צה”ל חיסל 6 חוליות בלבנון • החות’ים איימו: ‘נגיע לעומק ישראל’

הרצוג בנאום לאומה: "אנחנו במלחמה שלא ידענו כמותה, לא נישבר • 15 לוחמים נפלו בקרבות בעזה • רס״ל שלו ציון שרעבי הי"ד נפל ממרגמה בעוטף • מתוך המחבלים שפלשו: 1000 חוסלו, 200 נעצרו, 1800 חזרו לרצועה • גלנט: כוחותינו פרצו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס
חרדים 10
י"ז חשון התשפ"ד / 01.11.2023 01:31

יום ה-26 למלחמת ‘חרבות ברזל’:  מלחמה בכל הגזרות נרשמה היום (שלישי), כאשר בעוד כוחות צה”ל ניהלו קרבות עזים בעומק הרצועה, באזור אילת סוכלה מתקפה אווירית רחבה מתימן בשעות היום וכן יירוט נוסף בשעות הלילה. גם בחזית הצפון ניעשה ניסיון לשדר טילי נ.ט וחוסלה חוליית מחבלים.

עדכונים שוטפים: 

22:20 – ארגון הטרור של החות’ים בתימן טוען כי שיגר קבוצה של מל”טים לעבר עומק ישראל – שהגיעו ליעדיהם. במקביל בכיר חות’י כתב בטוויטר: “מעבר לאילת”.

22:05: כוחות צה”ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שתכננה לשגר טילי נ”ט משטח לבנון לעבר ישראל במרחב מיס אל ג’בל. באותו המרחב, חוסלה חוליית מחבלים חמושה נוספת.

בנוסף, בהמשך לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מרחב יפתח, צה”ל השמיד את המשגרים מהם ירו המחבלים. כמו כן, כלי טיס של צה”ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות צבאיות ועמדת שיגור נ”ט של ארגון הטרור חיזבאללה.

בסך הכל צה”ל חיסל היום שש חוליות מחבלים בלבנון. 

21:28 –  ביום ה-26 למלחמה, נשיא המדינה יצחק הרצוג בנאום לאומה: “אנחנו במלחמה שלא ידענו כמותה, לא נישבר”. הוא הוסיף: “קרוב לחודש שהזוועות נגלות אל נגד עינינו, מציפות יגון שאי אפשר להכיל באופן שאי אפשר לתפוס במחשבה ובלב.

“החמאס מבקש להפחיד אותנו עם סרטונים ושקרים ולפגוע לנו בנפש ברוח האישית והלאומית. אסור להאמין לחמאס, למפלצות האדם. אסור ליפול למלכודות של מלחמה פסיכולוגית  ואסור לתת להם לשחק לנו באכזריות בראש ובנפש. אנא – על כולנו לנהוג באחריות ובזהירות, ולא להפיץ שמועות לא מבוססות.

“אני מבקש להביע הערכה לאחריות שכלי התקשורת הישראליים מגלים, בהחלטתם לא לשחק לידי הטרור הפסיכולוגי האכזרי של אויבינו. זה נכון לנו כמדינה, וזה נכון לכל אחת ואחד מאיתנו”.

21:10 –  ראש סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני, סקוט ברייר, אומר כי ארה”ב מסייעת לישראל במודיעין לגבי איומים חיצוניים בעוד המודיעין הישראלי מתמקד בחמאס: “אנחנו עוזרים לישראל כרגע לנסות להבין מהן התגובות האזוריות לכל זה – מה חושבים לעשות האיראנים, המיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה והמורדים מתימן”

20:35 – ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש ממשלת תאילנד סרטה תוויסין, והביע בפניו את תנחומיו על רציחתם וחטיפתם של אזרחי תאילנד במתקפת הטרור של חמאס. ראש ממשלת תאילנד הביע צער ויגון על הטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר. נתניהו הביע את הערכתו לעובדים התאילנדים ולתרומתם למשק והביע תקווה כי רבים מתוך אלה שעזבו ישובו ארצה.

מאוחר יותר שוחח נתניהו, בפעם השלישית מפרוץ המלחמה, עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. נתניהו סקר בפני הקנצלר את תמונת המצב של מהלך הלחימה.

20:25 – דובר צה”ל: “לוחמינו מעמיקים את הלחימה ברצועת עזה, בצפון הרצועה. באמצעות תכנון מקדים, מודיעין מדויק של אגף המודיעין ותקיפות משולבות, פרצו כוחותינו את קווי ההגנה הקדמיים של החמאס בצפון הרצועה.

“המלחמה נמשכת וגובה מאתנו מחירים. תרומתם של הנופלים בקרבות האחרונים משמעותית לביטחון ישראל ובזכותם ננצח”. הוא הוסיף: “תוך כדי המלחמה יש אירועים שלא ברורים כל העובדות לגבי כיצד התרחשו. הלחימה מורכבת”. הוא הבהיר: “אנחנו מפיקים לקחים תוך כדי המלחמה”.

19:55 – מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ייסע לישראל ולירדן ביום שישי – כך הודיע דובר מחלקת המדינה. הוא הוסיף כי בלינקן ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו וכי “הוא יחזור על תמיכת ארצות הברית בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בהתאם לחוק ההומניטרי הבין-לאומי ויידון בצורך לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי למזער את הנפגעים האזרחיים, כמו גם את עבודתנו לספק סיוע הומניטרי”.

19:55 – הפרקליטות הגישה היום שלושה כתבי אישום נוספים נגד תושבי ישראל שהסיתו לטרור והביעו הזדהות עם ארגוני טרור, כתבי האישום אושרו על ידי היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-40 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

19:40 – בעזה מדווחים: צה”ל תקף באזור מגדלי פירוז, צפון-מערב עזה. במקביל, דווח על תקיפה נוספת באזור גשר ואדי עזה – על רחוב סלאח א-דין.

19:36 – צה”ל בהכוונת מודיעין של אמ”ן ושב”כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ”ט של חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ”ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ”ט, יצאו לפועל מספר פיגועי נ”ט נגד אזרחי ישראל וכוחות צה”ל.

אחרי ירי הנ”ט שהרג לוחמים מגבעתי בנגמ”ש, השב”כ ריכז מאמץ כדי לסגור חשבון עם ראש מערך הנ”ט שהיה אחראי גם על האירוע הזה. תוך מספר שעות הוא חוסל. הוא מקביל לדרגת מג”ד.

19:10 – רשות המעברים הפלסטינית: מעבר רפיח יפתח גם מחר “להשלמת יציאתם של הזרים”. צוין כי היציאה תתאפשר רק למי שנכלל ברשימה.

18:26 – רס״ל (מיל׳) שלו ציון שרעבי הי”ד, בן 22, מטנא עומרים, חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל״ח, נפל מפגיעת מרגמה באזור בארי בעוטף עזה.
בנוסף, בלחימה ברצועת עזה במהלך היום, נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 184 שבחטיבה 14. משפחתו עודכנה.

18:05 – שינוי בהנחיות פיקוד העורף: הקלה בהגבלות בירושלים, במועצה המקומית שפלת יהודה, ירקון, ביישובי השפלה וחלק מיישובי השרון – ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 איש ואין הגבלות על מקומות עבודה.

17:55 – השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי ביקר במוקד החירום לחברה הערבית שהקים המשרד לשוויון חברתי בשיתוף עם ועד ראשי הרשויות הערביות בכפר קאסם, ושמע מנציגי החברה הערבית וראשי הרשויות על הקשיים שחווה החברה הערבית על רקע המצב הביטחוני.”אנחנו יודעים שהמצב רגיש, יחד עם זאת יש לציין כי מתחילת הלחימה מגלה המגזר הערבי אחריות רבה ויש מספר משמעותי של יוזמות התנדבות וסיוע”.

השר שיקלי בירך את החלטת שר הפנים להעביר את כספי מענקי האיזון על סך 200 מיליון שקלים לרשויות הערביות. “יש בתוך המשבר הזה, לצד סיכון גדול, גם הזדמנות גדולה לחזק את הקשר בין החברה היהודית והערבית”.

17:55 – אחרי הפרסום בחדשות 12:  שר החוץ אלי כהן שוחח עם נשיאת הצלב האדום, והבהיר כי ישראל דורשת מהארגון לבצע את תפקידו ולדאוג לשלומם של החטופים בעזה. “לצלב האדום אין זכות קיום אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המחוזקים כבני ערובה בידי חמאס. זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור ובכל מנופי הלחץ על מנת לבקר את החטופים בהקדם”.

17:10 – לפי הערכה חדשה של פיקוד דרום כ-3000 מחבלי חמאס פלשו לישראל במתקפת הפתע בשמחת תורה והשתתפו בטבח האכזרי בישובי הדרום ובמוצבי צה”ל. מדובר על 3000 שהיו חמושים ולא על האספסוף שפלש בגל השני סביב השעה 11:00 והשתתף בין השאר בביזת הישובים.

מתוך המחבלים, 1000 חוסלו, 200 נעצרו, 1800 חזרו לרצועת עזה.

17:00 – שר החוץ הבריטי, ג’יימס קלברלי, שיתף בחשבון הטוויטר שלו סרטון עם ע’אזי חמד, בכיר חמאס, מתראיין ואומר שהם יבצעו שוב את המעשים שבוצעו ב-7/10. קלברלי כתב: “כיצד יכול להיות שלום כאשר חמאס מחויבים להשמדתה של ישראל?”.

16:46 – ההתרעה במרחב שתולה: זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה לעבר המרחב, השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כלי טיס של צה”ל זיהה את החוליה שביצעה את הירי ותקף אותה.

בנוסף, טנק של צה”ל תקף חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ”ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב שתולה. כמו כן, זוהו מספר שיגורי מרגמה לעבר מרחב שומרה. אין נפגעים. צה”ל יורה לעבר מקורות הירי.

בסך הכול הותקפו במהלך היום חוליית פצמ”רים ועוד 3 חוליות נ”ט.

16:15 – שר החוץ הירדני החזיר לעמאן את השגריר הירדני בישראל, רסאן אל-מג’אלי – כביטוי לעמדה שמגנה את “המלחמה הישראלית המשתוללת בעזה ואת הרג החפים מפשע שגורמים לאסון הומניטרי חסר תקדים”, לטענתם.

השר הצהיר כי החזרת השגריר תהיה מותנית בכך שישראל “תפסיק את מלחמתה בעזה ותעצור את האסון ההומניטרי שהיא גורמת”. לפי שר החוץ, גם שגריר ישראל בעמאן, רוגל רחמן, ששב ארצה בתחילת המלחמה – לא יחזור לירדן, כל עוד המלחמה לא נפסקת.

16:02 – אזעקות בגוש דן ובשפלה.

15:54 – סמ”ר שי ארוס הי”ד בן 20, מחולון, חובש קרבי בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. עד כה נפלו 15 חיילים בקרבות בעזה.

15:42 – סמ״ר איתי יהודה, בן 20, מראשון לציון, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. 

15:30 – המתיחות הצפון: אזעקות בשתולה שבגליל המערבי, אין נפגעים. לפני קצת יותר משעה, צה”ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ”ט משטח לבנון לישראל במרחב זרעית.

14:10 – שוהם בן הרוש הי”ד, חייל בן 20, נפגע קשה ביום הראשון למלחמה ונקבע אצלו מוות מוחי נש

14:05 – מחבלים ירו טיל נ”ט מלבנון לעבר מוצב צה”ל סמוך ליפתח לפני זמן קצר, אין נפגעים לכוחותינו. צה”ל מגיב באש.

14:00 – לוחם גבעתי סגן פדיה מרק הי”ד שנפל בעזה מובא כעת למנוחות. אורית מרק, אחותו, ספדה לו: “פדיה חיכה להיות לוחם כל החיים. הוא היה בן אדם של ארץ ישראל, של משפחה. היה אח טוב ואוהב”. האחות  שירה: “ראיתי אותו כגיבור, אחרי הפיגוע שבו אבא שלי נרצח. הוא היה גיבור כי הוא הצליח לחיות חיים מלאי משמעות. למרות המוות השלישי במשפחה שלנו – אנחנו לא מפסידים כי פדיה נלחם באהבה ולא משנאה”.

13:40 – סמ”ר רועי דאוי הי”ד, כתב הודעה למשפחתו לפני שיצא לקרב שבו נהרג בעזה: “הייתם הכי טובים שיש, אם למות אז רק ככה, אני לא מתחרט על כלום. היה לי את השירות הכי טוב שאפשר לבקש, עם הסוף הכי מתוק שיש”.

12:55 – הותר לפרסום: סמ”ר רועי סרגוסטי הי”ד, בן 20, לוחם גבעתי מחוות נחל הרועה, נפל בקרב בעזה. עד כה נפלו 13 חללים בקרבות הקשים ברצועה.

12:40 – פעילות כוחות הביטחון נגד חמאס נמשכת גם ביהודה ושומרון: הלילה עצרו כוחות צה”ל, השב”כ ומג”ב 46 מבוקשים בהם 30 פעילים בארגון הטרור חמאס. במהלך הפעילות בוצע ירי והשלכת מטענים לעבר הכוחות, הלוחמים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, זוהו פגיעות. בזמן המעצרים איתרו הכוחות כלי נשק ומחסניות.

12:15 – פינוי הפצועים ותושבים בעלי דרכונים זרים מעזה דרך מעבר רפיח נמשך: לפי הדיווחים – 81 פצועים עזתים, וכ-500 תושבים בעלי אזרחות כפולה יפונו מהרצועה.

12:00 – שר הבריאות של טורקיה: הושלמו ההכנות להקמת 20 בתי חולים שדה באזור מעבר רפיח במצרים ובנמל התעופה אל-עריש.

11:50 – חברת הסלולר הפלסטינית ג’ואל: “שירותי התקשורת (נייח, סלולר ואינטרנט) החלו לחזור בהדרגה באזורים שונים ברצועת עזה, לאחר שנותקו מוקדם יותר הבוקר”.

11:30 – ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, חזר ולקח אחריות בפני מסיימי קורס קציני מודיעין: “אמ”ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו – מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה”. עוד אמר חלויה: “הגיבוי שלי אליכם הוא מלא ומוחלט. הישארו ממוקדים במשימה – אין לנו אמ”ן אחר ואין לנו צה”ל אחר”.

11:00 –אזעקות באזור אשקלון ואשדוד: לאחר 11 שעות ללא ירי רקטי לעבר ישראל, מטח נורה לעבר אזור לכיש. אזעקות הופעלו באשדוד, באשקלון, ביבנה וביישובי הסביבה.

10:35 – ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד על נפילת לוחמי צה”ל בקרב עם מחבלי החמאס. “אנחנו במלחמה קשה. זאת תהיה מלחמה ארוכה. יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבידות כואבות.אנחנו יודעים – כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו. עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, מעומק ליבנו. כולנו אתכן בשעת יגונכם הכבד. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה – נמשיך עד לניצחון”.

10:10 –  דובר צה”ל: “כוחותינו ממשיכים להעמיק את הפעולה באופן משמעותי בצפון הרצועה. במהלך הלילה הלוחמים ניהלו קרבות משמעותיים באיזור ג’באליה. תשתית תת קרקעית של המנהרות קרסה והפילה מבנים אחרים, זה מעיד על שימוש ציני שלהם באוכלוסייה”.

“אנחנו מגיעים לקליפה המורכבת יותר. מדובר בקרבות פנים מול פנים. יש הרוגים וגם פצועים. זה חלק מהלחימה. בכל קרב כזה – ידנו על העליונה. בכל קרב”.

על איומים של תימן וליירוטים באיזור אילת:  “לא נשקפה סכנה לאזרחים, אנחנו ערוכים להגן על המרחב הזה – ויודעים גם לתקוף במקום ובזמן שנחליט”.

10:10 –  326 לוחמי צה”ל נהרגו מפרוץ המלחמה.

10:00 – הותר לפרסום: חלל נוסף מגבעתי בעזה – סג”מ פדיה מרק הי”ד מעתניאל נהרג אתמול בקרבות ברצועה. אביו הרב מיכי הי”ד נרצח בפיגוע בשנת 2016, ובן דודו אלחנן קלמנזון הי”ד נפל במהלך הלחימה ביישובי העוטף בשבת השחורה.

10:00 – דיווח בסוכנות AP: בעלי דרכונים זרים החלו לצאת מעזה דרך מעבר רפיח.

09:30 – הממונה על מטה החטופים והנעדרים של גל הירש: “מספר החטופים מתחילת המלחמה הידוע הוא 242”.

09:30: דיווח ברויטרס: קטאר תיווכה בהסכם בין מצרים, ישראל וחמאס, בתיאום עם ארה”ב, כדי לאפשר העברת בעלי דרכונים זרים וכמה פצועים אנוש אל מחוץ לעזה הנצורה.

08:45 – בעקבות הירי מתימן –  ספינות טילים של חיל הים הגיעו אתמול לים סוף.

08:40 – במשרד החוץ הגיבו בתקיפות על החלטת בוליביה לנתק את היחסים עם ישראל: “החלטת ממשלת בוליביה היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן. בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה. מאז חילופי השלטון בבוליביה היחסים בין המדינות היו ממילא ריקים מתוכן”.

08:30 – סקיי ניוז בערבית: אמבולנסים מצרים נכנסו הבוקר למעבר רפיח כדי להעביר פצועים מעזה לטיפול במצרים.

08:00 – שר הביטחון יואב גלנט: “נפילתם של לוחמי צה״ל בקרבות למול מחבלי חמאס בעזה היא מכה קשה וכואבת. ליבנו ומחשבותינו עם משפחותיהם היקרות. הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת הדורשת העזה, נחישות והתמדה – אנחנו ננצח”

07:45 – פרט למעצר של בכיר פתח אבו ג’מילה, ליל הקרב בג’נין הסתיים, על פי דיווחים פלשתיניים, עם שלושה מחבלים מחוסלים, אחד מהם על ידי כלי טיס של צה”ל, ומספר פצועים נוספים.

07:30 – אחרי שבוליביה הודיעה אמש על ניתוק היחסים עם ישראל – צ’ילה וקולומביה מחזירות את השגרירים. נשיאי המדינות פרסמו הודעות חמורות וכינו את המלחמה בעזה “טבח העם הפלסטיני”. במקביל, ברזיל ומקסיקו קוראות להפסקת אש מיידית.

07:20 – מתחילת הלחימה צה”ל תקף יותר מ-11,000 מטרות של ארגוני הטרור בעזה. הפעילות הקרקעית בשטח הרצועה נמשכת, וגם במהלך הלילה תקפו הלוחמים מטרות טרור רבות בהן: מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס.

במהלך הלחימה אתמול, זיהו לוחמי צה”ל מחבלים רבים של ארגון הטרור חמאס שהתבצרו במבנה רב קומות בג’באליה שבצפון רצועת עזה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים, הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים ששהו במבנה.

בנוסף, הלוחמים זיהו רכב שנשא טילי נ”ט בזמן שהוא נוסע לכיוון הכוחות, כלי טיס ביצע ירי לעבר הרכב.

06:30 – דיווח: אזרחים זרים או כאלה בעלי אזרחות כפולה עשויים לעזוב את עזה עוד היום. רשות הגבול של חמאס פרסמה רשימה עם שמות של 400 בני אדם בעלי אזרחות זרה שייתכן ויוכלו לעבור את הגבול במעבר רפיח. לא ברור אם מי שיגיע למעבר אכן יורשה לצאת לשטח מצרים.

06:10 – הותר לפרסום: תשעה לוחמים נפלו במהלך קרבות ברצועת עזה.  בנוסף, במהלך הלחימה ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים: שניים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם. משפחותיהם עודכנו.

04:20 – חברת התקשורת הפלסטינית PALTEL טוענת כי שירותי האינטרנט מנותקים לגמרי בעזה.

02:40 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן שוחח עם מלך ירדן עבדאללה ודן עימו “במחויבותם המשותפת להגדלת הסיוע לאזרחים בעזה”.

02:10: על פי דיווחים פלשתיניים, חיל הים תוקף מטרות במערב רצועת עזה.

01:45 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, והדגיש בפניו את “הצורך לנקוט באמצעי זהירות על מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים בלתי מעורבים”.

01:40 – דובר הפנטגון הודיע כי ארה”ב תשלח 300 חיילים נוספים למזרח התיכון. “הכוח נועד לתמוך במאמצי ההרתעה האזוריים ולחזק עוד יותר את יכולות ההגנה האמריקניות”, אמר דובר הפנטגון, שהבהיר כי הכוחות לא יפעלו בישראל.

01:22: צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה”ל. כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי ממנו שוגר הטיל וכן את החולייה שביצעה את השיגור.

01:10 – חבר הלשכה המדינית של החות’ים, חזאם אל-אסד, צייץ בחשבון הטוויטר מילה אחת בערבית ובעברית – “אילת”.

01:00: דובר צה”ל: “לפני זמן קצר לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל”.

00:52:  פיצוץ נשמע באילת, נבדקות אפשרויות לנפילה בשטח פתוח או ליירוט ללא אזעקה. תושבים דווחו על הדי פיצוצים ועל שובל של יירוט בשמי העיר.

00:30: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי. נתניהו הודה למנהיגים על “תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל” ואמר כי “מלחמתה של ישראל נגד חמאס-דאעש היא מלחמתו של כל העולם הנאור”.

00:25 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן קרא בציוץ בטוויטר להרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה: “אתמול הועבר המשלוח הגדול ביותר עד כה של סיוע הומניטרי מציל חיים לעזה ומשאיות נוספות ייכנסו היום לרצועה, אבל דרוש עוד סיוע רב. לא הפסקתי לדחוף להכנסת סיוע נוסף ואמשיך לתמוך במעבר בטוח לתושבי עזה המחפשים ביטחון”.

00:15: המונים הגיעו להלווייתו של סמ”ר רועי וולף הי”ד שנפל בקרב ברצועת עזה.

00:15 – מחלקת המדינה האמריקנית מאשרת: שר החוץ אנתוני בלינקן יגיע ביום שישי בפעם השלישית לישראל, מאז פרצה המלחמה. בלינקן צפוי לבקר גם במדינות נוספות באזור.

00:05: טוויטר השעתה את החשבון הרשמי של חיזבאללה. הקונסוליה של ישראל בניו יורק בירכה על הצעד וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: “שום חשבון המזוהה עם ארגון טרור או כזה המהלל טרור לא צריך להיות חופשי להסית לשנאה ברשת החברתית”.

00:01 – דיווח ברשת בלומברג: ארה”ב וישראל בוחנות אפשרויות לעתידה של רצועת עזה. לפי הדיווח, במסגרת השיחות עתיד רצועת עזה בסיום המלחמה ולאחר הפלת שלטון החמאס, עלתה אפשרות כי ברצועה יוצב כוח שלום בינלאומי שיכלול חיילים אמריקנים, בריטים וצרפתים.

00:01 –  מקורות פלסטיניים: כוחות הביטחון עצרו הלילה את מזכיר הפת”ח בג’נין, עטא אבו רמילה – שנחשב לאחד ממחוללי הכאוס בגזרה ולדמות דומיננטית וקיצונית. במהלך החודשים האחרונים, אבו רמילה קידם פעילות טרור בשטח באמצעות מימון בעשרות אלפי שקלים ומתן סיוע למבוקשים ולמחבלים.

00:01 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי קיימו הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות