ניסיון לינץ’: מוסלמים הסתערו על מטוס מישראל שנחת בדאגסטן

המוני פורעים מוסלמים הגיעו לנמל התעופה בעיר מחצ'קלה, בירת רפובליקת דגסטן שברוסיה - שם נחת הערב מטוס שהמריא מישראל • בתיעודים נראה ההמון פורץ לנמל התעופה בחיפושיו אחר ישראלים ויהודים • ישראל: מצפים מרוסיה לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים והיהודים
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ד / 29.10.2023 20:43

פורעים מוסלמים הגיעו הערב (ראשון) לנמל התעופה הבינלאומי בעיר מחצ’קלה, בירת רפובליקת דאגסטן שברוסיה – במטרה לפגוע בישראלים ויהודים שהיו אמורים לנחות בשדה התעופה.

ההמונים בדקו כלי רכב שיצאו מנמל התעופה, במטרה לאתר נוסעים יהודים – ולתקוף אותם. “אנחנו באנו בשביל היהודים, להרוג אותם עם סכין ולירות עליהם”, אמרו המפגינים באחד הסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות.

ערוץ הטלגרם NEXTA פרסם סרטון שבו נראה המון מוסלמי פרו-פלסטיני, פורץ לנמל התעופה, ומסתער על מטוס ‘אייר ווינגס’ שנחת מישראל, בחיפוש אחר ישראלים ויהודים.

בתיעודים מהמקום נשמעים הפורעים קוראים קריאות “אללה אכבר”,  מחזיקים בידם דגלי פלסטין, ועל פי דיווחים הושמעו גם קריאות אנטישמיות.

לפי דיווח בכלי תקשורת ברוסיה, בעקבות ההתפרעויות, המטוס שהמריא מנתב”ג והיה אמור לנחות במחצ’קאלה, שינה את נתיב הנסיעה ונחת בנמל תעופה בקספייסק, אלא שגם לשם הגיעו פורעים ופרצו אל מנחת המטוסים. לאחר דקות התבקשו הנוסעים וצוות המטוס להיכנס אליו בחזרה ולנעול את הדלתות.

כוחות מיוחדים של משטרת רוסיה הוזעקו למקום והכריזו עליו כעל שטח סגור, ומטוסים שהיו אמורים לנחות בנמל התעופה התבקשו להמשיך ולנחות במקומות אחרים.

כל הנחיתות בשדה הופסקו, ושדה התעופה נסגר להמראות ונחיתות.

לדברי גורם ביטחוני, מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים נמצאים כרגע מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה ובישראל פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה, ברגע שהתנאים יאפשרו.

ישראל הגיבה על הדיווחים על ניסיונות לפגוע ביהודים ובישראלים בטיסה שנחתה בדגסטן: “מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום. משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (המל”ל) עוקבים אחר התפתחות האירועים בדרום רוסיה במחוז דגסטאן. ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים ונגד ההסתה הפרועה המופנית כלפי יהודים וישראלים.

“שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום”.

לאחר חצות נמסר: האירוע בשדה התעופה במחוז דגסטאן ברוסיה הסתיים ללא נפגעים. האירוע טופל על ידי גורמי משרד החוץ, המל”ל וגורמים ביטחוניים נוספים, בהובלת שגריר ישראל ברוסיה אלכסנדר בן צבי ובסיוע הדוק של גורמי ממשל וביטחון מקומיים.

מרכז תרבות יהודי הוצת בעיר הרוסית נלצ’יק שבקווקז. תושבים בחבל סמוך דרשו לגרש יהודים מתחומו ובדאגסטן עצמה צעירים צרו על בית מלון שחשדו כי יש בו ישראלים ויהודים.

האירועים מתרחשים בצל המלחמה בישראל והעלייה באנטישמיות ברחבי העולם.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הגיב לתמונות שהגיעו מדגסטן של מוסלמים שביקשו לפגוע במטוס שבו חשבו שישנם ישראלים ויהודים: “סרטונים מחרידים ממחצ’קלה, רוסיה, של המון זועם שפרץ לשדה התעופה בחיפוש אחר אזרחים ישראלים בטיסה מתל אביב. אין מדובר בתקרית בודדת במחצ’קלה, אלא בחלק מתרבות השנאה השורשית של רוסיה כלפי מדינות אחרות”.

הרב הראשי של רוסיה, הגר”ב לאזאר, הצהיר: “אנחנו חיים בזמנים מאוד קשים, ולצערי, בשבועות האחרונים הקשיים רק גברו. התקפות טרור, סכסוכים בין מדינות, אזורים שלמים נבלעים באלימות שסופה אינו נראה באופק. במקום שלום, הבנה הדדית, עזרה הדדית למען התפתחות משותפת – גוברים המתח, השנאה, ואפילו זוועות מוחלטות. ערים שלמות, ובמקומות מסוימים מדינות שלמות, נופלות תחת שלטונם של טרוריסטים המבצעים פשעים נגד האנושות.

“ברוסיה, בחסדי שמים, היחסים בין עמים והקשרים בין התרבויות הם ייחודיים. הם נבנו במשך מאות שנים על עקרונות של כבוד הדדי. ראיתי זאת במו עיניי פעמים רבות, ובפרט בכל פעם שביקרתי בצפון הקווקז, חוויתי תחושות משמחות כשראיתי כיצד מוסלמים ויהודים עוזרים זה לזה, ומזמינים זה את זה בחגים מתוך כבוד והערכה.

“אבל אירועי הימים האחרונים מראים כי הידידות המסורתית הזו עומדת בפני מבחן כוח. האירועים הללו לא התרחשו במקרה, קדמה להם תעמולה נלהבת של קיצוניות וטרור ברשתות החברתיות. הרי ברור שלא באמת נוכל להשפיע על הנעשה ברצועת עזה או בגבול לבנון: אנחנו יכולים רק להתפלל ביחד שסוף-סוף יגיע לשם השלום. אבל אנחנו יכולים, ואף חייבים לדאוג, כי הזרעים הרעילים של הקיצוניות והטרור לא ישפיעו חלילה, משם לכאן.

“הרשויות הפדראליות מבינות זאת, ומצדן עושות הכל כדי להגן על יסודות קיומה של המדינה הרב-לאומית שלנו, והידידות הייחודית הזו בין עמי רוסיה. אין לי ספק, כי הפעולות התוקפניות של קיצונים המסנוורים משנאה בצ’רקסק ובנאלצ’יק יזכו לדחייה קשה מצד רשויות אכיפת החוק”.

לסיום פנה הרב הראשי לכלל התושבים: “כולנו מבינים שלא ניתן לפתור בעיה זו רק באמצעות מאמצי הרשויות. אנחנו – תושבי רוסיה, נציגי אומות שונות, אמונות שונות, תרבויות שונות – חייבים כעת לתרום את תרומתנו. לכן, היום אני קורא לכל תושב ואזרח: כולם חייבים לעשות הכל כדי לשמר את האווירה הייחודית הזו של כבוד הדדי ותמיכה, שהופכת את רוסיה למקום טוב לחיות בו. אם נאפשר כעת לקיצונים לשרוף את גשרי הידידות שלנו, יהיה קשה מאוד לבנות אותם מחדש מאוחר יותר. הבה נוכיח במעשים, כי המסורות הלאומיות שלנו הן מסורות של עזרה הדדית, התרבויות שלנו הן תרבויות של שלום, והדתות שלנו הן דתות של צדקנות ועזרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות