אין גבול לחוצפה: הדרישה של נציגי הצלב האדום – והסירוב של שב”ס

במכתב שנשלח לנציבת שירות בתי הסוהר, על רקע ההחלטה לצמצם את התנאים של המחבלים בבתי הכלא, ביקשו בצלב האדום "להזכיר" לישראל: "יש להבטיח שכל חולה או פצוע מקבל טיפול רפואי ראוי ומהיר לכל מי שחירותו נגזלה ממנו" • הנציבה השיבה לארגון בחריפות
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ד / 01.11.2023 08:26

ארגון הצלב האדום שיגר אמש (שלישי) מכתב לנציבת שירות בתי הסוהר ולגורמים נוספים במשרד החוץ תחת הכותרת: “חסוי, סודי” –  ובו דרשו בארגון, למרבה ההפתעה: “התנהגו בכבוד והומניות לכל מי שחירותו נגזלה ממנו”.

המכתב הגיע על רקע ההחלטה לצמצם את התנאים של המחבלים הכלואים בישראל.

לפי דיווח בחדשות 12, בצלב האדום ביקשו להזכיר את מחויבות ישראל להבטיח גישה מלאה לכל המתקנים בהם מוחזקים עצירים ביטחוניים, בהתאם לאמנות ז’נבה. “הענקת גישה לצלב האדום היא לא רק מחויבות חוקית, אלא עשויה גם להרגיע את המתיחות הגוברת בתוך בתי הסוהר ומחוצה להם”, צוין.

בארגון פרטו מהן הדרישות שלהם, למשל: להבטיח שכל מי “שחירותו נגזלה ממנו, מקבל יחס הומני ומוחזק בתנאים מכובדים, חופשי מכל סוג של טיפול לקוי, עינוי וכל דבר שעשוי לפגוע בכבודו האישי”.

עוד מהדרישות של הצלב האדום: “יש להבטיח שכל חולה או פצוע מקבל טיפול רפואי ראוי ומהיר, להבטיח שנעשית התחשבות מיוחדת בכל ילד שחירותו נגזלה ולאפשר לעצורים לקיים קשר עם משפחותיהם”.

הנציבה קטי פרי החזירה תשובה והבהירה לצלב האדום: לא רק שישראל לא מרפה את כללי המשפט הבין-לאומי, היא גם צמצמה למינימום את התנאים של האסירים. עוד הדגישה פרי כי לא יהיו ביקורים של הצלב האדום במצב שבו יש לישראל 240 חטופים ושבויים בעזה.

וזו התשובה המלאה: “בשל המלחמה המתמשכת, הסבל שנגרם לאזרחים בלתי מעורבים וסידורי האבטחה הנרחבים הנדרשים משירות בתי הסוהר במהלך תקופה זו, בלתי אפשרי לתאם את הביקורים שביקשתם.

אני מוקירה ומעריכה את היכולת וההשפעה של הצלב האדום בזירה הבין-לאומית, כמו גם את העקביות שבה אתם דורשים גישה ומידע בנוגע לכל מי שנמצא בסכנה. בטוחני שתעשו כל שבכוחכם ליצור קשר ישיר עם כל האזרחים והחיילים החטופים בעזה, שנמצאים בשבי במקום לא ידוע, ושתאספו מידע והוכחות להיותם בחיים ועל מצבם הבריאותי, עבור המשפחות המודאגות שחיות כרגע את הסיוט הגרוע מכל”.

במילים אחרות, לא נאפשר לכם לבקר, כל עוד אנחנו לא מקבלים מידע דרככם על אנשינו החטופים בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות