“מתי תיכנס לעזה?”: רשת פרופילים מזויפים ניסתה לדלות מידע מחיילים

מערך ביטחון המידע בצה"ל סיכל תשתית של עשרות פרופילים ברשת שניסו בימים האחרונים להוציא מחיילים מידע על כוחות ופעילות צה"ל • ראש המערך: "ניסיונות האויב לאסוף מודיעין עלולים להטות את הכף על המשך הלחימה"
חיים טוויל
י"ח חשון התשפ"ד / 02.11.2023 14:11

מערך ביטחון המידע של צה”ל סיכל בימים האחרונים תשתית של עשרות פרופילים מזויפים שפעלה ברשתות החברתיות –  במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה”ל.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

מדובר בתשתית ריגול ופישינג שמאחוריה ככל הנראה  עומדות מדינות הציר שמנסות לסייע לחמאס, כגון איראן, רוסיה, סין או צפון-קוריאה.

הרשת השתמשה במגוון דרכים כדי ל”צוד” את החיילים: צ’אט, הודעות קוליות ושיחות וידאו. לכל פרופיל מזויף היתה רשת של פרופילים נלווים ששימשה לחזק את האמינות ברשת כגון: “הורים”, “אחים” ו”חברים”.

צה”ל פרסם התכתבויות שנתפסו,בהן הפנו הפרופילים המזויפים לחיילים שהתכתבו איתם שאלות כמו “מה השם של הבסיס שלך?”, “כמה בסיסך רחוק מהביתך”,”עם איזה חזית אתם רוצים להילחם?”, “אלוהים ישמור עצמך, איפה אתה עכשיו?”,  וגם “מתי תיכנס לעזה?”.

הם גם ביקשו מחיילים לצלם את עצמם בשטח.

מחקירת הרשת התברר, כי היא הכילה עשרות פרופילים מזויפים ברשתות החברתיות, כאשר אינסטגרם שימשה כמטרה מועדפת. היקף המותקפים עומד לפי הערכות גורמי ביטחון מידע על מאות עד אלפי חיילי צה”ל בסדיר ובמילואים.

ראש מערך ביטחון המידע, אלוף-משנה ג׳: “אנו מזהים מגמת ניסיונות של האויב לאסוף מודיעין על משרתי צה”ל, שעלולה להטות את הכף על המשך הלחימה. מערך ביטחון המידע פועל בשגרה והן בלחימה לאתר באופן שיטתי תשתיות שיטוי ולסכל אותן. אל מול רשת הפיתוי המסוכנת, ניצבים אמצעי ניטור טכנולוגיים של המערך. בו בעת, פוטנציאל הנזק של תשתיות דומות גבוה ועל כן נדרשת ממשרתי צה”ל עירנות מרבית בנושא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות