פדיה מרק הי”ד, בנו של הרב מיכי הי”ד, נהרג בקרב ברצועת עזה

7 וחצי שנים אחרי שניצל בפיגוע: סג"מ פדיה מרק הי"ד מעתניאל נפל בקרב עם מחבלים ברצועת עזה • בן דודו אלחנן קלמנזון הי"ד נפל בקרב בעוטף בשמחת תורה • פדיה הי"ד הוא בנו של הרב מיכי מרק הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי, ואחיו של שלומי ז"ל, איש כוחות הביטחון שנהרג בתאונת דרכים
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ד / 01.11.2023 10:12

סג”מ פדיה מרק הי”ד, בנו של הרב מיכאל (מיכי) מרק הי”ד שנרצח בפיגוע בדרום הר חברון – נפל בקרב עם מחבלי החמאס ברצועת עזה.

הוא  נהרג בתקרית שבה טיל נ”ט פגע בנגמ”ש נמ”ר. בכך עלה מניין הנופלים בתקרית לשמונה.

בן דודו של פדיה, אלחנן קלמנזון הי”ד, נפל בקרב בשמחת תורה כשנלחם גם הוא מול מחבלי החמאס שכבשו את יישובי הדרום.

לפני 7 וחצי שנים, בהיותו בן 15, נקלע פדיה  עם משפחתו לפיגוע הירי הרצחני – וניצל בנס. היה זה כאשר במהלך נסיעה עם משפחתו לירושלים, מחבלים עקפו את רכב המשפחה, ירו לעברם 29 כדורים, ורכבם התהפך.

הכדורים פגעו בכל בני המשפחה, ורק פדיה נפגע מרסיסים בלבד. אבי המשפחה, הרב מיכאל הי”ד, אב לעשרה ילדים, בן 46 מנהל ישיבת ההסדר בעתניאל – נרצח.

3 שנים אחרי הפיגוע, נהרג האח שלומי ז”ל בתאונת דרכים, בדרכו לעבודה במשרד ראש הממשלה, כאיש כוחות הביטחון.

פדיה הוא אחיה של אשת התקשורת אורית מרק אטינגר – שכתבה: “פדושק, אחי האהוב הקטן אבל הגדול גבר בין 5 בנות – אחיות מעריצות שרד את הפיגוע, סיירת גבעתי כי זה פדיה נלחם להיות קצין ונפל בקרב בגבורה יחד עם חייליו בעזה. והלב, מה איתו? אבא, שלומי, אלחנן – כולם מקבלים שם את פניו פדושקה. ואנחנו? נותרנו ריקים וחסרים. כבר אין בי מילים”.

לאחר נפילת בן דודו אלחנן קלמנזון הי”ד,  סירב פדיה להגיע להלוויה וביקש להישאר ולהילחם עם חייליו. הוא למשפחתו זר פרחים וצירף מכתב בו הבטיח “ניפגש בקרוב”.

במכתב כתב: “משפחה אהובה! ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים! עם ישראל חזק, צה”ל חזק!

“אני שומר עליכם ואיתכם בלב. אנחנו הולכים למחוק אותם”.

מרק ציטט את הפסוק: “ארדוף אויבי ואשיגם לא אשוב עד כלותם”, וחתם: “ניפגש בקרוב בעז”ה. עם ישראל חי”.

הישוב עתניאל בהר חברון פרסם הודעת אבל: “ברוך דיין האמת, בצער שאין במילים די לתארו, בית עתניאל מודיע על נפילתו של פדיה מרק הי”ד בקרב גבורה נגד מחבלי חמאס. פרטים על ההלוויה וסידורי השבעה יישלחו בהמשך.

בית עתניאל מחבק את משפחות מרק וקלמנזון. בבניין ירושלים ננוחם”.

הרב מיכי מרק הי”ד שנרצח, הוא בן דודו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. הוא היה מנהל ישיבת ההסדר בעתניאל, אחיה של יוכי קלמנזון, שבעלה הרב בני קלמנזון עומד יחד עם הרב רא”ם הכהן בראשות הישיבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות