מפקד עוצבת הפלדה: פירקנו מערכי לחימה מרכזיים, אנו בשערי העיר עזה

תא"ל איציק כהן סיפר: "פירקנו הרבה יכולות של החמאס, תקפנו מתקנים אסטרטגיים, פירקנו לחלוטין את מערך המטענים, המערך התת קרקעי ומערכים נוספים" • בצה"ל משבחים את הלוחמים הנועזים: "ראוי להגדיר את הדור הזה כ'דור הניצחון'"
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ד / 01.11.2023 17:39

מפקד עוצבת ‘הפלדה’ (162), תת-אלוף איציק כהן, סיכם הערב (רביעי) את חמשת הימים שחלפו מאז הכניסה הקרקעית לרצועת עזה.

“אנחנו נמצאים בעיצומה של המערכה וכוחות האוגדה נמצאים בעומק הרצועה על שערי עזה”, אמר. “במהלך הימים האחרונים פגשתי לוחמים ומפקדים שנלחמים כתף אל כתף באומץ לב, מבינים היטב את משימתם וחותרים למגע”.

הוא הדגיש: “יצאנו למלחמה הזו כדי לאחוז את היד של חמאס שבחרה לאחוז את גרוננו. אנחנו ננצח. המשימה ארוכה ויש לנו את כל הכוח והגיבוי בעולם לעשות את זה. פירקנו הרבה יכולות של החמאס, תקפנו מתקנים אסטרטגיים, פירקנו לחלוטין את מערך המטענים, המערך התת קרקעי ומערכים נוספים.

“אנחנו מאמינים בדרכנו, במשימה שלנו, ומבינים שזו מלחמה על קיומה של מדינת ישראל”.

בפיקוד הדרום מעריכים, כי לא יהיה מנוס מלפעול בתוך בתי החולים בעזה. במקביל ממשיכים לפעול מסביב לשעון לאורך גדר הגבול ובתוך שטח הרצועה הן כדי לעצור חוליות מחבלים והן כדי להביא מידע מודיעיני.

גורמים בפיקוד אומרים: “צריך להבין, הכוחות האדירים שפועלים עכשיו ברצועת עזה מתקדמים בצורה איטית ומדודה. כל יום מחוסלים שם עשרות רבות של מחבלים מעל ומתחת לפני הקרקע”.

בצה”ל אומרים, כי יעדי המבצע שעליהם הכריז הדרג המדיני, נכונים, בהירים ובעיקר ראליים. “לא תהיה כאן תמונת ניצחון אלא הרס ארגון חמאס מבחינה צבאית ושלטונית.

“כבר עתה, ביום ה-26 ללחימה, ניתן לראות בשטח את הפגיעה הקשה בשרשרת הפיקוד של חמאס עם אלפי מחבלים הרוגים, 11,000 מטרות שהושמדו, תקיפת מנהרות ופירים בהיקף עצום כולל המנהרות בציר פילדלפי”.

כחלק מהתמרון, גם המפקדים הבכירים לוקחים חלק בכניסות לעזה. אחד הקצינים הוא אלוף יוסי בכר, שמשמש כסגן מפקד פיקוד הדרום, שמתגורר בעוטף עזה ואימו נרצחה בקיבוץ. ביום הלחימה הראשון, הוא עלה עם אלוף הפיקוד אלוף ירון פילקמן להפוגה של רבע שעה, ישב שבעה על אימו, ומאז המשיך במלחמה ללא הפסקה.

בפיקוד מספרים על מאבק קשה עם נפגעים – לצד רוח לחימה אדירה. במשך שנים, אומרים שם,  התייחסו לדור ה-Y בזלזול, אך בימים האחרונים רואים את הלוחמים שנלחמים בשטח, חדורי מוטיבציה וחלקם כבר ניהלו קרבות תוך חירוף הנפש. “ראוי להגדיר את הדור הזה כ’דור הניצחון'”, אומרים שם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות