נתניהו איים על נסראללה: טעות תעלה במחיר שאתם לא מדמיינים

גלנט לבלינקן: "אין הפסקה בלחימה ללא החזרת חטופים. נקודה" • 6 לוחמים הי"ד נוספים נפלו בקרבות ברצועת עזה • מספר החטופים שבידי חמאס 241 • מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, חוסל • בלומברג: ישראל הפסיקה בשבועות האחרונים לעדכן את רוסיה על תקיפותיה בסוריה
חרדים 10
י"ט חשון התשפ"ד / 03.11.2023 03:18

היום ה-28 למלחמת חרבות ברזל: צה”ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה, בפעולה קרקעית ומהאוויר. גם בגבול הצפון ההסלמה מחריפה, כאשר אמש חוסלו 6 לוחמי חיזבאללה בתקיפה נרחבת של צה”ל, בתגובה לתקיפה של ארגון הטרור.

עדכונים שוטפים:

16:15 –  סמ”ר ים גלס הי”ד, בת 20, ממודיעין-מכבים-רעות, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, נפלה בשמחת תורה.

16:08 –  רס”ל (מיל׳) ידידיה אליהו הי”ד בן 25, מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב ברצועת עזה,

16:08 – ראש הממשלה נתניהו בהצהרה: “לא נרפה עד לחיסול החמאס, החזרת החטופים והשבת הביטחון לילדינו”. בהמשך התייחס לאיומים מלבנון: “אני אומר לאיובינו – אל תטעו בנו, טעות תעלה לכם במחיר שאתם אפילו לא מדמיינים”.

16:03 – נתניהו: אין הפסקת אש ואין דלק לרצועה בלי החזרת החטופים

15:57 – 353 אזרחים זרים יצאו היום מעזה למצרים דרך מעבר רפיח, כך אמר פקיד במעבר הגבול המצרי ל-CNN בשטח. מעבר הגבול נותר פתוח, אך לא ברור אם עוד זרים יעברו היום. לא ידוע עדיין מאילו מדינות האזרחים שחצו למצרים.

15:31 – אזעקות באזור השפלה, במטה יהודה, באשקלון ובזיקים – בזמן נאום שר החוץ האמריקני בלינקן.

15:30 –  תיעוד מבטן המסוק: יחידה 669 בחילוץ פצועים מעומק רצועת עזה. עד כה פונו כ-260 פצועים לבתי החולים בישראל, במסגרת כ-150 פעילויות חילוץ מוסקות וקרקעיות בשיתוף כוחות היבשה ויחידות העילית בצה”ל

15:24 –  מטח לעבר שדרות, נתיבות ויישובי העוטף; נפילה בנתיבות, אין נפגעים

15:10 – שר הביטחון גלנט לשר החוץ האמריקני בלינקן: “אין הפסקה בלחימה ללא החזרת חטופים. נקודה״.

14:59 – צבע אדום בנירים ובעין השלושה.

14:55 – אותר פריט אמל”ח במים סמוך לחוף הים בחיפה. שוטרים וחבלני משטרה פועלים במקום ומבקשים מהקהל לפנות רצועה של שני ק”מ כדי לטפל בפריט ונערכים לפיצוץ מבוקר.

14:44 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טוענות: תקפנו הבוקר את אילת.

14:25 –  מפקד חיל האוויר תומר בר ביצע במהלך המלחמה טיסה מבצעית בטייסת 69, ותקף ברצועת עזה: “אנו פועלים כתף אל כתף, עושים ונמשיך לעשות את המוטל עלינו באופן אגרסיבי כדי לאפשר ללוחמים בקרקע להלום באויב”

14:15 – שר החוץ האמריקני בלינקן בתום פגישתו עם הנשיא הרצוג: “אנו עומדים איתנים באמירה שיש לישראל לא רק את הזכות, אלא גם החובה להגן על עצמה ולעשות כל שאפשר כדי לוודא שה-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו. יחד עם זאת, כפי שהבהרת זה עתה, חשובה גם הדרך בה ישראל עושה את זה. חשוב מאוד שנעשה הכול כדי להגן על אזרחים הנקלעים לאש של חמאס”.

13:23 – מחבלים שיגרו טיל נ”ט משטח לבנון לעבר מוצב צה”ל סמוך למתת, אין נפגעים. כוחות צה״ל הגיבו בירי ארטילרי למקור הירי.

12:20 – במסגרת הפגישה המורחבת בין חברי קבינט המלחמה לשר החוץ האמריקני בלינקן ומשלחתו, הציג להם ראש הממשלה נתניהו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה”ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

11:56 – הותר לפרסום שמו של סמ”ר איתי סעדון, בן 21 מהר חלוץ, מפקד טנק בגדוד 52 בחטיבה 401, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

11:35 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “התנגדתי להעברת הכספים לרשות ואני עדיין מתנגד לה. שאיפות הרשות והחמאס זהות. מרבית חברי הקבינט קיבלו עקרונית את שינוי הגישה הנדרש, אך הדגישו את הצורך להתמקד כעת בהשמדת חמאס. דרישתי לקזז את הכספים המועברים מהרשות לעזה התקבלה – ומחצית מהסכום לא יעבור. בנוסף התקבלו החלטות על פעולה באפיקים מדיניים שתקדם ישראל מול הרשות הפלסטינית ועל היערכות בטחונית נכונה יותר ביו”ש. בעת מלחמה אנו נדרשים לאחריות, לשותפות ולחזית אחידה בקבינט. לכן כאשר העמדה העקרונית שלי התקבלה וכך גם דרישתי לקזז את כספי עזה לא ראיתי לנכון להצביע נגד עמדת חבריי”.

11:10 – דובר צה”ל לפני נאום מנהיג חיזבאללה נסראללה: “איראן ממשיכה לבצע פעילות חתרנית שלילית ומנסה להסיט אותנו מהמלחמה בעזה – ממשיכים להיות ממוקדים בפירוק חמאס. נדע להגיב בכל זירה ואיום אם נידרש לכך”. עדכן את מספר החטופים השבויים בידי חמאס ל-241, לדבריו המספר משתנה ומתעדכן בהתאם לתמונת המודיעין.

10:55 – ראש הממשלה נתניהו נועד עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב. השניים נועדו בארבע עיניים, ובהמשך תתקיים פגישה בנוכחות בלינקן עם חברי קבינט המלחמה.

10:50 – דיווח בבלומברג: ישראל הפסיקה בשבועות האחרונים לעדכן את רוסיה על תקיפותיה בסוריה, מהלך שתורם לפגיעה ביחסים בין שתי המדינות.

10:25 – מתחילת המלחמה נעצרו כ-1,260 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-760 מהם – אנשי חמאס.

09:45 – צה”ל חשף הקלטת שיחה עם גורם במערכת הבריאות בעזה, שהודה כי חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפאא’ לצרכי טרור: בשיחה שהתקיימה אתמול עם הגורם, הוא מציין כי במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים קיימים יותר מחצי מיליון ליטרים של דלק. השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו, וכי גם במידה ויוכנס דלק לרצועה חמאס ישתלט על מצבורים אלה.

בין היתר, הושמעה ההקלטה לשר החוץ האמריקני בלינקן בעת ביקורו בישראל.

09:40 – דובר צה”ל מוסר, כי כוחות צה”ל חיסלו אמש חוליית מחבלים במתחם של חיזבאללה בשטח לבנון ופגעו בתשתיות טרור של הארגון, בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לשטח ישראל. עוד במהלך הלילה, טנק של צה”ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.

לוחם צה”ל נפצע באורח בינוני ולוחם נוסף במילואים נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש אתמול במוצב צה”ל במרחב הר דב, כך התיר לפרסום היום דובר צה”ל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.

09:30 – הירי הרקטי מעזה מתחדש לאחר 12 שעות: צבע אדום בכיסופים.

08:35 – מטוסי קרב של צה”ל, בהכוונת מודיעין של אמ”ן ושב”כ, חיסלו את מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שלקח חלק מרכזי בניהול הלחימה נגד כוחות צה”ל ברצועת עזה. דלול ביצע מספר תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של חמאס.

בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב וכוחות ארטילריים חיסלו בהכוונת לוחמי חטיבת הנח”ל מספר מחבלים שפעלו נגד הכוחות הקרקעיים. לפי דובר צה”ל, במסגרת פעילות הלוחמים מחטיבה 551 לסריקת מרחב בית חאנון, אותרו אמצעי לחימה וחומרי מודיעין הכוללים בין היתר נשקים מסוג קלאצ’ניקוב ותת מקלע, מחסניות, רימונים, מטענים, RPG, כלי תקשורת ומפות.

במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור וחיסלו מחבלי חמאס. במקביל לוחמי זרוע הים תקפו בהכוונת הכוחות הקרקעיים מספר מבנים מהם בוצע ירי לעבר כוחותינו והשמידו עמדות טילי נ”ט.

08:30 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל, זו הפעם השלישית מתחילת המלחמה.

08:10 – אלפי פועלים פלסטינים מעזה, שהיו בישראל בזמן מתקפת הטרור של חמאס, חוזרים בשעה זו לרצועה דרך מעבר כרם שלום.

07:45 – כוחות הביטחון הרסו הלילה בשכם את דירת המחבל חאלד חרושה, מחבל חמאס אשר היה שותף וסייע לביצוע פיגוע הירי בחווארה שביצע אביו, שבו נרצחו הלל ויגל יניב הי”ד.

06:20 – שר החוץ של תאילנד: 23 מאזרחינו מוחזקים חטופים ברצועת עזה, שוחחנו עם ממשלות רבות שיכולות לסייע בשחרורם משבי חמאס. איראן, שקרובה לחמאס, הבטיחה לסייע במשא ומתן. יצוין, כי לפי ישראל מוחזקים יותר מ-50 בעלי אזרחות תאילנדית.

06:15 – הפלסטינים מדווחים על פעילות צה”ל במחנה הפליטים ג’ינין, במהלכה פיזרו בצבא כרוזים לתושבי המחנה, וקראו להם “להתרחק מטרור ומחמאס”. עוד דיווחו הפלסטינים על 2 הרוגים.

06:00 – לוחם צה”ל מגדוד 52 שבחטיבה 401 ולוחם צה”ל במילואים מגדוד 7008 שבחטיבה 551 נפצעו קשה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה.

06:00 – הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה”ל הי”ד נוספים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סרן בני וייס בן 22 מחיפה, מפקד מחלקה בגדוד 195 שבחטיבה 460, רס”ר (מיל’) אוריה מש בן 41 מטלמון, לוחם שריון בגדוד 52 שבחטיבה 401, רס”ר (מיל’) יהונתן יוסף ברנד בן 28 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 52 שבחטיבה 401 ורס”ם (מיל’) גיל פישיץ בן 39 מחריש, נהג טנק בגדוד 9 שבחטיבה 401.

05:45 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי לנחות היום בישראל, לביקורו השני מאז שהחלה המלחמה. יחד איתו יגיע גם שגריר ארצות הברית החדש בישראל ג’ק לו. בלינקן צפוי להשתתף בדיונים בקבינט המלחמה, והוא צפוי לדון עם ההנהגה הישראלית על כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועה וגם על התוכניות להמשך הלחימה ולקראת “היום שאחרי”.

בלינקן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן עם בכירים נוספים, שעמם ידון גם בדרכים למניעת התפשטות המלחמה לעימות אזורי. לאחר ביקורו בישראל, צפוי בלינקן לבקר גם בירדן שם ייפגש עם המלך עבדאללה.

03:45 – נשיא הפיליפינים אמר שישראל התחייבה לאפשר לאזרחים הפיליפינים שממתינים לעזוב את רצועת עזה דרך מעבר רפיח למצרים לעזוב היום או מחר. שר החוץ של אינדונזיה אמר כי חמישה אזרחים ממדינתו פונו מעזה אתמול והגיעו לקהיר.

02:35 – סוכנות הידיעות רויטרס: רחפנים אמריקניים משתתפים בחיפושים אחר החטופים ברצועת עזה. לפי שני פקידי ממשל, הטיסות לאיסוף המידע על החטופים מתרחשות באופן תדיר כבר יותר משבוע.

02:05 – 68 משאיות של סיוע הומניטרי – מזון, מים וציוד רפואי – נכנסו ביממה האחרונה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. כך נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים.

01:40 – רשת CNN: בידי ארה”ב יש מידע מודיעיני לפיו נשיא סוריה בשאר אל-אסד הסכים לספק לחיזבאללה מערכת הגנה מפני טילים מתוצרת רוסית. לפי הדיווח, ביצוע המשלוח של טילי הקרקע-אוויר מסוג SA-22 הוטל על שכירי חרב מכוח ואגנר. לא ברור אם המערכות כבר הועברו לידי חיזבאללה או לא, אחרי שהן סופקו במקור לצבא אסד מידי רוסיה.

00:10: סמיר ג’אג’ע, מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, צייץ הלילה בטוויטר: “אם ייכנס חיזבאללה למלחמה זה ייחשב לפשע גדול נגד העם הלבנוני. עדיף שנסראלללה היה נסוג מהדרום ומוסר אותו לצבא, במקום לשאת מחר נאום”. אתמול התראיין סאמי אלג’מייל, ראש מפלגת “אלכתאייב” בפרלמנט הלבנוני לתחנת LBC ואמר: “החלטה על מלחמה בלבנון היא בת ערובה של מיליציה חמושה” – בהתכוונו לחיזבאללה.

00:01 – בית הנבחרים בארה”ב אישר את חבילת הסיוע לישראל בסך 14.3 מיליארד דולר, אך בסנאט מאותתים כי לא יאשרו את ההצעה מכיוון שאינה כוללת גם את תקציב הסיוע לאוקראינה. מוקדם יותר הבהיר מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ’אק שומר כי הסנאט יקדם הצעה חדשה שתכלול את שתי חבילות הסיוע.

00:01 – סגנית נשיא ארה”ב קמלה האריס הבהירה: “לא נטיל על ישראל שום תנאי לתמיכה שאנו נותנים לה כדי להגן על עצמה”. לדבריה, “אנחנו נמשיך לעמוד על זכותה של ישראל להגן על עצמה, ובואו נהיה ברורים – ולעולם לא נשכח מה קרה ב-7 באוקטובר – אז נטבחו 1,400 חפים מפשע, בהם צעירים שפשוט השתתפו בפסטיבל”.

00:01 –  חילופי אש בג’נין: שלושה מחבלים חוסלו. כך אישרו מקורות פלסטיניים.

00:01 – הקבינט המדיני ביטחוני החליט להעביר את כספי המסים לרשות הפלסטינית, אך לקזז את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה. הקיזוז הזה מתווסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. לפי החלטת הקבינט, ישראל מנתקת למעשה כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מהרצועה ויותר מ-3000 הפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו אליה.

00:01 – המנהיג העליון של איראן חמינאי פרסם פוסט בעברית ב-X וכתב: “היישות הציונית משקרת כשהביעה דאגה לגבי האסירים שלה אצל הפלסטינים – היא מחסלת אותם בהפגזות שהיא עושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות