דובר צה”ל על שחרור חטופים: “אל תפיצו שמועות, נדווח מסודר”

דיווח: צה"ל בדרך לכתר על עזה • חיזבאללה הודיע רשמית על מות 50 מחבלים מתחילת המלחמה • דובר צה"ל על הלוחמים שנפלו: הם נהרגו בגבורה בקרב • חמאס: נשחרר כמה חטופים זרים • מאז הפעולה הקרקעית חוסלו יותר מ-300 • מעבר רפיח ייפתח מחר להעברת פצועים למצרים
חרדים 10
ט"ז חשון התשפ"ד / 31.10.2023 02:09

היום ה-25 למלחמת ‘חרבות ברזל’: החיילת אורי מגידיש שוחררה ביום ראשון בלילה משבי חמאס במבצע צבאי של צה”ל. חמאס פרסם אמש תיעוד של שלוש חטופות, בעוד פיקוד העורף החמיר את ההנחיות בצפון.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

עדכונים שוטפים:

23:30 – מקורות פלסטיניים: כוחות הביטחון עצרו הערב את מזכיר הפת”ח בג’נין, עטא אבו רמילה, שנחשב לאחד ממחוללי הכאוס בגזרה.  במהלך החודשים האחרונים, אבו רמילה קידם פעילות טרור בשטח באמצעות מימון בעשרות אלפי שקלים ומתן סיוע למבוקשים ולמחבלים.

22:55 – ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי קיימו הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב.

22:25 – מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לישראל ביום שישי הקרוב, בפעם השנייה מתחילת הלחימה. בחשבון הטוויטר שלו כתב הערב: “אנחנו לא צריכים לבחור בין להגן על ישראל ולסייע לאזרחים פלסטינים. אנחנו צריכים וחייבים לעשות את שני הדברים”.

22:00 – נשיא המדינה יצחק הרצוג בריאיון ל-BBC:”אנחנו בקשר עם קטאר במשך כל הזמן. הם משחקים תפקיד חושב במאמץ הזה (להשבת החטופים) אני מקווה שיהיו לכך תוצאות. עד עכשיו לא ראינו הצעות אמיתיות”.

21:50 – בוליביה הודיעה על ניתוק קשרים דיפלומטים עם ישראל.

21:10 – הג’יהאד האיסלאמי נטל אחריות על הירי הרקטי לגוש דן, אשקלון ותל אביב.

21:05 – גורם ביטחוני מאשר: מצרים החליטה לאפשר לפצועים בלתי מעורבים עזתים להיכנס לקבלת טיפול רפואי מציל חיים בשטחה. זהות הפצועים מוכרת לישראל, נבדקה ואושרה בידי מערכת הביטחון.

21:00 – אזעקות באשקלון, גוש דן ובתל אביב.

20:39 – חיזבאללה הודיע רשמית על מותם של 50 מחבלים מכוחותיו בהיתקלויות עם צה”ל מפרוץ המלחמה

20:30 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי: “יש גורמים רבים באזור כגון החות’ים, שפועלים בשליחות איראן. החות’ים מנסים לאתגר אותנו מתימן, אנחנו נשארים ממוקדים בעזה”.

הוא התייחס  לשמועות על אודות שחרור חטופים והדגיש: “בשעות האחרונות יש הרבה שמועות, אני פונה לציבור אל תפיצו שמועות, אנחנו מדווחים במידת הצורך באופן ששומר על כוחותינו”.

עוד הוסיף תא”ל הגרי כי שני לוחמי סיירת גבעתי, סמ”ר רועי וולף וסמ”ר לביא ליפשיץ הי”ד, שנפלו בקרב בצפון הרצועה, נהרגו בקרבות פנים אל פנים. “התיאור שנתתי היום זה קרב שאנחנו משתלטים על מעוז של החמאס עם תשתיות קרקע. הם נהרגו בגבורה בקרב הזה”.

20:20 – ניצן, אביו של לביא ליפשיץ ז”ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה: “לביא היה אדם שאהב אנשים, היה אדם רגיש. אהב את הצבא מחד אבל היה לו קונפליקט מאידך. אמרו לו שהוא צריך להיות חיית מלחמה והוא אמר לי אני לא רוצה להיות חיית מלחמה. אמרתי לו – אתה תלך להציל אנשים. הוא אמר – החיים שלי לא שווים יותר משל חבר אחר ולכן אני הולך”.

20:20 –  ח’אלד משעל: “מרבית (-החטופים) החיילים מוחזקים בידי גדודי אל-קסאם. יש בידינו קצינים בדרגות גבוהות והאויב יודע זאת. לגבי האזרחים, חמאס הודיע – אין לנו רצון בהם, אנחנו מעוניינים לשחרר אותם. בימים האחרונים היה נתיב שהתקדם עם מתווכים באזור ובייחוד עם קטרי והמצרים, אבל ישראל חזרה בה”

20:15 –  דיווח: צה”ל בדרך לכתר על עזה.

19:55 – דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג’ון קירבי: לא נתמוך בהעברה כפויה של פלסטינים אל מחוץ לרצועת עזה

19:25 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובידה, אמר בעוד נאום מצולם של לוחמה פסיכולוגית: הודענו למתווכים כי נשחרר כמה חטופים זרים בימים הקרובים.

18:50 | דיווח מצרי: מעבר רפיח ייפתח מחר להעברת פצועים פלסטינים למצרים

18:46 –  כוחות צה”ל חיסלו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר טילי נ״ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כמו כן, צה”ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה לבנון, בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום משטח לבנון.

18:40 – חדשות 13: הפעולה הקרקעית בעומק הרצועה: הקרבות העזים נמשכים, ומאז החלה הפעולה, כוחותינו חיסלו יותר מ-300 מחבלים.

18:35 – 4 רקטות נורו לעבר גוש דן, שתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, לא ידוע על נפגעים

18:27 – אזעקות בגוש דן: תל אביב, חולון, גבעתיים, בני ברק, בת ים, ראשון לציון ואזור.

18:25 –  עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 826 חללים שהם מעל 85% מהאזרחים שאינם חיילים, אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 732 חללים.

17:57 – הותרו לפרסום שמות שני לוחמים מסיירת גבעתי שנפלו בקרב בצפון רצועת עזה: סמ”ר רועי וולף הי”ד בן 20, מרמת גן וסמ”ר לביא ליפשיץ הי”ד, בן 20, ממודיעין מכבים רעות. שני לוחמים נוספים מסיירת גבעתי נפצעו באורח קשה בתקרית. משפחותיהם עודכנו.

17:55 – משרד הבריאות של חמאס מעדכן כי מניין ההרוגים ברצועה עומד על 8,525 וכי מניין הפצועים הינו 21,543

17:30 – כל הפצועים מנפילות הרקטות באשדוד לא שהו במרחבים מוגנים בעת האזעקה, כך לפי כבאות והצלה ופיקוד העורף. שישה רכבים בשתי זירות שונות עלו באש ונשרפו.

17:15 – הנציג הרשמי של הצבא התימני, תא”ל יחיא סארי אנו, הכריז מלחמה על ישראל: “הכוחות המזוינים שלנו שיגרו מחלקה חזקה של טילים בליסטיים וטילי שיוט, כמו גם מספר רב של מל”טים, נגד מטרות שונות בישראל. נמשיך לבצע תקיפות טובות יותר באמצעות טילים ומזל”טים עד שתיפסק התוקפנות הישראלית”.

16:55 – צה”ל תקף במחנה הפליטים ג’באליה בצפון הרצועה. הפלסטינים טוענים כי ישנם מאות הרוגים.

16:45 – בכיר בצבא ארה”ב לרשת NBC: ארבעה בסיסים אמריקניים במזרח התיכון הותקפו אתמול.

16:40 – במטח הרקטי האחרון לעבר אשדוד פונו ארבעה פצועים משתי זירות שונות: גבר בן 50 נפצע קשה מרסיסים בגופו ושלושה גברים בני 64, 46 ו-35 נפצעו קל בגפיים כתוצאה מרסיסי זכוכית.

16:25 – ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, הזהיר בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו מפני פיגועי השראה בארה”ב: “חמאס – האיום הגדול ביותר מאז דאעש”

16:10 – אזעקות הופעלו בעוטף עזה ובאזור אשדוד.

16:05  – ראש המל”ל צחי הנגבי כינס מסיבת עיתונאים: “אין מלחמה ללא מחיר כואב. אנחנו נחושים, למרות הכאב לנצח. מחויבות קדושה שלנו היא ליצור תנאים כדי להשיב חטופים. המאמץ הצבאי משרת גם את המאמץ להחזרת חטופים”.

הוא הדגיש: “נדרשנו לתפנית מנטלית. כל מונחי העבר נעלמו. אין עוד סבב, מבצע, יעדים אמורפיים כמו חיזוק ההרתעה, גביית מחיר, צריבת תודעה.

“הטבח ב-7 באוקטובר פיזר את האשליות. ברגע שהתברר שהחמאס הוא דאעש ללא מעצורים ותושבי עזה בעיניו הם אבק אדם שמספק לו הגנה, חמאס על מנהיגיו הסדיסטיים חייב להפסיק להתקיים. הוחלט פה אחד שהוא חייב להפסיק להתקיים”.

16:03  – זוהה ירי פצצות מרגמה לעבר מרחב ערב אל עראמשה. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

כוחות צה״ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

15:35 – מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן: “חובה לשקול הפסקות אש הומניטריות בעזה”.

15:33  – צה”ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה: מספר מחבלים ירו לעבר מוצבי צה”ל בגבול לבנון וזוהו פצצות מרגמה שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. כמו כן, צה”ל הגיב לעבר מקורות הירי

15:20 – המשרד לביטחון לאומי מסר כי מתחילת הלחימה התקבלו למעלה מ-180,500 פניות לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי.

15:10 – שוטרים, לוחמי מג”ב וימ”מ חיסלו מפרוץ הלחימה ב-7 באוקטובר 511 מחבלים. כך עולה מתחקירים פנימיים של הפעילות המבצעית שהוצגו למפכ”ל המשטרה. ימ”מ חיסלו 156 מחבלים, היחידה הטקטית במג”ב חיסלו 83 מחבלים, ימ”ס איו”ש במג”ב חיסלו 108 מחבלים ומג”ב דרום חיסלו 78 מחבלים.

15:05 – החותים לוקחים אחריות על שיגור המל״טים לישראל.  הדובר הצבאי של המורדים מתימן, אחמד סריע, הודיע:  שוגר מטח של טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב”מים לעבר יעדים בישראל. עוד ציין סריע כי מדובר בפעולה שלישית של המורדים נגד ישראל וכי הפעולות יימשכו עד אשר “התוקפנות” על רצועת עזה תיפסק.

14:37 – מטח שלישי לעבר מרכז הארץ בתוך רבע שעה: שוב אזעקות בשרוון.

14:32 – מטח גם לאזור גוש דן. שני ירוטים מוצלחים של מערכת כיפת ברזל מעל גוש דן

14:31 – אזעקות בהרצליה, כפר סבא, רעננה וכל אזור דרום השרון.

14:22 – כוחות צה”ל תקפו חוליה שתכננה לשגר טילי נ”ט מלבנון לשטח ישראל. לפני כן בוצע ירי נ”ט לעבר שני מוצבי צה”ל בגבול לבנון, צה”ל מגיב בירי לעבר מקורות הירי.

13:54 – הירי לנגב: גבר בן 29 נפצע קל סמוך לחורה – לאחר שרכבו נפגע מרסיס מיירט.

13:30 – אזעקות ביישובי הפזורה הבדואית בנגב.

13:10 – מערך ההסברה הלאומי: שחרור התצפיתנית אורי מגידיש – הישג המבטא את מחויבותנו לשחרור כל החטופים

13:07 – חיזבאללה ביצע ירי נ”ט לעבר עמדות צה”ל בגבול לבנון – צה”ל תקף בתגובה.

13:03 – אזעקה הופעלה במטולה

12:40 -דובר חמאס: צה”ל החל לנוע בשטח במספר צירים בעזה, ובפועל הוא החל במבצע קרקעי שאינו רוצה להכריז עליו משיקוליו שלו

12:35 – דיווחים על יירוטים בלי אזעקות  בשמי אילת.

12:20 –  דיווח: המורדים החות’ים בתימן נטלו אחריות לשיגור המל”ט לעבר ישראל.

11:55 – בעקבות המהומות בדגסטן: הקרמלין הודיע שפוטין ובכירי מערכת הביטחון שלו דנו ב”צעדים לחיזוק האבטחה מפני מקרים של התערבות חיצונית”.

11:20 – כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב פעלו הלילה במוקדים רבים ביהודה ושומרון, לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה – ועצרו 38 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. 8 מהם מחבלים השייכים לחמאס. במהלך הפעילות, הושלכו מטענים לעבר הכוחות בקבטיה, שהגיבו בירי. במבצע מעצרים במחנות הפליטים של בית לחם, התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה השלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1110 מבוקשים ביהודה ושומרון, כ-710 מהם משוייכים לחמאס.

10:50 – פגיעה בבית ריק בקיבוץ נירים. לא היו נפגעים.

10:40 – לוחמי מג”ב פעלו הלילה האחרון לפיזור הפרת סדר אלימה במחנה הפליטים שועפאט, שכללה השלכת בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. המפגעים פגעו במהלך העימותים ברכב של מקומי שחלף במקום. לא היו נפגעים לכוחותינו. בפעילות של בלשים נעצרו מחנה הפליטים שני חשודים בני 13 ו-15 במעורבות בהפרות סדר והתפרעויות אלימות בימים הקודמים. בהמשך צפויים מעצרים נוספים.

10:15 – דובר צה”ל הודיע כי נמסרה הודעה למשפחות של 240 חטופים שמוחזקים ברצועת עזה. הוא הסביר כי מספר החטופים עלה מכיוון שזיהוי חלק מהחטופים שהם לא אזרחי המדינה הוא זיהוי מורכב ביותר ולוקח זמן. 315 חיילי צה”ל נפלו בקרב.

הוא התייחס לפעילות הקרקעית, וציין כי הכוחות מתרכזים בשלב הזה בחיסול מחבלים, כאשר הפעילות ההתקפית צפויה להתעצם לפי התוכנית.

על ההתחממות בגזרת הצפון: “בשבועות האחרונים אלפי לבנונים עזבו וממשיכים לעזוב ביוזמתם מחשש שחיזבאללה יביא עליהם מלחמה. יש קולות רבים בלבנון השואלים את נסראללה מדוע הוא מסכן את לבנון?”

דובר צה”ל ציין, כי “בעזה מתנהלים קרבות עזים – יש לזה מחירים. יידרשו מכולנו חוסן ואורך רוח”.

10:00 – עשרות טנקים, נגמ”שי נמר ואיתן חדשים סופקו לכוחות צה”ל מתחילת המלחמה, לצד פתרונות הנדסיים נוספים. כחלק ממאמץ בניין הכח להמשך הלחימה, מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אייל זמיר, ביקר במפעל המרכבה במרכז השיקום והאחזקה 7,000 של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובמנת״ק בתל השומר.

10:00 – בית החולים שערי צדק: חל שיפור במצבו של לוחם מג”ב שנדקר אתמול בפיגוע בירושלים. לאחר שהלוחם הגיע לביה”ח במצב קשה, מצבו מוגדר כעת בינוני ויציב ובמגמת שיפור.

9:50 – הבוקר זוהו שלוש נפילות בשטח אחד מקיבוצי עוטף עזה. המועצה האזורית חוף אשקלון מסרה כי כתוצאה מכך שלוש פרות מהרפת הסמוכה נפצעו ככל הנראה מרסיסים.

09:15 – ההתרעה באזור אילת: כלי טיס יורט מעל הים האדום, לפני שהספיק להגיע לשטח ישראל. דובר צה”ל מסר כי אין איום ולא נשקפת סכנה. מדובר בניסיון השלישי של שיגור מתימן.

09:10 – ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק פיטר מתפקידו את פול בריסטו, חבר פרלמנט שכיהן בתפקיד מזכיר ממשלתי במשרד המדע הבריטי – לאחר שפרסם מכתב שקרא להפסקת אש מלאה בעזה. “הממשלה תומכת בהפוגות הומניטריות אך לא בהפסקת אש כוללת”, נמסר.

09:00 – אזעקות באילת ובחבל אילות חשד לחדירת כלי טיס עוין.

08:35 – מטוסי קרב של צה”ל חיסלו, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ”ן ושב”כ, את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג’ינה. מדובר באחראי לשילוח המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה.

בעבר אבו עג’ינה פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב”מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור. חיסולו מהווה פגיעה משמעותית במאמצי חמאס לשיבוש הפעולות הקרקעיות של צה”ל.

08:05 – בפעילות משותפת של שב”כ והמשטרה נעצרו שלושה אזרחים ישראלים תושבי סח’נין ועראבה שבגליל, המזוהים עם דאעש, בחשד כי נערכו לבצע פעילות טרור בצל המלחמה. בית המשפט השלום האריך את מעצרם בשישה ימים.

07:55 – בפעילות הקרקעית ברצועת עזה חוסלו מחבלים רבים של חמאס והושמדו מאות מטרות צבאיות נוספות. כוחות משולבים של צה”ל תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה, ביניהן פירי עמדות שיגור נ”ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של חמאס.

במהלך הפעילויות, הכוחות ניהלו מספר קרבות עם חוליות מחבלים שירו לעבר הכוחות טילי נ”ט או מקלעים. הכוחות חיסלו מחבלים והכווינו כוחות אוויריים על מנת להשמיד מטרות ותשתיות טרור בזמן אמת.

07:05 – טל בסכס, מנכ”ל החברה למתנ”סים, נבחר לתפקיד הפרויקטור האזרחי של המלחמה. בסכס נבחר לאחר שמינויו של מנכ”ל חברת החשמל מאיר שפיגלר ירד מהפרק.

07:05 – דיווח בניו יורק טיימס: ממשל ביידן משנה את הטון בנוגע למבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה. מספר ההרוגים הפלסטינים והמצב ההומניטרי המחמיר, דוחף את האמריקנים ללחוץ הרבה יותר כדי להגביר את הכנסת הסיוע לרצועה.

06:45 – דיווח באל-ג’זירה: צה”ל הרס את ביתו של סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי בכפר עארורה שבאזור רמאללה.

06:30 – הקונסול הישראלי בשיקגו, ינעם כהן, הגיב על חזרתה של נטלי רענן לביתה בארה”ב: “בני משפחתה של נטלי חיכו בכיליון עיניים לחזרתה, והיום אני חולק את האושר שלהם. בזמן שאנו חוגגים את שובה, אנו זוכרים את 239 בני הערובה – ביניהם תינוקות, ילדים, נשים וקשישים, שעדיין מוחזקים בידי חמאס בעזה”.

04:40 – דיווח בסקיי ניוז: נטלי רענן בת ה-18, ששוחררה משבי חמאס לפני כ-11 ימים ומחזיקה באזרחות אמריקנית, חזרה לשיקגו.

03:49 – שגרירת ארה”ב באו”ם, לינדה תומס-גרינפילד, גינתה הרג אזרחים בדיון מועצת הביטחון: “אזרח הוא אזרח הוא אזרח”. תומס-גרינפילד הדגישה את הצורך בסיוע הומניטרי מהיר ומוגבר לרצועה – הכולל מזון, דלק, מים, תרופות ושירותים חיוניים. בנוסף, השגרירה הביעה את הדאגה העמוקה של ארה”ב מ-“העלייה המשמעותית באלימות נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית”.

02:15 – משרד האו”ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) קורא לפתיחת מעבר כרם שלום המחבר בין שטח ישראל לעזה במטרה להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה.

01:25 – מטוסי קרב תקפו תשתיות של חיזבאללה בשטח לבנון, בין התשתיות שהותקפו, הושמדו אמצעי לחימה, עמדות ואתרים בשימוש הארגון.

01:15 – כוחות צה”ל ירו למוות במחבל מעזה שהצליח לחדור מוקדם יותר היום לישראל סמוך לצומת רעים. לוחמי צה”ל זיהו אותו סמוך לצומת רעים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו ירו והרגו אותו. אין נפגעים לכוחות צה”ל.

00:35 – שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן ענד טלאי צהוב בדיון במועצת הביטחון התכנסה נוכח בקשה של איחוד האמירויות: “היום, לאחר שתינוקות יהודים תמימים נשרפו חיים, המועצה הזו עדיין שותקת. חלקכם לא למדתם דבר ב-80 השנים האחרונות. חלקכם שכחתם מדוע הגוף הזה הוקם. אז אני אזכיר לכם. מהיום והלאה, בכל פעם שתסתכלו עליי אני אזכיר לכם. תזכרו מה זה לשתוק למול הרוע. מעתה ואילך, הצוות שלי ואני נענוד טלאי צהוב על בגדינו. אנחנו נישא את הטלאי הצהוב בגאווה ובעוצמה, עד שהמועצה תתעורר ותגנה את הזוועות של חמאס”.

השגריר ארדן הוסיף: “אם המועצה הזו הייתה מתכנסת ביוני 1944, היא הייתה עוסקת בכמות הדלק שיש לנאצים ובמספר ההרוגים הגבוה שיש לגרמניה מול בריטניה. הייתם קוראים להפסקת אש עוד לפני שהרוסים השתלטו על סטאלינגרד”.

00:32 – צבע אדום במערב הנגב ובעוטף עזה.

00:20 – הבית הלבן: קיזוז הוצאות עבור ישראל ואוקראינה יהיה “הרסני” עבור הביטחון הלאומי של ארה”ב.

00:01 – לשכת ההסברה של חמאס טוענת: 8,306 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה. משלוחי הסיוע מספקים רק כ-20% מצורכי הרצועה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות