רוטמן הזדעק: “עלילת דם שקרית ומסיתה” – והגיש תביעת דיבה

ח"כ שמחה רוטמן הכחיש באופן נחרץ דיווח בחדשות 12 לפיו אמר: "דם הנרצחים בחווארה אדום מדם הנרצחים בעוטף" הח"כ: "לא היה ולא נברא. מדובר בשקר מוחלט"
חרדים 10
י"ח חשון התשפ"ד / 01.11.2023 23:14

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, שולל בנחרצות את הטענות שעלו הערב (רביעי) בדיווח בחדשות 12, לפיהם בדיון עם נציגי משרד המשפטים ואנשי שב”כ אמר: “הדם של הלל ויגל שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים בשבעה באוקטובר”.

לפי הדיווח, את הדברים אמר ח”כ רוטמן בדיון הכנה בוועדת חוק חוקה ומשפט, שעסק בבקשת שירות הביטחון הכללי ואנשי משרד המשפטים לעדכן את החוק למלחמה בטרור. הנציגים ביקשו לאפשר לשב”כ לחקור חשודים המחזיקים בתכנים של דאע”ש, ולא רק את אלה שמפיצים אותם. כמו כן, הם ביקשו לאפשר לפרקליטות להעמיד אותם לדין.

לפי הדיווח, רוטמן שזועם על השב”כ ומשרד המשפטים, מכיוון שבמשך זמן רב דרש מהם להילחם בהסתה נגד מתנחלים – אמר:  “לא היה צריך להישפך כל כך הרבה דם כדי להביא לשינוי המדיניות. אני לא סומך על שיקול הדעת של שב”כ. עשיתם בעבר שימוש לא ראוי נגד יהודים בכלים שקיבלתם”.

אמירתו של חה”כ רוטמן, כך לפי הדיווח,  הותירה את הנציגים בדיון המומים. אלה אמרו ליו”ר ועדת החוקה כי התבטאותו בלתי נסבלת. רוטמן התעשת וחזר בו מהדברים.

בתגובה לדיווח הכחיש רוטמן: “בעודי נמצא בלוויה של חלל צה”ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסייה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט”.

הוא הוסיף:  “מתוך כבוד לחללי צה”ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7.10 וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם”.

הוא הדגיש: “לא אתן לשפלות הזו לפגוע במאמציי לאחדות ולקידום החוק למאבק בטרור בשיתוף פעולה, קואליציה ואופוזיציה, יחד עם כוחות הביטחון, כפי שעשיתי השבוע”.

מאוחר יותר שיגר רוטמן  תביעת דיבה נגד חדשות 12 על פרסום פייק ניוז וייחוס ציטוטי כזב.

במכתב שנשלח לחדשות 12 ולכתב גיא פלג שהביא את הדיווח על ידי עורך דינו של רוטמן, אברהם משה סגל, נכתב: “מדובר בדברי דיבה מן החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת. לא זו בלבד שמרשי לא אמר את הדברים אלא שהוא אמר באופן מפורש, בדיון שנגע לשינוי מדיניות הפרקליטות מהימים האחרונים, שאילו זו הייתה נעשית קודם לכן ניתן היה להציל חיים רבים.

“מרשי אמר שדמם של הנרצחים בפיגועי הטרור מהעבר היה בו כדי להצדיק את שינוי המדיניות וגם דמם אדום. בדיוק ההפך ממה שפרסמתם”, נכתב במכתב.

בנוסף כתב עורך הדין סגל: “כידוע לכם היטב, מרשי איננו עוסק בימים אלה אלא במאמץ המלחמתי ובניצחון כוחות הביטחון במלחמה בה אנו מצויים. לצטט מפיו דבר שלא היה ולא נברא ואשר כל מטרתו הוא פילוג העם והכפשת שמו הוא מעשה שלא ייעשה”.

בעקבות כך דורש רוטמן מחדשות 12 להסיר לאלתר את הפרסום הכוזב ולפרסם התנצלות במהדורה הקרובה בהיקף הפרסום הקודם. “היה ולא תפרסמו את ההתנצלות דלעיל לאלתר, הורני מרשי לפעול כנגדכם בכל האמצעים הנדרשים, לרבות בהגשת תביעה מתאימה לבית המשפט המוסמך וכן הגשת תלונה כנגד חדשות 12 והכתב במוסדות המוסמכים לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות