סא”ל סלמאן חבקה, גיבור הקרב בבארי, נפל הלילה בלחימה בעזה

סא"ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 בחטיבה 188, נפל במהלך התקלות עם מחבלים ברצועת עזה: הסתער תוך חירוף הנפש עם הטנק שלו במהלך חיפוי ללוחמי גולני ונהרג במקום • בשבת השחורה היה הראשון שנכנס לקרבות עם מחבלי חמאס בקיבוץ בארי - וחיסל עשרות מחבלים
חרדים 10
י"ח חשון התשפ"ד / 02.11.2023 12:44

סא”ל סלמאן חבקה, בן 33, מהכפר הדרוזי יאנוח-ג׳ת, מפקד גדוד 53, עוצבת הברק, נפל הלילה (חמישי) במהלך התקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

הוא הסתער, תוך חירוף הנפש עם הטנק שלו, במהלך חיפוי ללוחמי גולני ונהרג במקום.

חבקה הוא הקצין הבכיר ביותר שנהרג מתחילת הכניסה הקרקעית לרצועה. מתחילת המערכה הקרקעית נפלו 18 לוחמים.

בבוקר  שמחת תורה, יום פרוץ מתקפת הפתע של חמאס על העוטף, קיבל סלמאן הודעה על אירוע גדול המתרחש בגבול עזה. אף שחייליו של חבקה מגדוד 53 של החטיבה המשוריינת 188 הגנו בחג על אזור חברון, הוא הזיז חלק מהכוח לצאלים.

חיילי הגדוד ציידו את הכוחות הלוחמים בשטח במקלעים, ושישה טנקים שלהם הצטרפו לקרבות. הצוותים פוזרו בין הקיבוצים בארי, כפר עזה ונחל עוז. כוח נוסף נשלח למעבר ארז.

בקיבוץ בארי התרחשו קרבות קשים ועקובים מדם לאורך כל יום שבת. חבקה הגיע ראשון לקיבוץ עם שני טנקים וחבר לכוח צנחנים במקום. יחד עם יתר הכוחות בשטח הם הדפו את חיילי חמאס, חיסלו עשרות מחבלים – והכריעו את הקרב.

בתנועת הביטחוניסטים מספרים כי החלטתו של חבקה לפזר את הטנקים התגלתה כהחלטה אמיצה ומושכלת, בשעה שהצוותים שלו הדפו מתקפה נוספת שפרצה במעבר ארז והרגו את המחבלים בגבול המעבר.

בשבוע שעבר, הגיעו תושבי הכפר יאנוח לאחד משטחי הכינוס בדרום, ועשו ארוחה לכבוד המג”ד לחזק אותו על הקרב שניהל בבארי ולקראת התרחבות התמרון הקרקעי.

סא”ל סלמאן חבקה הותיר אישה וילד בן שנתיים.

בקרבות בצפון רצועת עזה הלילה נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים. לוחמת רביעית מגדוד קרקל נפצעה באורח קשה במרחב חטיפת פארן.

הלוחמים שנפצעו ברצועה הם קצין במילואים מחטיבה 679, קצין מחטיבת גבעתי ולוחם מגדוד 614 בבית הספר להנדסה קרבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות