כך פורצים צירים, מנטרלים מטענים ומנהרות: לוחמי הנדסה קרבית • צפו

תיעודים מציגים את פעילות לוחמי הנדסה קרבית בלחימה הקרקעית: השמדת מתחמי לחימה ששימשו לתכנון ולהוצאת פעולות טרור וטיהור השטח ממטענים
חיים טוויל
כ' חשון התשפ"ד / 04.11.2023 18:57

צה”ל מציג הצצה לפעילות לוחמי הנדסה קרבית בלחימה הקרקעית ברצועת עזה.

לאורך ימי הלחימה כוחות הנדסה פרצו צירים, טיהרו מרחבים ממטעני חבלה וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח.

בנוסף, מציינים בצבא שכוחות הנדסה וחי״ר בפיקוד חטיבה 460 איתרו והשמידו מתחמי לחימה ששימשו לתכנון ולהוצאת פעולות טרור וגם חיסלו מספר גדול של מחבלים שניסו לתקוף את הכוחות.

מנגנוני ההגנה של חמאס רוויים בכמות אדירה של מטעני חבלה, בתים ממולכדים ומנהרות לתקיפה של כוחות צה”ל ברצועה. בחזית התמרון היבשתי של צה”ל ברצועת עזה נמצאים לוחמי חיל ההנדסה, שתפקידם לפרוץ דרך לכוחות ולהשמיד את אותם איומים, כמו גם מחסני אמל”ח שהם מוצאים.

לרוב תחת אש וסיכון חיים.

סגן-אלוף גלעד: “הגדוד נלחם ברצועה מזה כשבוע, משמיד תשתיות ופורץ צירים. במהלך פריצת הצירים, זיהינו מחבלים שמשתמשים ברכבים אזרחיים כדי להגיע אלינו ולתקוף אותנו. כמובן שהרגנו אותם. גדוד 603 נטל חלק גם בחילוץ משמעותי של גדוד אחר שנפל למארב אויב, וחילצנו לאחור מספר רב של כלים ומנענו עוד נפגעים רבים. אנחנו נמשיך במלאכה ככל שנידרש”.

רס”ן ניסים מזרחי, מ”פ עיטם בגדוד 614 שפועלים יחד עם גדוד 50 של הנח”ל: “איתרנו שני מרחבי לחימה במרחב של צפון רצועת עזה, ואנחנו פועלים להשמיד אותם ולהמשיך את ההתקפה. נמשיך להשמיד כל תשתית אויב שניתקל בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות