להטיל אטום על עזה? ‘שר המורשת והפטפטת’: “זאת אחת האפשרויות”

סערה בעקבות דבריו של השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית • נתניהו: "הדברים של השר מנותקים מהמציאות" • העיתונאי חגי סגל: "פיטוריו לאלתר של שר המורשת והפטפטת יגבירו את תחושת האחדות בעם" • נתניהו הודיע על השעיית השר מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ד / 05.11.2023 09:54

שר המורשת עמיחי אליהו התראיין הבוקר (ראשון) לרדיו ‘קול ברמה’ והביע את התנגדותו להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. “לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה”.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

כשנשאל אם צריך להטיל פצצת אטום על עזה – השיב: “זאת אחת האפשרויות”.

בהמשך נשאל מה עם 240 החטופים – והוא ענה: “מתפלל ומקווה לשובם אבל יש גם מחירים במלחמה”.

הוא הוסיף: “אין מקום לרצועת עזה, לא צריך להיות קיום לצפון הרצועה. כל המרים דגל של אש”ף או של חמאס לא צריך להמשיך לחיות על האדמה. אני שואף שאחרי המלחמה נחזור ליישובים ברצועת עזה ונלך שם קוממיות בגאווה. לגבות מהם מחיר טריטוריאלי. לגבי האזרחים הפלסטינים? שילכו לאירלנד או למדבריות, שהמפלצות בעזה ידאגו לעצמם לפתרון”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה”ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון”.

האוחר יותר הודיע ראש הממשלה על השעיית השר עמיחי אליהו מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה.

העיתונאי חגי סגל הגיב לדברי השר: “פיטוריו לאלתר של שר המורשת והפטפטת יגבירו את תחושת האחדות בעם”.

עיתונאי ‘ידיעות אחרונות’ נדב איל הגיב: “יותר ממה שעמיחי אליהו הוא קיצוני, הוא פשוט הטיפש מבין שרי הממשלה. בפער. ספק גדול אם היה מקבל פוזיציה פוליטית כלשהי אלמלא הייחוס המשפחתי שלו”.

העיתונאי אריאל כהנא כתב: “נתניהו צריך להורות לשר אליהו לא להתראיין – ולא יפוטר. יש גבול!”

ח”כ יוליה מלינובסקי: “לאור האמירות של השר עמיחי אליהו אני לפעמים תוהה אם הוא שר בממשלה או נער מתלהב בן 14 שמתחיל את גיל ההתבגרות. לא ראוי”.

השר אליהו הגיב לסערה שעורר: “ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכול בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים”.

יו”ר מפלגתו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “שוחחתי עם השר עמיחי אליהו, שהבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה. ברור לכולנו שיש להשמיד ולמחוק את ארגון החמאס וברור לכולנו שנעשה הכל להחזיר החטופים הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות