גלנט: להעביר מיד הכספים לרשות • סמוטריץ: לממן את אויבינו ביו”ש?

למרות אזהרות מערכת הביטחון: סמוטריץ' לא העביר את כספי המיסים לרשות • נתניהו בקבינט החברתי: "צה"ל והשב״כ אומרים שהם יושבים בבית ממורמרים בלי פרנסה. זה עלול לחמם את השטח" • סמוטריץ: "אתה מציע לשלם לפלסטינים כדי שלא ירצחו אותנו?"
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ד / 01.11.2023 21:00

אותה הקונספציה? שר הביטחון יואב  גלנט מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת במהלכה השתלח בשר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ותקף את החלטתו לעכב את כספי המסים המועברים לרשות הפלסטינית על רקע המלחמה בעזה.

“במדינת ישראל יש עניין ביציבות ביהודה ושומרון תמיד, ובעיקר בעת הזאת. מן הראוי להעביר במיידי את הכספים האלה כך שישמשו את המנגון התפעולי של הרשות הפלסטינית וגם את כוחות הרשות הפסלטנית שמסייעים במניעה של האירועים המוניים”, אמר.

הוא הוסיף: “אני חושב שראוי לקיים את החלטת הקבינט, כפי שהוחלטה לפני ימים אחדים”.

השר בצלאל סמוטריץ’ השיב: “אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא טעות חמורה.

“אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7.10 שרצחו וטבחו בנו. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון – היא חלק מהבעיה. לא חוזרים על טעויות וקונספציות שהתפוצצו לנו בפנים”.

המתקפה של גנלט הגיעה לאחר ששר האוצר  אמר היום  בתדרוך המשל”ט האזרחי כי למרות האזהרות של גופי הביטחון, הוא לא העביר את כספי המיסים לרשות הפלסטינית. זאת משום שלטענתו “הרשות משלמות משכורות למשפחות מחבלים בעזה”.

העיתונאי מיכאל שמש דיווח ב’כאן חדשות’, מתוך הדיון בקבינט החברתי, כי נתניהו אמר: “צריך לשלם לפועלים הפלסטינים כדי לא לערער את המצב. צהל והשב״כ אומרים שהם יושבים בבית ממורמרים בלי פרנסה. זה עלול לחמם את השטח”.

סמוטריץ׳: “לא הבנתי. אתה מציע לשלם לפלסטינים כדי שלא ירצחו אותנו?”

נתניהו: “ננסה להעביר את הכסף דרך מדינה אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות