בתי המשפט: התבטאויות חמורות • בן גביר: “שלא ינסו לחנך אותנו”

בעקבות הביקורת של השר לביטחון לאומי נגד שופטים ששחררו חשודים בתמיכה בטרור: הרשות השופטת פרסמה הודעה חריגה • "התבטאויות פוגעניות נגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם"
חרדים 10
ט"ז חשון התשפ"ד / 31.10.2023 12:56

הרשות השופטת פרסמה בצהריים (שלישי) הודעה חריגה, בה תקפה את מה שהגדירה “התבטאויות פוגעניות” נגד שופטים – כשהיא רומזת לביקורת שמתח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על שחרור חשודים בהסתה ממעצר.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

בהודעת הרשות השופטת נאמר: “בימים האחרונים פורסמו התבטאויות פוגעניות נגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם. הרשות השופטת רואה בחומרה התבטאויות אלה. שופטי ישראל פוסקים בהתאם לדין, לנסיבות המקרה ולחומר הראיות המונח לפניהם, והם ימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה, ללא מורא וללא משוא פנים, בעיתות חירום כמו גם בימי שגרה”.

בן גביר הגיב: “אני מציע שברשות השופטת יתמקדו בלקרוא לסדר שופטים שמגלים אמפתיה לתומכי טרור במקום לנסות לחנך נבחרי ציבור”.

השר בן גביר מתח בימים האחרונים ביקורת על השופט ששחרר את השחקנית מאיסה עבד אלהאדי מנצרת, בתנאים מגבילים – וכתב: “ההחלטה מעניקה גב לטרור ותוביל להתגברות ההסתה ולגילויי תמיכה נוספים בטבח הנורא”.

גם אמש תקף השר את החלטת שופט בית המשפט השלום בחיפה, אחסאן כנעאן, לשחרר ללא תנאי את הפעיל הפרו-פלסטיני יואב בר, לאחר שנעצר על ידי המשטרה בחשד להחזקת חומרי הסתה. “החלטת השופט אחסאן כנעאן לשחרר את יואב בר, פעיל פרו פלסטיני, ללא תנאים, חמורה ואינה מתקבלת על הדעת. בית המשפט צריך להחמיר עם מסיתים, רק ביד קשה נגד תומכי טרור נוכל למגר את התופעה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות