סמוטריץ: ‘לא אשקיע שקל במיגון העוטף, נשלוט בעזה אחרי המלחמה

שר האוצר הגיב על הפרסומים לגבי עימות בישיבת הקבינט: "היה דיון מצוין" •  "אין הבדל גדול בין הרשות הפלסטינית לחמאס - הים שהם רוצים לזרוק אותנו אליו הוא אותו ים" 
חרדים 10
כ' חשון התשפ"ד / 04.11.2023 19:56

בריאיון שקיים הערב (מוצאי שבת) ב’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12,  התייחס השר בצלאל סמוטריץ’ ליום שאחרי המלחמה – והצהיר באופטימיות: “לא אשקיע עוד שקל במיגון עוטף עזה”.

“היה דיון מצוין בקבינט”, אמר שר האוצר סמוטריץ’ על הדיון שהתקיים ביום חמישי בנושא העברת כספים לרשות הפלסטינית. “הקבינט עשה כברת דרך ארוכה. צריך להבין שאין הבדל גדול בין חמאס לרשות הפלסטינית. הערבים אותם ערבים והארץ אותה ארץ. הים שהם רוצים לזרוק אותנו אליו הוא אותו ים”.

על בקשת ארה”ב לאפשר סיוע המוניטרי לעזה הבהיר: “אסור בשום פנים ואופן להכניס דלק לעזה. זה לא אירוע הומניטרי. תשתית המנהרות של חמאס נשענת על הדלק שמגיע לבתי החולים. אם רוצים שהמחבלים יישארו שם או ימותו משם, אסור להכניס דלק לעזה”.

“ב-8 באוקטובר עצרתי את כל התקציב”, אמר השר לאחר שנשאל על דעתו באשר לאזהרות סוכנויות הדירוג. “אנחנו בונים תקציב חדש לחלוטין ל-2024 שיכלול שינוי משמעותי בסדרי העדיפויות”.

השר הדגיש את ניסיונו לפעול ביתר שאת למען הרשויות המקומיות. “מתחילת האירוע אני בשטח עם ראשי הרשויות. אנחנו נותנים מה שאפשר, אבל יכול להיות שהם לא מקבלים מספיק וזה בסדר. מותר להם לבוא אלינו בטענות, זה התפקיד שלנו”.

על היום שאחרי המלחמה אמר: “לא אשקיע שקל במיגון עוטף עזה”, כי לא יהיה בכך צורך ביום שאחרי המלחמה. “הדבר הכי חשוב כרגע זה מרחב ההסכמה; הסכמה חד-משמעית על השמדתו המוחלטת של חמאס. הדבר הכי חשוב זה שלא יהיה עוד חמאס, שהרצועה תהיה בשליטה מבצעית של צה”ל לאורך שנים, ושלא נחזור לאותה תפיסה שגויה. אנחנו נהיה שם, אנחנו נשלוט שם ואנחנו נשמור על ביטחון”.

השר התייחס גם לאחריות האישית שיקבל ביום שאחרי המלחמה, הישיר מבט לצופים ונתן שתי הבטחות: “ההבטחה הראשונה שלי היא שעד הניצחון נעסוק רק בזה.

“ההבטחה השנייה היא שביום שאחרי המלחמה אתעסק רק בלהכות על החזה של עצמי. אקח את האחריות של עצמי ואשתף את הציבור בכל ההחלטות שלי. אני לא לוקח אחריות של אף אחד אחר. אתעסק רק בחשבון נפש עם עצמי ואקח אחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות