מגל: ‘נתניהו לא יכול לעזוב לפני שמטפל בחמאס, איראן וחיזבאללה’

ינון מגל אירח לצדו באולפן את הכתב והפרשן הצבאי יוסי יהושוע והתייחס לתמרון הקרקעי בעזה • מגל אמר על נתניהו: "ראש הממשלה לא יכול לעזוב את תפקידו לפני שהוא מטפל בחמאס, באיראן ובחיזבאללה. אם לא - שילך הביתה"
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ד / 29.10.2023 18:51

ינון מגל אירח הבוקר (ראשון) לצדו באולפן ברדיו 103fm  את הכתב והפרשן הצבאי יוסי יהושוע מ’ידיעות אחרונות’ ויחד שוחחו על התפתחויות מיום המלחמה ה־23 מול חמאס.

“כך זה צריך להיות, בשקט. אנחנו בלילה השני, הפתיחה הייתה יפה”, אמר יהושוע על תחילת התמרון הקרקעי. “מי שהכיר את הפרטים וידע, כבר ביום שישי הפעולה אושרה. היו קצת התלבטויות. עשו שם ערפל, ניתקו את התקשורת פנימה. ראש הממשלה לא קיבל את עמדת בריק, יצאתי נגד כל האמירות שלו לגבי המוכנות, הן לא היו במקומן. מי שמבצע את הפעילות הקרקעית אלו יחידות סדירות שהתאמנו שנתיים”.

הוא  הוסיף: “הרעיון הוא להגיע חזק, לאט ובטוח. אין מה לרוץ. אם הייתי שם את הפוקוס, זה על סיפור רפיח. אני חושב שההישארות ברצועה הייתה בעייתית, היה צריך למצוא שיטה אחרת. כשהחלטת לצאת ואתה יוצא בלי כוח על פילדלפי, זו טעות אסטרטגית. אם לא היינו במשבר הפנימי, חמאס לא היה יוצא למתקפה”.

בתגובה, השיב ינון: “חשבתי שיתחילו בקול תרועה”.

על הריאיון שהעניק השר והרמטכ”ל לשעבר שאול מופז, אמר: “גם אני מחבב את מופז, אני מאוכזב ממנו מאוד. אחרי האסון שקרה הוא אומר שההתנתקות הייתה טובה? אין פתרון אחר, רק שליטה ביטחונית מונעת טרור”.

מגל הבהיר: “ראש הממשלה לא יכול לעזוב את תפקידו לפני שהוא מטפל בחמאס, באיראן ובחיזבאללה. אם לא, שיילך הביתה. אם הוא לא מטפל בחמאס, בחיזבאללה ובאיראן, אין לו זכות להיות ראש הממשלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות