אטום? השר אליהו הושעה מישיבות הממשלה – “עד להודעה חדשה”

אחרי שאמר בראיון לרדיו 'קול ברמה' כי להטיל פצצת אטום על עזה "זו דרך אחת" למוטט את החמאס - נתניהו הודיע על השעיית השר עמיחי אליהו מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה • בן גביר: "שוחחתי עם השר עמיחי אליהו, שהבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה"
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ד / 05.11.2023 11:03

שר המורשת עמיחי אליהו אמר היום (ראשון) בריאיון ברדיו ‘קול ברמה’ שלהטיל פצצת אטום על עזה “זו דרך אחת” למוטט את החמאס.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

כשנשאל מה יעלה בגורל 241 החטופים שמוחזקים ברצועה, אמר: “אתה צריך שהחמאס יתחנן להחזיר לך את החטופים האלה, במלחמה משלמים מחירים”.

עם זאת, הוסיף בהמשך: “מקווה ומתפלל לשובם”.

לאחר הסערה הפוליטית שעוררו דבריו והגינוי של ראש הממשלה נתניהו, אליהו הבהיר בציוץ בטוויטר: “ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית”.

ההבהרה לא עזרה – וראש הממשלה הודיע על השעיית שר המורשת מישיבות הממשלה “עד להודעה חדשה”.

בשיחה עם ישראל כהן ויקי אדמקר, אמר השר אליהו: “כשאתה מתחיל במלחמה ומדבר על בלתי מעורבים אתה כושל. לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. צה”ל מבין שלא היה דבר כזה. צה”ל מכה בהם מכה קשה, האם זה כמו שאני רוצה, 100 אחוז? 55 אחוז כן”.

השר גם שרטט את תרחיש הסיום של המלחמה מבחינתו, והוא לחזור לגוש קטיף: “הם לא מפחדים מהמוות, אנחנו צריכים להבין מה שובר ומרתיע אותם. צה”ל בכיוון הנכון. אנחנו צריכים לגבות מהם מחיר טריטוריאלי”.

“אנד גיים” לשיטתו, “זה שאין גדר ומיגוניות. כל מי שמניף דגל של אשף או חמאס לא יכול להיות איתנו על האדמה הזאת. אין מקום לרצועת עזה, מי שרוצה להיות ערבי במדינת ישראל צריך להיות כמו יוסף חדאד”.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על “פצצת האטום”: “הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה״ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון”.

יו”ר מפלגתו של אליהו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “שוחחתי עם השר עמיחי אליהו, שהבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה. ברור לכולנו שיש להשמיד ולמחוק את ארגון החמאס וברור לכולנו שנעשה הכל להחזיר החטופים הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות