דובר צה”ל: “אורי סיפקה מידע עם זיכרון מדהים שנשתמש בו”

מטח לעבר גוש דן והשפלה: לפחות שש רקטות יורטו • ראש המוסד דדי ברנע ערך ביקור חשאי בקטר כחלק מהמאמץ לשחרור חטופים • אזהרת מסע חמורה למדינות צפון הקווקז • קרובי שלוש החטופות מהסרטון של חמאס: "הלב כמעט הפסיק לפעום" • תיעוד: טנקים בפאתי העיר עזה
חרדים 10
ט"ו חשון התשפ"ד / 30.10.2023 01:41

ישראל נכנסה היום (שני) ליום ה-24 של מלחמת ‘חרבות ברזל’: לבקשת הנשיא ביידן ישראל החזירה את שירותי האינטרנט לעזה. הפעילות ברצועה הורחבה ועשרות מחבלים חוסלו.

חידוש רישיון? תחבורה ציבורית? כל המידע על הנחיות משרד התחבורה

חמאס הולך ומאבד את השלטון בעזה, ותושבים מבצעים מעשי ביזה בחנויות. בחזית הצפונית, כלי טיס צה”לי תקף מטרות של ארגון חיזבאללה עמוק בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר ישראל. בין המטרות שהותקפו – תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון. ארבע רקטות שוגרו משטח סוריה לעבר שטח ישראל ונפלו בשטח פתוח.

עדכונים שוטפים:

23:25 – משרד ראש הממשלה: “הסיוע ההומניטרי מאפשר לישראל מרחב פעולה חשוב כדי לממש את מטרות המלחמה. הסיוע ההומניטרי הוא לא של ישראל, אלא של גורמים בינלאומיים. מדובר במזון ותרופות שנבדקים ומפוקחים פיזית על ידי גורמי ביטחון ישראלים ועוברים דרך מצרים. כלל המשלוחים מיועדים לאוכלוסייה האזרחית – ואם יתברר שהם נלקחים על ידי חמאס הם יופסקו”.

23:10 – דיווח בפייננשל טיימס: נתניהו ניסה לשכנע מדינות באירופה ללחוץ על מצרים לקלוט פליטים מרצועת עזה. למרות זאת, בלונדון, ברלין ופריז דחו את הניסיונות וטענו שהם “בלתי סבירים”.

23:00 – שגרירת ארה”ב באו”ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה במועצת הביטחון של האו”ם כי ארה”ב הבהירה לישראל כי היא מודאגת מהשבתת אמצעי התקשורת ברצועת עזה. “הבהרנו זאת למנהיגים ישראלים ואנחנו מבינים שרשתות התקשורת החלו להשתקם. זה חיוני. השבתת התקשורת מסכנת את חייהם של אזרחים, אנשי האו”ם ועובדים הומניטריים, ועלולה להחמיר את המשבר ההומניטרי בעזה”.

22:15 – במטח האחרון לשפלה: חלקי רקטה שנפלו בראשון לציון גרמו נזק לבית פרטי. אין נפגעים.

21:45 – דובר המועצה לביטחון לאומי ג’ון קירבי על ניסיון הלינץ’ אמש בדגסטן: “השוו את זה לפוגרומים וזה תיאור מדויק נוכח מה שראינו. גורמים מקומיים גינו את ההמון האלים והנשיא פוטין כינס איזו ישיבה אבל חוץ מזה לא שמענו שום גינוי. צרצרים. אף קריאה לעצירת השנאה כלפי יהודים”.

קירבי התייחס גם לתקיפות של צה”ל ברצועה: “ישראל בהחלט עושה מאמץ למנוע פגיעה באזרחים”. כשנשאל אם ניתן לחסל את חמאס, השיב: “אי אפשר לחסל את האידיאולוגיה אבל ללא ספק אפשר לפגוע קשות בארגון. תראו מה קרה לדאעש, מה שנותר מהם זה צל של עצמם”.

21:30 – מטח לעבר גוש דן והשפלה: לפחות שש רקטות יורטו. לא ידוע על נפגעים.

20:30 – דובר צה”ל: “הרמטכ”ל וראש השב”כ נפגשו עם אורי מגידיש ומשפחתה במפגש מרגש מאוד. החזרנו את אורי הביתה”. לדבריו, “אורי סיפקה מידע עם זיכרון באופן מדהים ואנחנו נשתמש בו ככל שנידרש”. הוא שלח מסר לחטופים ולמשפחותיהם: “מפקדי צה”ל וכל לוחמיו, אנשי השב”כ כולם, לכולנו חובה מוסרית לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים כולם הביתה”.

על התיעוד של שלוש החטופות שפרסם חמאס: “הלב נקרע מהצעקה של דניאל ומפניהן של ילנה ורימון שיושבות לידה. ליבנו איתכן ועם משפחותיכן. חמאס מפיץ טרור פסיכולוגי נגדנו. הוא רוצה להכאיב לנו. אסור לנו לשתף פעולה עם משחקי חמאס. רק כך נצליח לנצח אותו. סוגיית החטופים איננה סוגיה לאומית, זו סוגיה עולמית שנוגעת בלב של כל אחד מאתנו. זהו פשע מלחמה ופשע נגד האנושות”.

20:15 –  חדשות 12: לא מן הנמנע שפרסום הסרטון של שלוש החטופות בשבי הוא תוצאה ישירה של המבצע לחילוץ אורי מגידיש, שהתרחש אמש. מדובר בהישג מורלי משמעותי לישראל שכן מקום הימצאם של חטופים אמור להיות הסוד השמור ביותר בעזה.

20:15 – בעקבות המהומות אתמול בדגסטן – אזהרת המסע למדינות צפון הקווקז הועלתה לרמה הגבוהה ביותר. זאת בדגש על הרפובליקות אדיגיאה, צ’צ’ניה, דגסטן שבירתה מחצ’קאלה, אינגושטיה, קברדינו-בלקריה, קלמיקיה, קראצ’אי – צ’רקסיה, צפון אוסטיה – אלניה, והמחוזות קרסנודאר וסטברופול שבירתו מינרלנייה וודי.

20:00 – מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, ביצע היום הערכת מצב בתוך שטח רצועת עזה.הכוחות ממשיכים בפעולה הקרקעית ברצועה לטובת מימוש מטרות המלחמה.

19:55 – דיווח בוול סטריט ג’ורנל: שמה של ישראל נמחק ממפות מקוונות של אפליקציות מובילות בסין כמו Baidu ו-Alibaba.

19:50 – רמוס אלוני, אביה של דניאל שנחטפה לעזה וסרטון שלה הופץ היום על ידי חמאס, אמר במסיבת עיתונאים: “כשראיתי את התמונה של דניאל בטלוויזיה הלב שלי כמעט הפסיק לפעום. אשתי ואני היינו מצד אחד המומים, ומצד שני הרגשנו הקלה שהיא בחיים ואנחנו רואים אותה. אנחנו מאוד רוצים שהיא תחזור אלינו, נחבק אותה וגם את שרון אחותה. אמה ויוליה, התאומות בנות השלוש, אמיליה בת החמש וחצי, בתה של דניאל, ודוד החתן שלנו. מהמשפחה שלנו, הגרעינית, נשארנו ארבעה מתוך עשרה. אני, אשתי, הבן מורן והילדה שלו”.

אביטל, אמה של רימון שנחטפה לעזה, אמרה: “בקרוב תהיו איתנו כאן בבית, נעשה הכול. אני לא מאחלת לאף אמא לעבור את מה שאנחנו עוברות. ראיתי את הסרט היום ואני מודאגת. היא בלי משקפיים והיא זקוקה למשקפיים שלה. חייבים לשלוח להם עזרה דחופה, להעביר להם צרכים בסיסיים ומיד. אני לא מאמינה שיש אדם בעולם שמאמין שאזרחים צריכים להיות בשבי מתחת לאדמה”.

אסתר בוכשטב, אמו של יגב שנחטף לעזה, אמרה: “אלו מעשים שהם בלתי נסלחים. אנחנו רוצים כולנו להודות לאזרחי המדינה על הכוח שאתם נותנים לנו, אל תעזבו אותנו. תמשיכו לתמוך ולחזק עד שכולם ישובו בשלום. מה שחשוב זה שכולם יחזרו בשלום”.

19:35 – ראש הממשלה נתניהו אמר במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה כי ישראל לא תסכים להפסקת אש. “עד לאחרונה הרבה האמינו שהקדמה תאפשר לנו להתקדם ולשים את הברבריות מאחור. הרבה האמינו שנוכל להמשיך בחיינו הנוחים ושהרוע פשוט יעבור אותנו – הוא לא. הזוועות של חמאס ב-7 באוקטובר הראו לנו שלא נוכל להתקדם לעתיד ללא מלחמה בברבריות.

“ישראל לא תסכים להפסקת אש, כמו שארה”ב לא הסכימה להפסקת אש אחרי פרל הארבור. קריאה להפסקת אש קוראת לישראל להיכנע לברבריות. בתנ”ך אומרים שיש עת למלחמה ועת לשלום – זו עת למלחמה. מקווים שנזכה לתמיכה של האומות המתקדמות – כי הקרב של ישראל זה הקרב שלכם”.

19:15 – שר הביטחון יואב גלנט: “למחבלי חמאס יש שתי אפשרויות בלבד – להיכנע ללא תנאי או למות”.

19:40 – ראש המוסד דדי ברנע ביקר בקטאר בסוף השבוע לשיחות בנושא המשא ומתן לשחרור השבויים והחטופים. בכירים בדרג המדיני אמרו לחדשות 12: אין היתכנות לעסקת “כל החטופים תמורת כל האסירים”.

19:35 – צה”ל תקף מספר תשתיות של חיזבאללה בלבנון בתגובה לשיגורים שבוצעו היום לעבר ישראל.

19:30 – שר הביטחון יואב גלנט כינס מסיבת עיתונאים לאחר שחרור החיילת אורי מגידיש: “לחמאס יש שתי אפשרויות, למות בקרב מול צה”ל או להיכנע ללא תנאי”. על שחרור מגידיש אמר: “זו הוכחה נוספת ליכולת שלנו להגיע אל החטופים, לחשיבות הפעולה הקרקעית ובעיקר למחויבות שלנו כלפי כל אחד ואחת מהחטופים”.

גלנט הוסיף: “הפעולה הקרקעית לא קלה, האויב מתנגד, אבל כוחות צה”ל פועלים בדייקנות ובנחישות תוך שיתוף פעולה של כוחות יבשה, אוויר ומודיעין איכותי”.

19:10 – ראש הממשלה בנימין נתניהו: “אמש שיחררו כוחותינו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש. אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה אורי.

“אני מברך את השב”כ ואת צה”ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב”כ ומצדיע לצה”ל.

“ולמחבלי החמאס ולדאעש אני אומר – אתם מפלצות. אנחנו נמשיך לרדוף אתכם, אנחנו נמשיך לצוד אתכם. נכה בכם עד שתיפלו”.

19:06 –  נשיא המדינה יצחק הרצוג: “התרגשתי לראות את החיילת אורי מגידיש שבה הביתה אל משפחתה האוהבת, לאחר מבצע נועז של צה”ל ושב”כ. כוחות הביטחון שלנו פועלים מסביב לשעון בעזה, בצפון, ביו”ש ובכל מקום, ביבשה באוויר ובים; במסירות אינסופית, תוך סיכון חיים, בתחושת שליחות ואהבת העם והמדינה. אנחנו מחזקים אותם, מגבים אותם וסומכים עליהם”.

18:55 – צהלות שמחה מחוץ לביתה של אורי מגידיש, החיילת שחולצה במבצע צבאי מעזה. דודתה אמרה לחדשות 12: “תודה לבורא עולם, תודה לעם ישראל, תודה לחיילים. אורי, את גיבורה. עם ישראל חי”.

18:47 – בעזה מדווחים על תקיפות אינטנסיביות ביעדי חמאס סביב בתי החולים שיפאא’, הטורקי והאירופי – נוכח השימוש שהארגון עושה בהם לצורכי טרור.

18:15 – צה”ל פרסם שמות של שלושה חללים נוספים במלחמה: רס”ן ד”ר יאיר זלוף, בן 32 מתל מונד, מפקד הפלוגה הכירורגית בחטיבה 401. נפל ב-10 באוקטובר; סא”ל מידן ישראל, בן 35 מירחיב, מפקד הספקה פיקודי בפיקוד הדרום. נפל ב-25 באוקטובר; סגן (במיל’) מאור רפאל שלום, בן 47 מערוגות, לוחם ימ”ל. נפל ב-7 באוקטובר.

18:00 – פיקוד העורף הקל את ההגבלות בחלק מיישובי השרון והתיר לקיים לימודים גם במבנים ללא נגישות למרחב מוגן. במקביל, הוחמרו ההגבלות ביישובי הגליל העליון, כך שניתן יהיה לקיים לימודים רק במבנים עם מרחב מוגן מספק.

17:30 – אחרי סערת הציוץ, ראש הממשלה נתניהו גיבה את ראש השב”כ ואת הרמטכ”ל בפתח ישיבת הממשלה: “אנחנו נותנים אמון מלא, גם בשיטה, גם בהנהגה תחת הרמטכ”ל, ואנחנו עושים זאת כל העם וכל הנהגת העם. יהיו גם צעדי המשך, אי אפשר לפרט אותם כאן, אבל אנחנו מדברים עליהם בתוך קבינט המלחמה”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבידות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת”.

17:15 – קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיב על רצח שני לוק הי”ד: “אלה חדשות נוראיות שמוכיחות את הברבריות של חמאס. חייבים למצות איתו את הדין”.

17:00 – צה”ל תקף פעם נוספת חוליית מחבלים בשטח לבנון שניסתה לשגר פצצות מרגמה לעבר ישראל באזור ראש הנקרה. במקביל, מחבלים בלבנון ירו שלושה טילי נ”ט לאזור בירנית. לא היו נפגעים בתקרית. כוחות צה”ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. בצה”ל ציינו כי האזעקות במושב אלקוש הופעלו בעקבות שני שיגורים שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים.

17:00 – בפעם השנייה היום: נעצר גבר  שתלש תמונות של אזרחים חטופים ונעדרים ברחוב קרליבך בתל אביב. החשוד, תושב תל אביב בשנות ה-40 לחייו, הועבר לחקירה.

16:57 – צה”ל תקף חוליית מחבלים בלבנון שניסתה לבצע ירי מרגמות לעבר מרחב ראש הנקרה. בנוסף, הצבא תוקף באמצעות ירי ארטילרי מחבלים שירו טילי נ”ט לעבר מוצב בירנית.

15:45 – חיזבאללה קיבל אחריות לירי מקלעים לעבר עמדת תצפית במטולה. צה”ל תוקף בתגובה.

15:35 | 75 משאיות סיוע הגיעו היום לצד המצרי של מעבר רפיח, לקראת כניסתם לרצועת עזה

15:15 – טרור פסיכולוגי של חמאס מול משפחות החטופים: ארגון הטרור פרסם סרטון ובו נראות שלוש חטופות כשהן מטיחות האשמות קשות בראש הממשלה בנימין נתניהו וטוענות כי הפקיר אותן. מערכת חרדים 10 החליטה שלא לשדר את הסרטון.

נדגיש, כי לא ברור מתי צולם הסרטון ותחת אלו תנאים או איומים היו החטופות.

הפרשן עמית סגל: מה אפשר ללמוד מסרטון הסחיטה הפסיכולוגית של חמאס? לעשות בדיוק ההפך ממה שהוא רוצה: מסרי הסרטון הם * אתם חייבים לצפות * הפסקת אש מיידית * שיח פוליטי ומקטב בין הממשלה ומתנגדיה * הפסקת תקיפות צה״ל במרחב עזה –  ולפיכך מה שצריך לעשות: * לא לצפות בסרטון * לא להפסיק את האש לרגע * לא לעסוק בפוליטיקה * להמשיך בתקיפות בכל הכוח

15:05 – אזעקות נוספות בגליל המערבי.

15:05 – אחרי הציוץ שהאשים, ראש הממשלה נתניהו: “השב”כ, תחת ראש השב”כ, עשו ועושים עבודה נסתרת גדולה מאוד”. ראש הממשלה ביקר ביחידת 33, “הגדעונים”, ושוחח עם הלוחמים. “למעלה מ-50 שוטרים ושוטרות הקריבו את חייהם כדי להציל את אזרחי המדינה, אנחנו מרכינים ראש לזכרם”.

15:00 – אזעקות בשלומי ובראש הנקרה שבגבול לבנון.

14:45 – מטח לירושלים: זוהתה נפילה בשטח פתוח סמוך לגוש עציון, לא דווח על נפגעים.

14:35 – לאחר שיגור הפצמ”רים למוצב בגבול הצפון: כוחות צה”ל תקפו תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון.

14:30 – אזעקות בירושלים והסביבה. הירי לבירה בוצע בזמן הלווייתו של לוחם צה”ל ינון פליישמן הי”ד בהר הרצל.

14:20 – דיווח בפוקס ניוז: בכיר ישראלי, בתיאום עם ארה”ב, ביקר בשבת בדוחה בירת קטר, ונפגש עם המתווכים הקטרים בנוגע לעסקה לשחרור החטופים. על פי הדיווח, שיחות המשא ומתן הופסקו ביום שישי בשל היעדר הסכמות בכמה סוגיות טכניות, והתחדשו ביום שבת על רקע הביקור בדוחה שהוגדר כ”מועיל”.

13:37 – כוחות צה”ל ממשיכים בפעילות הקרקעית: בהיתקלויות עם מחבלים, לוחמי צה”ל בסיוע כלי מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק שהכוונו על ידי הכוחות, חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. הלוחמים גם השמידו תשתיות טרור ביניהן עמדות נ”ט ועמדות שיגור נוספות.

כמו כן, כוחות צה”ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ”ן ושב”כ חיסלו פעילים בחמאס בהם ג׳מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז, מחמד צפדי, מפקד מערך הנ”ט בגדוד תפאח, מוואמן חגאזי, מחבל בולט של מערך הנ”ט בגדוד תפאח, ומוחמד עוודאללה שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של חמאס.

13:15 – צה”ל הגיב בירי ארטילרי לעבר לבנון לאחר שמספר פצמ”רים נורו לעבר מוצב ברכס רמים

13:15 – החל מהבוקר 59 משאיות ממתינות במעבר רפיח לבדיקה שתאפשר את הכנסתן לרצועה.

13:10 – כאן חדשות: עלות חודש לחימה למערכת הבריאות עומדת על כ-200 מיליוני שקלים. משרד האוצר: “נשפה את הקופות על ההוצאות החריגות”

13:00 – משרד הבריאות של חמאס בעזה: 8,306 הרוגים ו-21,048 פצועים – מתחילת המלחמה.

13:00 –  הקהילה היהודית באיראן בהפגנות בטהראן ובאספהאן למען עזה תחת הכותרת “ליהדות אין קשר לציונות”. במהלך ההפגנה אף הונפו שלטים בעברית המגנים את “הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני”

12:45 – מתוך דוח נתוני האנטישמיות בעולם במלחמת חרבות ברזל: עליה של כ-500% בכמות אירועי האנטישמיות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת בנוסף לעליה של כ-400% בשיח האנטישמי ברשתות חברתיות נבחרות בהשוואה ביחס לתקופת הזמן שקדמה למלחמה.

12:05 – דיווח באל-ג’זירה: “פעילי ההתנגדות” פוגעים בטנקים בדרך סלאח א-דין. עימותים נרחבים באזור.

12:00 – ירי לעבר הר דב

11:45: פגיעה ישירה בשטח מפעל באזור התעשייה אשקלון, מספר צוותי כיבוי פועלים במקום לכיבוי השריפה וניתוק מקורות אנרגיה במקום.

11:32 –  שר הפנים ארבל הודיע לסמוטריץ’: מעביר תקציבים לרשויות הערביות באופן מיידי ללא הסכמתך, בעקבות המלחמה

11:25 – מטח רקטות לעבר אשקלון, אשדוד והעוטף: נפילה באזור תעשייה באשקלון, רסיס נמצא על גג של בית במושב במועצה אזורית אשקלון. אין נפגעים

12:00 – אשקלון: רקטה נפלה בחצר מפעל בעיר, אין נפגעים במקום.

10:45 – דובר צה”ל: “הרחבנו ביממה האחרונה את פעולת הכוחות – וכוחות נוספים נכנסו לרצועה. חי”ר, שריון, תותחנים והנדסה. עשרות מחבלים התבצרו הלילה במבנים וניסו לפגוע בכוחות שנעו לכיוונם. אנחנו תוקפים אותם מהאוויר – ויש מגע ישיר בין כוחות קרקע למחבלים. הלחימה מתנהלת בתוך רצועת עזה. ביממה האחרונה חיסלו הלוחמים מאות מחבלים ברצועה. השבת החטופים היא משימה לאומית עליונה”

“השבת החטופים היא משימה לאומית עליונה. מלבד המאמץ של צה”ל, גם לעולם ולמוסדותיו הבין-לאומיים יש אחריות לדאוג לשלומם של החטופים ולעשות כל מה שניתן על מנת להשיב אותם הביתה”.

10:30 – הפלסטינים מדווחים: טנקים של צה”ל הגיעו לפאתי העיר עזה.

10:20 – משפחתה של שני לוק הי”ד, שתועדה נחטפת מהמסיבה ברעים, קיבלה הודעה שהיא נרצחה. לוק, זוהתה ב-7 באוקטובר בסרטון שהופץ על ידי חמאס כשהיא שוכבת מחוסרת הכרה ופצועה על טנדר שנוסע בעזה. למרות זאת, הערכות היו כי לוק נמצאת בחיים ומאושפזת ברצועה.

09:40 – מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד, ללוחמים: “השמדת החמאס היא פעולה שתימשך זמן רב. כעת מתחיל שלב נוסף במערכה, שבו יחידות נוספות נכנסות ללחימה בתוך שטח האויב. מול עינינו רק דבר אחד – השמדת המחבלים ועוזריהם בעזה”.

09:30 – מעל 60 הרוגי חיזבאללה מתחילת המלחמה: הארגון הודיע על הרוג נוסף בשורותיו, יוסוף עאשור, מהעיירה שקרא בדרום לבנון.

09:10 –המטח לנתיבות: פגיעה ישירה בדירת מגורים ללא נפגעים. בשתי זירות נוספות נפלו חלקי רקטות. גם בהן לא דווח על נפגעים.

09:05 –  חבר הלשכה המדינית בחמאס בחו”ל, מוסא אבו מרזוק: “גורמים זרים רבים מסרו לי שבשיחות שקיימו עם מדינאים במדינות ערב ועם הרשות הפלסטינית, הם עודדו אותם להילחם בחמאס כדי להוציא אותה מהזירה, אך ציינו שהם לא יכולים להגיד את הדברים האלה בפני הציבור שלהם, משום שהציבור מתנגד למדיניות הזאת. זאת צביעות ובושה שלמדינאים במדינות שונות יש עמדה כזאת”.

09:00 – יותר מ-1,538 נרצחים מתחילת המלחמה: עד כה זוהו גופותיהם של 823 נרצחים שאינם חיילים. 715 חללים הועברו לקבורה.

08:50 – לאחר 8 שעות של שקט: מטח לעבר נתיבות והעוטף. זוהו 2 נפילות נתיבות, אין נפגעים

08:05 – ערוץ אלמנאר של חזבאללה: חיל האוויר תקף לפנות בוקר באזור אל-לבונה בדרום לבנון.

08:05 –  צה”ל תוקף מזרחית לרפיח, הפלסטינים מדווחים על שני מחבלים שחוסלו במקום.

07:40 – דובר צה”ל: צה”ל המשיך במהלך הלילה בהרחבת הפעילות הקרקעית. בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו לוחמי צה”ל עשרות מחבלים שהתבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות. במהלך אחד מהאירועים, כלי טיס בהכוונת הלוחמים בשטח תקף מבנה כינוס של ארגון הטרור חמאס ובו מעל ל-20 מחבלים.

במהלך הלילה, לוחמי צה”ל בשטח הרצועה זיהו מחבלים חמושים ועמדה לשיגור נ”ט במרחב אוניברסיטת ‘עזהאר’ ברצועה והכווינו מטוס קרב שתקף אותם.

בנוסף, ביממה האחרונה הותקפו כ-600 מטרות ביניהן מחסני אמצעי לחימה, מקומות מסתור וכינוס של פעילי חמאס ועמדות נ”ט.

07:15 – האו”ם: אתמול נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח 33 משאיות שהעבירו סיוע הומניטרי – מדובר במספר המשאיות הגדול ביותר שנכנס לרצועה מפתיחת המעבר.

07:10 – דיווחים ברוסיה: 150 מהמשתתפים בהתפרעויות בנמל התעופה בעיר מחצ’קלה, בירת הרפובליקה המוסלמית דאגסטן ברוסיה, זוהו באמצעות המצלמות בחלל – 60 מהם כבר אותרו ונעצרו בידי המשטרה, וכעת המשטרה פועלת לאיתורם של השאר

07:00 – גורם צבאי סורי מאשר: חיל האוויר תקף מכיוון הגולן שתי עמדות צבאיות, בפרברי דרעא שבדרום המדינה. נגרם נזק במקום.

06:15 – תקיפות נרחבות ברצועת עזה במהלך הלילה: לפי דיווחים פלסטיניים, חיל האוויר תקף ברפיח שבדרום הרצועה, במרכז מחנה הפליטים ג’באליה ובאזור תל אלהווא שבמערב הרצועה. בנוסף, צה”ל ביצע ירי אלטילרי על אזור נוסיראת והותקפו גם מטרות בצפון הרצועה.

06:05 – רס״ל (במיל’) ינון פליישמן, בן 31 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 71, עוצבת הברק, נהרג אמש כתוצאה מהתהפכות טנק בצפון הארץ. באירוע נפצעו שלושה, בהם: קצין צה”ל במילואים ולוחם במילואים מעוצבת הברק נפצעו באורח קשה. האירוע מתוחקר על ידי צה”ל.

05:50 – בפעילות צה”ל הלילה במחנה הפליטים ג’נין חוסלו ארבעה מחבלים ונחשפו מטענים מתחת לכבישים. כמו כן, הכוחות השמידו חמ”ל תצפיות שמולכד במטענים ורכב שבו נמצאה תחמושת וציוד צבאי. לפי דיווחים פלסטיניים, אחד המחוסלים הוא ויאם חנון, ממייסדי גדוד ג’נין של הג’האד האסלאמי. בנוסף, כלי טייס מאוישים מרחוק תקפו מחבלים חמושים להסרת סכנה.

בנוסף, דווח כי צה”ל עצר בשכם את בכיר חמאס, נאסר א-דין א-שאער, מי ששימש כסגנו של איסמעיל הנייה והיה שר החינוך.

05:20 – דיווחים בג’נין על חילופי אש בין הפלסטינים לבין כוחות צה”ל. לפי הדיווחים, נהרסה הקשת בכניסה למחנה הפליטים.

02:35 –  לאחר שש שעות: הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני

01:45 –  חברת הסלולר הפלסטינית: “קרסו שירותי התקשורת והאינטרנט בצפון הרצועה – בעקבות תקלה בגנרטור הראשי באזור שייח’ רדואן. הצוותים שלנו פועלים כדי למצוא פתרונות חלופיים”.

01:20 –  דובר צה”ל: בתגובה לשיגורים לישראל – מטוס קרב של צה״ל תקף הלילה את המשגרים מהם בוצעו השיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל.

01:20 –  הג’יהאד האיסלאמי הודיע כי שני מחבלים של הארגון חוסלו בניסיון החדירה באזור חניתה

01:15 –  שעות אחרי ניסיון החדירה מדרום לבנון לעבר חניתה: הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי קיבלה אחריות.

01:02 – הירי נמשך – אזעקות בשדרות ובעוטף עזה.

00:52 – דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף אתרים הקשורים לאיראן בדרום המדינה

00:15 – בקטר מדווחים על הפצצה ישראלית מאסיבית בסביבת בית החולים אל-קודס במערב עזה. במקביל מנהל בית החולים א-סדאקה הטורקי בעזה טען כי נגרמו נזקים גדולים למבנה בעקבות הפצצות בסביבת בית החולים. כמו כן דווח על ניתוק רשת התקשורת והאינטרנט בצפון הרצועה.

00:01 – מקורות פלשתיניים מדווחים על התקפת בית משפחת מושתא בעיר עזה, וכי יש עשרות הרוגים ופצועים במקום. רוחי מושתהא הוא אחד מחברי הלשכה המדינית בחמאס עזה. לא ידוע אם נפגע.

00:01 – דיווחים פלסטיניים: תקיפות אינטנסיביות של צה”ל באזור תל אלהוא בעיר עזה ובצפון הרצועה

00:01 – בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הנמצא מחוץ לעזה: “ציפינו להרבה יותר מחיזבאללה ומהאחים שלנו בגדה – אנחנו המומים מהעמדה המעציבה של הרשות הפלשתינית ברמאללה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות