המשב”ק של הרבי מליובאוויטש: רבי שלום בער גאנזבורג ז”ל נפטר בגיל 86

הרה"ח רבי שלום בער גנזבורג ז"ל, שימש בתפקיד המשב"ק בבית הרבי מליובאוויטש זצ"ל כ-40 שנה • התגורר בבית הרבי והרבנית והיה אחראי על חדרו של הרבי במרכז חב"ד העולמי
יוסף גרינבוים
י"ז חשון התשפ"ד / 01.11.2023 15:39

בשכונת קראון הייטס נפטר היום (רביעי), בגיל 86,  הרה”ח רבי שלום-בער גנזבורג ז”ל, המשב”ק של הרבי מליובאוויטש והרבנית חיה מושקא ע”ה. .

המנוח נולד בי”א תמוז תרצ”ז לאביו הרה”ח רבי שניאור זלמן גנזבורג ז”ל ולאמו מרת בת שבע ע”ה.

את עבודת הקודש החל בשנת תשי”ג כאשר נקרא לשמש ולעזור בביתו של האדמו”ר הריי”צ מליובאוויטש. הרבנית חיה מושקא, שהבחינה בעבודתו המסורה, בקשה ממנו לסייע גם בבית הרבי.

משנת תשל”א החל להקדיש את כל זמנו לעבודה בבית הרבי, וזכה לשמש בקודש למעלה מארבעים שנה. בשנת תשל”ט, על פי הוראת הרבי, עבר להתגורר בביתם של הרבי והרבנית – וביצע גם שליחויות שונות בהוראתו.

הרב גנזבורג זכה ל’קירובים’ רבים מהאדמו”ר, ובכל פעם בה חילק הרבי דולר, או קונטרס וכדומה היה מקבל ‘מנה כפולה’ – והרבי היה אומר לו:”כפליים לתושייה”.

המנוח סיפר כי לפני כ”ז אדר תשנ”ב, אז עבר הרבי אירוע מוחי, הורה לו הרבי למכור את תכולת הבית, אך לבסוף אמר לו: “שהכל יישאר כך עד שיבוא משיח, ואתה תהיה שם, ובמילא לא תצטרך להעביר שום דבר לפה ולשם”. בהזדמנות אחרת אמר לו הרבי באותה תקופה: “הבעלות של החדר [של הרבי במרכז חב”ד העולמי-770] שייכת לך”.

ר’ שלום בער הבין מדברים אלו כי הרבי רוצה כי הוא ימשיך להתגורר בבית, ואכן כך היה.

לאחר הסתלקות הרבי בג’ תמוז תשנ”ד ניהל הרב גנזבורג את חדרו של הרבי במרכז חב”ד העולמי.

זכרונותיו מעבודתו במחיצת הרבי והרבנית  נלקטו בקובץ ‘בקודש פנימה’.

הותיר אחריו את שני ילדיו, לוי יצחק וחני, ואחיו, הרב יצחק גנבורג, ר’ מנדל גנבורג, הרבנית חיה שרה זרחי והרבנית רבקי מג’אסקי מקראון הייטס.

הלווייתו תתקיים היום.

(תולדותיו, לפי חב”דפדיה)

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות