואליציה בוועדה ח״כ אליהו רביבו, מרכז האופוזיציה בוועדה ח״כ ולדימיר בליאק וח״כ ינון אזולאי, הנחה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק״מ, כך שיכלול את הערים באר שבע ואשדוד.

בפתח הישיבה הודיע נציג מטעם שר האוצר: “תקנות מס רכוש, שכוללות פיצוי רחב יותר על פגיעה בפעילות הכלכלית מהמלחמה יחולו לא רק על 0-7 ק”מ, אלא יורחבו ל-0-40 ק”מ מגבול עזה”.

לדבריו, “שר האוצר שוחח עם ראשי עיריית ב”ש ואשדוד, תקנות מס רכוש שנביא לכאן בוועדה בימים הקרובים, יחולו מ-7 קילומטר עד 40 קילומטר, נייצר פתרונות משפטים לעניין הזה, יש מורכבות ויש לראות איך פותרים אותה. בתוך החשבון ננסה לייצר את המודל המדויק. השיח נותן הרבה תקווה שנוכל לסיים את המלחמה בצורה הכי טובה גם בחזית וגם בעורף”.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני בירך: “מאז הישיבה הקודמת שכולם זוכרים עם הרבה ויכוחים, ישבנו גם עם הארגונים, עם שר האוצר, עם אנשי משרד האוצר, אופוזיציה וקואליציה כדי להגיע למקסימום הסכמות. הגענו לשינויים משמעותיים, והגענו להצעת חוק שונה לחלוטין מההצעה הראשונית של האוצר. יש פה את התקנות גם, שעל פי הודעת שר האוצר זה מ-7 עד 40, אשדוד וב”ש נמצאות בפנים, לכן שנקיים את הדיונים נראה מה שנעשה בהסכמה יהיה בפנים, ומה שלא בהסכמה, נדון על כל הנושאים הללו”.

יו”ר הקואליציה, אופיר כץ, בירך על המתווה: “ההחלטה להרחיב את המתווה המלא ל-40 ק״מ מהגבול היא הדבר הנכון והצודק עליו נלחמנו. לא נתפס שמישהו פה חשב שהוא יכול להתעלם מאשדוד ובאר שבע. חבל שראשי הרשויות צריכים לבוא כמו עני בפתח אל האוצר, זו ההתנהלות שלהם מתחילת הלחימה. בלי רעש ציבורי אף אחד מהם לא חושב על טובת התושבים אלא על טובת הכספים הקואליציוניים”.

שר הכלכלה ניר ברקת הגיע לוועדה כדי למתוח ביקורת פומבית נגד השר סמוטריץ’ ומשרד האוצר – וחטף מחברו למפלגה, ח”כ אלי רביבו: “שרים התרגלו לבוא לכאן לתת הצהרות ריקות מתוכן כדי לקבל כותרות במקום לעשות את העבודה שלהם בקבינט החברתי כלכלי”.

ח”כ אלמוג כהן, תושב הנגב, בירך על ההחלטה להרחיב את הסיוע לעסקים עד לטווח של 40 ק”מ: “אני מברך את חברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ שעושה ימים כלילות, על ההבנה שבזמן מלחמה מדינה מכניסה את הידיים לכיס. לכם, אחיי בעלי העסקים באיזור באר שבע ואשדוד היו שלווים לעשות את עבודת הקודש שלכם, למען חיילנו ואזרחינו. אנחנו ננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות