השר בן גביר: ברשות ‘מאיימים’ שלא יקחו כספי המיסים? מצוין, תתעקשו

השר לביטחון פנים: "את הקונספציה לפיה הרשות שונה מהחמאס, חייבים לעקור מהשורש. אני קורא לראש הממשלה ושר האוצר לא להעביר להם ולו שקל" • יריב לוין: "דעתי בנושא הרשות הפלסטינית ידועה, היא אויב לכל דבר"
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשפ"ד / 04.11.2023 23:13

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה סירב לקבל את כספי המיסים ששייכים לרשות הפלסטינית, לאור החלטת הקבינט לקזז את הכספים שמיועדים לרצועת עזה. “אנו חוזרים על דחיית הניסיונות הישראליים המתמשכים להפריד את רצועת עזה מהגדה המערבית, שהאחרון שבהם הוא ניכוי הכספים שהוקצו לרצועת עזה”, אמר אשתייה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על כך הערב (מוצ”ש) וקרא לראש הממשלה ולשר האוצר שלא להעביר כסף לרשות הפלסטינית.

“ראיתי הערב פרסום לפיו ברשות הפלסטינית ‘מאיימים’ שלא ייקחו את כספי המיסים ללא קיזוז הכספים המיועדים לעזה. כמי שהתנגד להחלטה האווילית להעביר לבני הברית של חמאס ולו שקל אחד, אני קורא להם להיות נחושים בעמדתם ולא לקבל את הכסף.

“את הקונספציה לפיה הרשות שונה מהחמאס, בזמן שבכיריה מהללים בגלוי את מבצעי הטבח באחינו ואחיותינו ומשלמים משכורות לרוצחי ילדינו, חייבים לעקור מהשורש. אני קורא לראש הממשלה ושר האוצר לא להעביר להם ולו שקל”.

שר המשפטים, יריב לוין, התראיין הערב לערוץ 14 והתייחס לסוגיית החטופים, לאיום מלבנון ולתמיכתה של ארה”ב בישראל.

לוין אמר בפתח דבריו: “כולנו כואבים את כל מה שקרה, אבל אנחנו ממוקדים ונחושים בלהשיג את יעדי המלחמה, לעשות את מה שדרוש בשביל להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל.

במשך התייחס לנאום נסראללה: “אני חושב שהמילים פחות חשובות מהמעשים, גם את זה למדנו, לא הייתי ממהר להסיק מסקנות מדברים שנאמרים. המצב מאוד לא יציב בלשון המעטה, אנחנו רואים שבגבול הצפון יש כל הזמן פעילויות שאמנם הם לא ברמה של מלחמה ממש, אין ספק שנסראללה מבין שלבנון תהיה כגורל עזה, היא פשוט תיחרב אם הוא יישמם את מילותיו. זה לא אומר שזה לא עלול לקרות אסור לזלזל בזה, אני יכול לומר דבר אחד מאוד חשוב – גם נסראללה מבין שאנחנו ערוכים בעוצמה מאוד גדולה ושהמחיר של מהלך מסלים מצידו יהיה נורא לא רק לחיזבאללה אלא גם ללבנון כולה”.

כשנשאל מה הוא חושב על תמיכתו של ביידן – ענה: “יש שני קצוות לגישה כלפי ארה”ב, יש מי שאומרים שלא צריך לספור אותם ולפעול איך שאנחנו רוצים, ויש גישה קיצונית לצד השני שאומרת אנחנו לא יכולים בלי הגיבוי האמריקאי בכל המובנים, אני חושב שהדברים נמצאים ומהמדיניות הנכונה היא באמצע בין הדברים. מצד אחד היא לנסות להקל על נשיא ארה”ב ולנסות ללכת לקראת ארה”ב בדרים שחשובים לה ומצד שני לא להסכים בשום אופן בדברים שיכולים לפגוע במטרות המלחמה. לכן בנושא הדלק ברור לגמרי שזה לא עניין הומניטרי, זה יכול לסייע לחמאס להמשיך בלחימה וברור לגמרי שזה קו אדום ואסור להסכים לו, אני גם לא רואה שיש איזה שהיא נכונות או מחשבה להסכים לכך”.

על הרשות אמר: “דעתי בנושא הרשות הפלסטינית ידועה, היא אויב לכל דבר אין פה בכלל שאלה. אנחנו נמצאים בעיצומה של המלחמה, אנחנו צריכים להתרכז בהשגת יעדי המלחמה. המיטוט של ארגון הטרור חמאס והשבת החטופים לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות