צה”ל פתח ציר הומניטרי בעזה – ומחבלי חמאס תקפו את הלוחמים

דובר צה"ל בערבית עדכן היום כי בין השעות 13:00-16:00 ציר 'צאלח אלדין' ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה • חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו • לא היו נפגעים לכוחות
חיים טוויל
כ' חשון התשפ"ד / 04.11.2023 17:43

בזמן שצה”ל פותח ציר הומניטרי לתנועת תושבי עזה דרומה, מחבלי חמאס תקפו את הכוחות שעסקו בפתיחתו.

דובר צה”ל בערבית עדכן מוקדם יותר היום כי בין השעות 13:00-16:00 ציר ‘צאלח אלדין’ שברצועת עזה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה, זאת במטרה שמירה על ביטחונם.

בתיעוד שדובר צה”ל חשף, נראה ארגון הטרור חמאס מנצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה”ל העניק לתושבי עזה, ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ”ט את כוחות צה”ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו, זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה.

באירוע זה אין נפגעים לכוחותינו.

דובר צה”ל חשף בין היתר שיח מהקשר שבו כוחותינו מדווחים שפתחו את הציר ונורה על ידי חמאס. “מבחינתנו התחיל פה מעבר אוכלוסיה, עבור”, נשמע חייל אומר בקשר – ואז מוסיף: “קטנה, אני חושב שירו עליי, קטנה. ירי של RPG”.

בתוך כך הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל-קסאם, לקחו אחריות על הירי ליישובי הערבה – לראשונה מאז תחילת המלחמה. “הפצצנו את אילת בטיל עיאש 250, בתגובה למעשי הטבח באזרחים”, אמרו.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב לגבול הצפון במפקדת אוגדה 146.

בהערכת המצב, שבה השתתפו מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין ומפקד האוגדה תת-אלוף ישראל שומר, סקר גלנט את פעולות ההגנה במרחב הגבול וביישובים בגזרה, ואת הפעילות המבצעית לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור.

גלנט שוחח עם מפקדי חטיבות וגדודים במילואים, שיבח את לוחמי האוגדה במילואים על פעילותם בגזרה והביע את הערכתו על הגיוס המלא והשהות הממושכת בשטח. “פגשתי אנשי מילואים נחושים ונחרצים ומפקדים שמכירים את המשימות ורוצים להשיג כל הישג בשדה הקרב”, אמר בתום הערכת המצב.

הוא הוסיף: “אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו. איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול חיזבאללה. יחיא סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה. אם נסראללה יעשה טעות – הוא יחרוץ את גורלה של לבנון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות