בעקבות המלחמה: חריג – אל על העבירה 4 מטוסים מנתב”ג לרמון

לאחר התייעצות ביטחונית: חברת התעופה החליטה להוציא ארבעה ממטוסיה • אל על: "בהתאם לשיקולים מבצעיים ותפעוליים משנה את פריסת המטוסים" • מספרי הנוסעים יורדים באופן משמעותי ונעים סביב 8,000 ממריאים מישראל בכל יום
חרדים 10
ט"ו חשון התשפ"ד / 30.10.2023 11:38

בעקבות ‘חרבות ברזל’: בחברת התעופה אל על החליטו להעביר ארבעה מטוסי בואינג 737 לנמל התעופה רמון.

חידוש רישיון? תחבורה ציבורית? כל המידע על הנחיות משרד התחבורה

לפי דיווח של שמעון יעיש ב’ישראל היום’, המטוסים חונים ב’רמון’, אולם בשלב זה לא מפעילים טיסות מרמון ולרמון – והמטוסים חונים  שם למקרה חירום ולמצב שבו יהיה קושי להפעיל טיסות מנתב”ג ולנתב”ג.

בדיווח צוין כי נכון לעכשיו אין התרעה על מצב כזה, ואין צפי לסגירת נתב”ג או להפרעה ללוח הטיסות המצומצם שמנוהל כיום. עם זאת, בחברת התעופה החליטו לנקוט באמצעים שיאפשרו להמשיך סוג של פעילות מסוימת, גם אם מקרה כזה יתרחש בהמשך הלחימה.

בארקיע ובישראייר כרגע עדיין לא נקטו במהלכים דומים. שתי חברות התעופה מחזיקות יחד כעשרה מטוסים, פחות מרבע מצי המטוסים של אל על, שמונה כ-45 מטוסים ומאפשר לה להעביר מטוסים לרמון ולהמשיך בפעילות השגרתית של הפעלת הטיסות מנמל התעופה בן גוריון.

בנמל התעופה בן גוריון כעת פועלות בעיקר חברות התעופה הישראליות, ולצדן כמה חברות תעופה זרות בודדות. מספרי הנוסעים יורדים באופן משמעותי ונעים סביב 8,000 ממריאים מישראל בכל יום – ירידה של כ-80% מבשגרה.

חברות התעופה הזרות היחידות שפועלות בישראל כרגע הן רד ווינגס, היינאן, אתיחאד, פליי דובאי, בלו בירד ו-TUS איירווייז. כל יתר חברות התעופה הזרות כבר האריכו את הביטולים מישראל ולישראל ולא ברור מתי הן יחזרו לישראל.

מאל על נמסר ל’ישראל היום’: אל על מקיימת הערכת מצב מתמשכת עם גורמי הביטחון והתעופה המוסמכים ובהתאם לשיקולים מבצעיים ותפעוליים משנה את פריסת המטוסים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות