תקיפות חסרות תקדים בעזה • מטח למרכז, נפילות בקרית שמונה

אזרח ישראלי נהרג מירי נ"ט מלבנון • כ-6 עד 8 רקטות נורו למרכז • נתניהו: סנואר מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר • נותקה רשת האינטרנט בכל הרצועה • בני גנץ: "אנחנו צריכים הפעלת אש – ולא הפסקת אש" • נקבע מותו של הרב נערן חיים אשחר ז"ל שנפצע בשבוע שעבר בתאונת טנק
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ד / 05.11.2023 01:25

היום ה-30 למלחמה: צה”ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

עדכונים שוטפים:

22:05 – מטח נוסף מדרום הרצועה למרכז, לשפלה וליישובים בדרום.

22:00 – המטח לקריית שמונה: בית נפגע ישירות. אדם שהיה בבית התמגן במקלט ולא נפגע.

21:40 – מספר נפילות אותרו בשיגורים האחרונים לקריית שמונה.

21:28 – אזעקה נוספת בקריית שמונה, כשעתיים לאחר המטח האחרון לעיר.

20:55 – המפכ”ל קובי שבתאי: “אני מאוד מקווה שמדינת ישראל תלך עד הסוף ותשמיד את תשתיות החמאס באשר הם. אם זה תלוי בי אני ארדוף אותם עד יומי האחרון”.

20:55 – ראש ממשלת עיראק א-סודאני בפגישה עם שר החוץ של ארה”ב בלינקן, בבגדאד: “מגנים את התוקפנות הציונית בעזה ודורשים הפסקת אש מיידית ואת פתיחת המעברים, כדי למנוע אסון הומניטרי”.

20:40 – תקיפות חריגות ברצועת עזה.

20:40 – דיווח בלבנון: ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה יבקר בביירות בימים הקרובים “כדי לעקוב אחר תיק האסירים”.

20:35 – אותרו רסיסי רקטה בפתח תקווה, אין נפגעים. דיווחים על רסיסים גם ברמת גן ותל אביב.

20:30 | דובר צה”ל: “בשעות אלה מתקיימת תקיפה רחבה מאוד בעזה”

20:20: הצהרת דובר צה”ל: “כיתרנו את העיר העזה, הגענו עד לחוף הים. בשעה זו תקיפה נרחבת מאוד בעזה. מסרנו הודעה למשפחותיהם של 347 חללי צה”ל ולמשפחותיהם של 240 חטופים. לא נכניס דלק לרצועה”.

20:15 – חדשות 12: קצינים בכירים פנו לתושבים בעוטף בצל מחדל 7 באוקטובר, ואמרו להם –  “אנחנו מקווים למות בשדה הקרב בעזה, כי אנחנו מתביישים שהפקרנו אתכם. גם ככה אנחנו מתים מבושה. לפחות נמות בניסיון להגן עליכם כמו שצריך ולהחזיר לכם את הביטחון, אנחנו מבטיחים לכם שאנחנו ננצח במלחמה”.

20:10 – הרמטכ”ל הרצי הלוי בפיקוד הצפון: “אנחנו מוכנים כל רגע לעבור למתקפה בצפון ומבינים שזה יכול לקרות, אנחנו מאוד סומכים עליכם שההגנה כאן היא חזקה. אני יודע שהרוח מאוד חזקה, אני יודע שאנשים עם אמביציה בשמים”.

20:01 – אזעקות בגוש דן, בתל אביב וביישובים בשרון. כ-6 עד 8 רקטות נורו.

19:35 –  טיל פגע בלב שכונת מגורים בקריית שמונה. אותרו עוד שתי נפילות בתוך העיר. נגרם נזק לתשתיות. בשלב זה לא דווח על נפגעים בנפש.

19:25 – דובר צה”ל בשפה הערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פרסם  בחשבון הטוויטר שלו כי כתוצאה ממתקפת חיזבאללה לעבר הצפון – נהרג אזרח ישראלי. האיש שנהרג הוא אזרח שיצא ממוצב צה”ל באזור, במסגרת הובלת מים למוצב.

אדרעי: “חיזבאללה המשיך היום לתקוף מוצבים ישראלים ויישובים ישראלים מבלי להבחין בין אזרחים לחיילים. אחת מהתקיפות הביאה למותו של אזרח ישראלי”. הוא ציין, כי “ארגון הטרור חזבאללה ממשיך לערער את הביטחון בגבול הצפון ותוקף את תושבי הצפון ללא הבחנה ותוך סיכון היציבות בדרום לבנון”.

19:20 – השר בני גנץ בסיור בדרום: “מול אויב שהופך בתי חולים לבתי מחסה לראשי הטרור, מול מי שחוטף ילדים, והופך גני שעשועים למחסני אמל”ח, אנחנו צריכים הפעלת אש – ולא הפסקת אש. רק לחימה רציפה, מקצועית ונחושה תביא לשחרור החטופים”.

19:12 – אזעקות בקריית שמונה, במטולה וביישובי אצבע הגליל.

19:00 – שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם משפחות החטופים: “המסר הברור שאני מעביר לקהילה הבין-לאומית – לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים. אנחנו בוחנים כל כיוון שיקדם את השבת החטופים. כל מערכת הביטחון רואה בנושא כבעל חשיבות עליונה, ובאופן אישי – אין רגע בדיונים הביטחוניים ובקבלת ההחלטות שאני לא חושב עליכם ועל יקירכם.

“החמאס סופג מכות קשות בשדה הקרב, וינסה להכאיב לנו בלוחמה פסיכולוגית במקומות הכי רגישים וכואבים. החמאס הוא ארגון רצחני, חסר אנושיות, הוא לא רוצה להטיב את מצב האזרחים בעזה. הלחץ הצבאי עליו משרת גם את המאמצים להחזרת החטופים”.

18:40 – צה”ל תוקף “תקיפות חסרות תקדים” בצפון הרצועה ומסביב לעיר עזה.

18:35 – דיווחים בעזה: נותקה רשת האינטרנט בכל הרצועה. חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל טענה כי הופסקו לחלוטין כל שירותי התקשורת והאינטרנט ברצועת עזה, בעקבות ניתוק של הקווים הראשיים שחוברו בעבר בידי הצד הישראלי.

18:11 – ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם כתבים: “לסינוואר לא אכפת מהעם שלו והוא מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר. העם שלו מעניין אותו כקליפת השום”.

18:00 – הנחיות פיקוד העורף עודכנו: הוסרה הגבלה על קיום לימודים ביישובי השרון – וכעת אין תלות במרחב מוגן.

18:00: ישראל היום: בשבוע שעבר התגלתה מנהרה בשלבי חפירה ראשוניים, מהכפר רנתיס במערב בנימין, לכיוון אזור השפלה והשרון. כלקח מאירועי 7 באוקטובר בצה”ל נערכים לתרחיש הקיצוני, וזו אחת הסיבות להקמת כיתות כוננות רבות בכל רחבי הארץ.

17:45 – צה”ל חיסל באמצעות כטב”ם 3 מחבלים בשטח לבנון סמוך לקיבוץ יפתח, אחרי שזוהו כמי שנערכים לבצע ירי לעבר ישראל.

17:45 – זוהתה גופתה של רות פרץ הי”ד, נערה עם צרכים מיוחדים שנרצחה בטבח במסיבה ברעים.

17:30 – רכב נפגע מהירי ליישובי העוטף – אין נפגעים.

17:10 – דובר צה”ל: כוחות צה”ל איתרו עשרות רובים, רחפני נפץ ותחמושת ברצועת עזה, יחד עם מעבדה לייצור חומרי נפץ והשמידו אותה. בפעילות אותרו, נשקים מסוג קלאצ’ניקוב ותת-מקלע, מחסניות, רימונים, מטענים, אמצעי מיגון, רחפנים חמושים וטילי RPG. חלק מאמצעי הלחימה הושמדו וחלקם הובאו ארצה לצרכי מחקר.

17:05 – ראש האופוזיציה יאיר לפיד במטה משפחות החטופים: “הייתי בשבוע שעבר אצל ראש הממשלה. אמרתי לו שהאופוזיציה תיתן גיבוי לכל צעד, לכל עסקה, מרחיקת לכת ככל שתהיה. העיקר שהחטופים יחזרו. אנחנו לא נגיד שהיינו מנהלים את זה יותר טוב. אנחנו לא נגיד שהמחיר יקר מדי”.

16:55 – לשכת מנהיג איראן מאשרת כי ח’אמנהאי נפגש בטהראן עם בכיר חמאס איסמעיל הנייה.

16:51 – אזעקות בבאר שבע ובחצרים.

16:45 –  נקבע מותו של הרב נערן חיים אשחר ז”ל שנפצע בשבוע שעבר אנוש בתאונת הטנק שבה נהרג ינון פליישמן ז”ל.

16:05 – דובר צה”ל: “חמאס שיגר רקטות במרחק של 75 מטרים בלבד מבית חולים בעזה”.

15:50 – דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, הציג עדויות לשימוש של חמאס במתקנים רפואיים למטרות טרור. “אנחנו במלחמה עם חמאס, לא עם האוכלוסייה האזרחית בעזה. אמרנו לאזרחים העזתים להתרחק מאזורי הלחימה לאזור בטוח. חמאס חוסם את המעברים ועוצר את העזתים מלנוע דרומה”.

15:45 – ח”כ אימאן ח’טיב-יאסין מרע”ם עוררה סערה לאחר שהכחישה, בריאיון בערוץ כנסת, את זוועות הטבח ב-7 באוקטובר: “לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים. אם זה היה – זה מביש, אבל אי אפשר להתעלם ממה שהיה לפני וממה שהיה אחרי”. כשנשאלה אם צפתה בסרט שהוקרן לח”כים, השיבה: “לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון”.

15:03 – אזעקות בעוטף עזה.

14:20 – לפחות פצוע אחד מפגיעה ישירה של טיל נ”ט ברכב במרחב יפתח סמוך לגבול הצפון. כוחות הצלה גדולים הוזעקו לאזור והכבישים הסמוכים נסגרו.

14:05 – חיזבאללה טוען כי שיגר טילים מונחים לעבר רכב צבאי של צה”ל באזור גבול הצפון.

13:58 – אזעקות וירי נ”ט באזור ערב אל ערמשה ורכס רמים.

13:50 – דיווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, מפי מקורות רשמיים ברשות הפלסטינית: הרשות מסרבת לקבל את כספי הסילוקין מישראל – לאחר קיזוז הכספים שמיועדים לעזה מכספי המיסים.

13:25 – שר ההגנה של איראן: המלצנו לאמריקנים להפסיק מיד לתמוך בישראל ובמלחמה, ולא הם יספגו אבדות כבדות.

13:19 – חיזבאללה הודיע על שני מחבלים נוספים בשורותיו שחוסלו. עד כה, הצהיר ארגון הטרור על 60 הרוגים מתחילת המלחמה.

12:56 – אזעקה בנתיבות. עד כה לא התקבלו למוקד ‘איחוד הצלה’ דיווחים על נפגעים.

12:45 – לפני זמן קצר זוהה כלי טיס בלתי מאוייש שהתקרב מעומק שטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב על ידי מערכות הגילוי והבקרה ויורט בהצלחה בעומק לבנון על ידי כיפת ברזל.

בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ”ט משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל במרחב אביבים מוקדם יותר היום. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב מלכיה. צה”ל תקף בארטילריה לעבר מקורות הירי.

12:10 – סוכנות הידיעות פארס האיראנית דיווחה על מעצר שלושה פעילים המשתייכים למוסד הישראלי, שתכננו לפגוע בה באמצעות כטב”מים דרך הגבול עם אפגניסטן. לפי הדיווח, “כתוצאה משיתוף פעולה מודיעיני בין משרד המודיעין האיראני והטאליבאן, סוכלה מתקפת כטב”מים על איראן”.

בסוכנות טענו, כי נעצרו שלושה פעילים השייכים למוסד הישראלי שנשאו אזרחויות איראניות ותכננו לבצע את הפעולה. עוד נטען כי הם יועברו בקרוב לאיראן להמשך חקירה.

12:08 –  סמל יהונתן מימון, לוחם בסיירת נח”ל בן 20 מאופקים, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

בנוסף, לוחם בסיירת נח״ל נפצע באורח קשה במהלך הלחימה, וקצין שריון במילואים נפצע באורח קשה במהלך הלחימה ברצועה. משפחותיהם עודכנו.

12:00 –  סיוע נוסף למשפחות החטופים: יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ ישראל אייכלר החליט להעלות את תקרת התשלום למשפחה אשר לה יותר מנעדר אחד, מ-150 אלף שקלים עד ל-200 אלף שקלים לכל שלושה חודשים למשפחה, לפי חישוב של 90 אלף ש”ח לכל נעדר/חטוף לכל מענק של 3 חודשים.

11:54 – עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1350 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.  למעלה מ-850 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

11:54 – בפעילות משותפת בכפר אבו דיס של כוחות צה״ל, ימ”ס ירושלים ומג”ב בהכוונת שב״כ, חוסל המחבל נביל חלביה, לאחר חילופי אש. נביל חלביה היה פעיל המדינה האסלאמית (דאע”ש), כלוא לשעבר בשל פעילות טרור. מיד לאחר שחרורו מהכלא ביולי 2023 גייס חולייה, רכש נשק וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות צה”ל בגזרה. בתום מרדף ממושך ומאומץ אותר חלביה בבית באבו דיס. כשהגיע הכוח לעצרו, פתח המחבל באש לעבר הכוחות ובחילופי האש הוא נורה ונהרג. הכוחות החרימו את נשקו מסוג קרלו.

באזור התפתחו הפרות סדר אלימות במהלכן בוצע ירי והושלכו מטענים לעבר הכוח אשר הגיב בירי. זוהו פגיעות.

11:54 – במבצע לסיכול טרור ברחבי העיר ג’נין נעצרו תשעה חשודים. בתום סריקות אותרו חלקי נשק וכוחות הנדסה חשפו מטענים מוכנים בכבישים שנועדו לפגוע בכוחותינו. במהלך הפעילות חשודים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות שירו לעברם, זוהתה פגיעה.

11:54 –  במהלך פעילות הכוחות באיזור חברון נעצרו שמונה חשודים בפעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות נתפס ציוד צבאי וכן מספר רחפנים אשר שימשו ככל הנראה לאיסוף מידע.

11:54 –  ביום שישי הוציא מפקד פיקוד המרכז צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל כמאל אבו בכר בכפר רומאנה. המחבל, אשר מזוהה עם חמאס, ביצע ביום 5 באוגוסט 2023 פיגוע ירי בעיר תל אביב, בו נרצח חן אמיר הי”ד. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה לבג”ץ נגד הצו.

11:50 – יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ברמאללה.

11:50 – אזעקות בגליל העליון: התרעות הופעלו באביבים וביראון סמוך לגבול לבנון.

10:40 – צבע אדום בעוטף עזה.

10:30 – באר שבע ואשדוד נכנסות למתווה הפיצויים המלא: שר האוצר סמוטריץ’ החליט כי שתי הערים ייכנסו למתווה הפיצויים לבעלי העסקים, לאחר שטווח המתווה הורחב עד לקו ה-40 ק”מ. ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי: “בשורה חשובה שמחזקת את החוסן של התושבים. תושבי אשדוד ובעלי העסקים חייבים לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמים להם כתוצאה מהמלחמה”.

10:07 – האזעקה בגליל העליון: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישוב מתת, שוגר מיירט לעבר “מטרה חשודה” שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל

10:00 – בקטר מדווחים כי 75 משאיות סיוע – ובתוכן מים, מזון ותרופות, עוברות בשעה זו בדיקה ביטחונית לקראת כניסתן דרך מעבר רפיח לרצועת עזה. מספר המשאיות שנכנסו לרצועה ממצרים ב-16 הימים האחרונים, מאז החלה כניסת משאיות הסיוע לעזה, עלה ל-568.

09:00 – דיווח בניו-יורק טיימס: גורמים אמריקנים הציגו לישראל דרכים לצמצום הפגיעה באזרחים בעזה, בעת שהכוחות הישראלים מנסים לפגוע בתשתיות חמאס ומנהיגי הארגון. בין ההצעות שהוצגו, על פי הגורמים האמריקנים, היו מעקב אחר רשתות הבקרה והפיקוד של חמאס וההנהגה, שימוש בפצצות קטנות יותר במיטוט המנהרות והפעלת כוחות הקרקע שיפרידו בין אוכלוסייה אזרחית לאנשי חמאס.

08:55 – מקור מצרי, חשף לעיתון ‘אלערבי אלגדיד’, כי משלחת ביטחונית ישראלית, שבראשה עמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רסאן עליאן, ביקרה בקהיר ביום רביעי שעבר ונפגשה עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. המקור ציין שהצדדים דנו במצב ברצועה ובתיווך מצרים לשחרור החטופים.

08:35 –  דיווח פלסטיני: צה”ל חיסל מבוקש פלסטיני באבו דיס.

08:15 – הקרבות ברצועה נמשכים: צה”ל תקף מעל 2,500 מטרות מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה.  הלוחמים שנמצאים בשטח הרצועה נתקלים כל העת במחבלים ומנהלים מולם קרבות פנים אל פנים.

בנוסף, מכוונים הכוחות את טייסי חיל האוויר וכלי טיס להשמדת תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של חמאס. הלילה, הכווינו הכוחות כלי טיס לתקיפה של מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס הכולל מפקדות מבצעיות, עמדות תצפית ותשתיות טרור נוספות.

07:45 – ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג’ונסון וראש ממשלת אוסטרליה לשעבר סקוט מוריסון, הגיעו לביקור הזדהות בישראל. את הביקור יזם ח”כ דני דנון. השניים צפויים להיפגש עם נשיא המדינה, משפחות שאיבדו את יקיריהם במתקפת הטרור של חמאס וחיילים בעלי אזרחות בריטית. בנוסף, יבקרו השניים בבארי ובאשקלון.

ג’ונסון: “חשוב וחיוני שאנחנו המאמינים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, נעשה כל שביכולתנו בזמן הזה כדי להראות את תמיכתנו מול התקפות אכזריות ובלתי אנושיות כנגד חפים מפשע, ולהדגיש כי מול זוועה בקנה מידה בסדר גודל הזה לממשלה אין ברירה אלא להגן על עם ישראל”.

07:13 – צבע אדום במבטחים, בעמיעוז ובישע שבעוטף עזה.

06:45 – שר החוץ האמריקני בלינקן ייפגש בשעות הקרובות עם אבו מאזן ברמאללה.

05:20 – גורם בעזה ל-CNN: “עשרות אנשים נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בתקיפת צה”ל במחנה הפליטים אל-מע’אזי שבמרכז הרצועה”.

03:30 – ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי במהלך השיחה חזר על תמיכתה של קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבין-לאומי. עוד הוסיף כי יש לשחרר “מיד וללא תנאי” את החטופים שמוחזקים בידי חמאס.

02:20 – הפלסטינים טוענים: הלילה הותקף מאגר המים הראשי באזור תל א-זעתר, צפון הרצועה. יש לציין כי חמאס עושה שימוש ציני במתקנים אזרחיים לצורכי טרור.

02:00 – תיעוד מבית החולים שיפאא’: המוני עזתים התקהלו וצפו בתיעודים של מחבלי חמאס תוקפים כלי רכב של צה”ל – תוך שהם משמיעים קריאות שמחה. בניגוד לטענות, החשמל זורם בכל פינה והסרטונים מוקרנים על המסך.

01:58 – ירי נ”ט בוצע לעבר לוחמי צה”ל בדרום הרצועה – הכוח השיב אש.

01:46 – הפלסטינים טוענים: צה”ל תוקף בשעה זו במחנה הפליטים אל-מע’אזי שבמרכז הרצועה.

01:00 – על רקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות – משטרת לונדון הודיעה שעצרה היום 29 בני אדם בחשד לביצוע פשעי שנאה, כולל מעשים אנטישמיים ועבירה על סעיפי הטרור.

00:40 – ערוץ 14: בדרגים הבכירים ביותר המדיניים והביטחוניים התקבלה החלטה ברורה – כל מי שאחראי לטבח ה-7 באוקטובר יחוסל. “ייקח שנה או עשר שנים, נגיע לכולם, אף אחד מהם לא יגיע ל-120 בשיבה טובה”.  אומרים גורמים בכירים.

על הביצוע כרגע מופקדות כלל זרועות הביטחון, לרבות המוסד, כאשר ההחלטה שהתקבלה דומה בהחלטות שישראל קיבלה בעבר לאחר השואה על רדיפת הנאצים, ולאחר “טבח הספורטאים” באולימפיאדת מינכן.

00:19 – למרות שחמאס תקף את כוחות צה”ל שפתחו היום ציר הומניטרי – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, הודיע כי יתאפשר מחר לתושבי עזה לנוע בחופשיות בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00 – והפציר בתושבי הרצועה להתפנות דרומה.

00:10 – על רקע הביקור הצפוי של בלינקן מחר בבגדאד – גדודי חיזבאללה בעיראק מאיימים: “נקבל את פניו בהסלמה חסרת תקדים. נפעל לסגירת אתרים אמריקניים בעיראק ואת השגרירות האמריקנית, ונמנע מאזרחים אמריקניים להיכנס למדינה בדרך אלימה”.

00:01 – צה”ל פרסם תיעוד של תקיפת תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה מהערב בשטח לבנון, לאחר שזוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, זוהה ירי נ”ט לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים.

00:01 – סוכנות הידיעות רויטרס: נשיא ארה”ב ג’ו ביידן מעדכן כי יש התקדמות במו”מ להפגה הומניטרית.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מוסרים: כפי שרה״מ אמר וגם שר הביטחון. אין על מה לדבר אם זה לא מתחבר לשחרור חטופים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות