שרי ‘עוצמה’ נגד האוצר: “אסור לגרום לאזרחים הוותיקים להתדרדר לעוני או בדידות”

ההתנגדות היא בשל החלטת משרד האוצר שלא להעניק מענה, במסגרת המתווה, לקבוצת האזרחים הוותיקים העובדים גם לאחר גיל פרישה, ושאינם זכאים לדמי אבטלה
אריה ריבקינד
י"ח חשון התשפ"ד / 02.11.2023 14:23

שרי עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו התנגדו לאישור החלטת ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר טיוטת חוק התכנית לסיוע כלכלי.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

ההתנגדות היא בשל החלטת משרד האוצר שלא להעניק מענה, במסגרת המתווה, לקבוצת האזרחים הוותיקים העובדים גם לאחר גיל פרישה, ושאינם זכאים לדמי אבטלה.

אוכלסיית בני הגיל השלישי הינה מטבעה אוכלוסיה מוחלשת הנזקקת לסיוע מהמדינה. אזרחים ותיקים רבים בוחרים להמשיך לעבוד גם לאחר גיל הפרישה, אולם נוכח מצב החירום רבים מהם הוצאו לחל”ת, ובהעדר פתרון מהמדינה בדמות מענק או דמי אבטלה, אוכלוסיה זו נותרת ללא כל מענה.

עם הקמת הממשלה הועבר אגף בכיר לאזרחים ותיקים לאחריותו של השר וסרלאוף במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. השר וסרלאוף הוביל את התנגדות המפלגה למתווה, זאת לאחר שהעלה את הסוגייה גם בקבינט החברתי כלכלי.

וכך אמר בעת ההצבעה: “המתווה המוצע מדיר ומפלה את אוכלוסיית האזרחים הוותיקים העובדים, אותם דווקא צריך לחזק ולעודד, עליה אני אמון כשר במשרד ועל כן לא אוכל לתמוך בחוק במצבו הנוכחי”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “אזרחים וותיקים שהולכים לעבוד, זה בגלל שהפנסיה שלהם אינה מספיקה. הם צריכים לקבל מענה הולם בזמן מלחמה. לנו כמדינה יש צורך בדחיית גיל התלות בשגרה ובחירום ואסור לגרום לאזרחים הוותיקים להתדרדר לעוני, או לבדידות”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “דווקא בתקופה הזו, כאשר האזרחים הוותיקים צריכים יותר מתמיד את הכסף הבסיסי כדי להחזיק מעמד, אנו חייבים להיות בצד שלהם. אסור לנו להפקיר אותם, על כן תמכנו בעמדה לצד האזרחים הוותיקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות