“נרדוף את סינוואר עד שנגיע אליו” • “239 חטופים, נעדרים יש 40”

אבו מרזוק לאל-ג'זירה: "חברי הרשות הפלסטינית וכמה מדינות ערביות קוראים בחשאי למערב לחסל את חמאס" • חמאס מאבד השלטון בעזה: יש ביזה בחנויות • דובר צה"ל: "אוכלוסיית עזה כבר מדברת שסינוואר המיט עליהם אסון" • תוך שעה - כ-20 שיגורים לגליל •  רקטות נורו מסוריה
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ד / 29.10.2023 01:29

היום ה-23 של ‘חרבות ברזל’: צה”ל מרחיב את הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה. , בתגובה לירי נ”ט לעבר יישובי הצפון – צה”ל תקף מהאוויר מטרות חיזבאללה בדרום לבנון.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

עדכונים שוטפים:

23:40 – בעקבות לחץ אמריקני: ישראל הגבירה את הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה במהלך היום, ובסה”כ 48 משאיות שכוללות מזון, מים וציוד רפואי הועברו. במערכת הביטחון מדגישים כי כל הציוד נבדק טרם כניסתו לרצועה.

23:30 – דיווחים בעזה: ניתוקים בתקשורת ובאינטרנט בצפון הרצועה.

22:55 – לראשונה מתחילת המלחמה: מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום ביום שישי בצוהריים, במהלך עצרת שתתקיים בלבנון.

22:33 – דיווחים על שתי תקיפות הערב של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיס הכוחות האמריקניים בשדה הנפט אל-עומר שבמזרח סוריה.

22:20 – צה”ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה על שיגורים לישראל. בין המטרות: תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון.

22:10 – חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, לאל-ג’זירה:  “ציפינו להרבה מחיזבאללה ומהאחים שלנו בגדה, ואנחנו מופתעים מהעמדה המבישה של אחינו ברשות הפלסטינית. חברי הרשות הפלסטינית וכמה מדינות ערביות קוראים בחשאי למערב לחסל את חמאס”.

22:05 – רשות התעופה הפדרלית ברוסיה הודיעה כי כוחות הביטחון סילקו את כל האזרחים הלא מורשים ממסלול הנחיתה בדגסטן.

21:45 – כמה רקטות נורו משטח סוריה לכיוון דרום רמת הגולן. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, נפילות גם בתוך שטח סוריה. הדי הפיצוצים נשמעו במרחק רב. צה”ל מגיב בארטילריה.

21:30 – גורם ביטחוני: האירוע ברוסיה טרם הסתיים. מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה. אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יתאפשרו.

21:20 – הרשויות ברוסיה מזהירות את המתפרעים: כל מי שמשתתף באירועים יזוהה באמצעות מצלמות המעקב של נמל התעופה ובאזורים שמסביב. מי שמסית לאלימות ולשנאה אתנית יעמוד לדין.

20:50 – דובר צה”ל: עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 239 חטופים. מספר הנעדרים ירד ל-40.

20:48 – דובר צה”ל: “אנחנו נרדוף את יחיא סינוואר עד אשר נגיע אליו. אוכלוסיית עזה כבר מדברת על כך שסינוואר המיט עליהם אסון, הוא האיש שאחראי להקרסת עזה, הוא חושב ופועל כרוצח שהוכיח לעולם כולו שחמאס גרוע מדאע”ש”.

הוא סיכם את פעילות צה”ל בעזה היום: “חוסלו, בין היתר, מפקדים בדרג הטקטי של חמאס. לצד פעילות כוחות היבשה אנחנו ממשיכים בתקיפות מאסיביות מהאוויר.

20:15 – מהומה התחוללה בנמל תעופה בדגסטן שברוסיה בעקבות שמועה על טיסה מישראל שנחתה בעיר. מאות פורעים מוסלמים פרצו למתחם במטרה לבצע לינץ’ בישראלים וביהודים.

20:00: צה״ל תקף  קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט בגבול לבנון.

19:55: הרמטכ”ל  הרצי הלוי ביקר לוחמים ולוחמות תותחנים בדרום: “זה יהיה תהליך ארוך ואנחנו בשלב שאנחנו פוגעים חזק באויב גם בפנים בכניסה לתוך רצועת עזה. צה”ל ממוקד עכשיו רק בדבר אחד – ניצחון, פירוק חמאס, פגיעה בכמה שיותר מפקדים של האויב וכמה שיותר לוחמים ותשתיות”. הלוי הוסיף כי הוא “מכין לתהליך ארוך – אנחנו מתכוונים לטפל בחמאס באופן מקצועי. נעשה טוב, ננצח ונביא ביטחון למדינה”.

19:38 – כאן חדשות:  בצה”ל אומרים שמה שקרה ב-36 שעות האחרונות גרם לכך שחמאס לא מבין מה צה”ל עושה בשטח, דבר שגרם לו למאות הרוגים. גם חיזבאללה לא מבין מה קורה בשטח וכך גם איראן. בצה”ל הרחיבו את הפעולה הקרקעית בצפון הרצועה וחיסלו מחבלים תוך כדי קרבות. בצה”ל אומרים שמעל 700 אלף מתושבי עזה התפנו לדרום, ועושים מאמצים לפנות אוכלוסיה נוספת. נראה כי חמאס החל לאבד את השלטון, ובין היתר יש גם ביזה בחנויות.

19:15 – שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב, זומן הבוקר לשיחת מחאה במשרד החוץ בירושלים בעקבות ביקור משלחת חמאס במוסקבה. סמנכ”לת אגף אירואסיה במשרד החוץ, השגרירה סימונה הלפרין, הבהירה לשגריר הרוסי כי ישראל רואה בחומרה העדר גינוי חד משמעי וברור מצד מוסקבה לארגון הטרור חמאס, ואת התנהלותה של רוסיה בארגונים הבינ”ל. אירוח ראשי החמאס, האחראים ישירות למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, לחטיפת בני ערובה ודמם של למעלה מ-1400 ישראלים על ידיהם – מעביר מסר של לגיטימציה לטרור נגד ישראלים.

18:40 – דיווח בערוץ הלבנוני אל-מיאדין: הזרוע הצבאית של אל ג’מאעה אל-איסלאמיה, ארגון אסלאמיסטי סוני בלבנון, המזוהה עם האחים המוסלמים, קיבל אחריות לירי לעבר הצפון

18:40 – זוהו יותר מעשרה שיגורים לעיר נהרייה וליישובי הגליל המערבי, ללא נפגעים או גרימת נזק. לראשונה אחרי עשרה ימים נשמעו אזעקות גם במצובה, בשלומי, בגשר הזיו, ובעיר נהריה.

18:40 – נתניהו וביידן שוחחו שוב.

18:30 – חדשות 12: נתניהו שוקל למנות את דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה, לממונה המלחמה האזרחי.

18:25 – המטח לגליל המערבי: זוהו כעשרה שיגורים. רקטה אחת יורטה וכמה נפלה בשטחים פתוחים. נבדק אם נגרם נזק למבנה באחד היישובים

18:15 – אזעקות בנהרייה ובגשר הזיו.

18:13 – אזעקות בגליל המערבי באזור שלומי, מצובה ובצת.

18:05 – דובר צה”ל: זוהו שישה שיגורים לעבר ישראל מלבנון, כוחות צה”ל השיבו באש על מקורות הירי.

18:00 – דיווחים ערביים: צה”ל תקף בתוך לבנון במרחק של כ-40-30 מגבול ישראל.

17:55 – המשטרה עצרה תושב חיפה בן 68, פעיל מרכזי במחאות שתומכות ומזדהות עם החמאס וברשותו חומר רב החשוד כחומרי הסתה לטרור.

17:50 – נפילה בבית בקריית שמונה, שרפה פרצה במקום.

17:40 – השר גדעון סער שלח מכתב לשר הביטחון גלנט בבקשה להכריז על החות’ים בתימן כארגון טרור.

17:40 – שר הביטחון גלנט במפגש עם משפחות חטופים ונעדרים: “נחוש לנצח במלחמה, השבת החטופים היא חלק מהניצחון. יש לי שתי מטרות – להחזיר את החטופים ולנצח במלחמה. כל היתר – פחות חשוב כרגע”.

17:32 – אזעקה בקריית שמונה.

17:17 – דובר צה”ל: בשעות האחרונות צה”ל המשיך לתקוף ולחסל מחבלים ברצועת עזה. לוחמי צה”ל שפעלו בסמוך למעבר ארז זיהו מספר מחבלים שיצאו מפיר של מנהרה בשטח הרצועה וניהלו מולם קרב, הרגו מספר מחבלים ופצעו נוספים. במקביל, התרחשו מספר קרבות נוספים בהם חוסלו מחבלים.

בנוסף, כלי טיס בהכוונת לוחמי צה”ל תקפו שני מבני כינוס של ארגון הטרור חמאס וחיסלו מספר מחבלים.

17:07 – צה”ל תקף חוליית המחבלים שביצעה שיגורים לעבר הר דב. הותקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

17:00 – זוהו 4 שיגורים מהר דב, 2 רקטות יורטו.

16:55 – אזעקות הופעלו בגליל העליון באזור ראש פינה, טובא זנגרייה וחצור הגלילית.

16:45 – ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבסיס חיל הים באשדוד ונפגש עם לוחמי זרוע הים: “אתם מגינים על האזרחים ומגינים על הבית. אתם לוחמים ולוחמות – אריות הים. מהרגע הראשון של הלחימה, חלקכם ביישובים ורובכם מכאן, עשיתם פעולה פשוט מדהימה – בלחימה ובבלימת הכניסות שלהם”.

16:30 – השר גנץ: “אנחנו ערוכים להרחבת המערכה אם נידרש ואנחנו מאוחדים כדי לנצח”. על חשש של תושבי הצפון לשוב ליישובים: “המטרה היא לשנות את המציאות בדרום, וגם בצפון, כדי שיוכלו לחזור בביטחון”.

16:10 – נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים. במפגש משתתפים כ-70 בני משפחות של 35 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

15:55 – כוחות צה״ל חיסלו מספר מחבלים שככל הנראה ניסו לחדור לשטח ישראל באזור מעבר ארז. המחבלים יצאו מפיר מנהרה תת קרקעית, כמה מאות מטרים ממעבר ארז בתוך הרצועה. הכוחות זיהו אותם וניהלו איתם חילופי אש, עד שהמחבלים חוסלו. אין נפגעים לכוחות צהל.

15:35 – בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, אמר בראיון כי משלחת של חמאס תגיע בימים הקרובים למצרים כדי לדון ב”סוגיות שונות”.

15:35 –  שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן בריאיון לפוקס ניוז: הצעת ההחלטה של האו”ם – שלא גינתה ולא הזכירה את חמאס – מראה שהארגון איבד מהלגיטימציה והרלוונטיות שלו. כל מדינה ש

15:21 -כוחות צה”ל תקפו חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים.

14:57 – ברשתות מופץ סרטון בו תועד גבר שתולש תמונות של חטופים ברחוב כצנלסון בגבעתיים. חוקרי תחנת גבעתיים פתחו בחקירה יזומה שבמסגרתה הצליחו להתחקות אחר החשוד ואיתרו אותו. החשוד, בן 43, עוכב על ידי השוטרים לחקירה בגין הפרת הסדר הציבורי ופגיעה ברגשות הציבור.

14:50 – ועדת השרים לחקיקה אישרה: חוק המאבק בטרור יורחב – המדינה תוכל להכריז על פעילי טרור יחידים, ולא רק על ארגוני טרור. מטרת תיקון החוק שמקדמת הממשלה היא לפגוע בדרכי המימון של פעילי הטרור.

14:36 –  הג’יהאד האסלאמי: תיסיר אל-ע’וטי, בכיר בארגון הטרור, חוסל עם משפחתו בתקיפת צה”ל ברפיח.

14:10 -כוחות חי”ר וטנקים בעומק הרצועה: כלי טיס של חיל האוויר שמוכוונים על ידי כוחות צה”ל תקפו מבנים צבאיים של חמאס שבחלקם שהו מחבלים של הארגון. בנוסף, הותקפו עמדות נ”ט, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעברם וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה.

14:00 – מפקד אוגדה 36 תא”ל דדו בר כליפא במכתב ללוחמים: “מה שהיה לא יהיה יותר. נכתוש כל חלקה ארורה ממנו הוא יצא, נשמיד אותו ואת זכרו. נרדוף אותו בבתים, ברחובות ובמחילות ולא נשוב עד כלותו. האויב שביקש לעצמו גיהנום, יקבל גיהנום”.

13:50 -דיווחים ערביים: 18 הרוגים לפחות בתקיפה על בית במחנה ג’באליא שבצפון הרצועה.

13:40 – ישראל החליטה לפתוח צינור מים שני לדרום הרצועה. בסך הכל יש שלושה צינורות – שניים מהם פועלים. מדובר בהחלטה של קבינט המלחמה ומערכת הביטחון. ההערכה היא כי מדובר בהחלטה בעקבות לחץ אמריקני.

13:15 – משרד הבריאות בעזה: מספר הפלסטינים שנהרגו ברצועה מאז תחילת המלחמה עלה ל-8,005,

13:10 – זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה”ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

12:55 –  צה״ל פיזר היום כרוזים ברצועת עזה שקוראים למחבלי החמאס להיכנע ולהסגיר את עצמם: ״מפקדי חמאס מנצלים אותך! הם ומשפחותיהם נמצאים במקומות בטוחים כשאתה הולך למות לחינם!״. בכרוז מופיע הסבר למחבל כיצד להסגיר את עצמו – להתפרק מנשקו, להרים ידיים, ואם יש אפשרות להניף סימן לבן.

12:35 – אותרה נפילה בשטח פתוח בראשון לציון, ללא נפגעים

12:05 – אזעקות הופעלו בשורת יישובים בשרון, בשפלה ובגוש דן. שלושה יירוטים בוצעו בשמי גוש דן.

11:52 – חדשות 12: מחבלי חמאס יצאו ממנהרה בצפון הרצועה וניסו לתקוף כוח צה”ל שלחם בתוכה, כ-20 מחבלים חוסלו.

11:40 -מאיר שפיגלר מוותר על תפקיד פרויקטור המלחמה ויישאר בתפקיד מנכ”ל חברת החשמל.

11:12 – ערוץ אל-אקצא של חמאס: חילופי אש כבדים עם כוחות צה”ל בצפון מערב בית להיא.

11:03 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנצל על הציוץ במהלך הלילה: “טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך. אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ”ל ואת מפקדי וחיילי צה”ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח”.

11:00 – אונר”א: אלפים מתושבי עזה פרצו למחסנים ומרכזי הפצה של אונר”א ברצועה וגנבו “מוצרי הישרדות בסיסיים”, בהם קמח. “זהו סימן מדאיג שהסדר האזרחי מתחיל להישבר אחרי שלושה שבועות של מלחמה ומצור הדוק על עזה”.

10:50 – הסהר האדום הפלסטיני בעזה: צה”ל דרש לפנות מייד את בית חולים אלקודס שברצועה. מקורות פלסטינים דיווחו שמשעות הבוקר חיל האוויר תוקף באזור

10:40 – מחבלים ירו מנשק קל לעבר אמצעי תצפית במרחב משגב עם, אין נפגעים. לוחמי צה”ל הגיבו בירי לעבר מקורות הירי.

10:05 – משרד התקשורת הפלסטיני: שירותי הסלולר והאינטרנט חזרו לפעול באולפן חלקי ברצועת עזה.

9:45 – כתב אישום הוגש נגד בעל עסק באשקלון, שבו אותרו שני תושבי עזה ללא אישורי שהייה בארץ. צו סגירה ל-30 יום הוצא עבור העסק.

09:30 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ מתייחס לסערת הציוץ של ראש הממשלה: “לא מחלישים את מפקדי צה”ל. לא מחלישים את ראש הממשלה. לא מחלישים את הציבור. מגלים אחריות, עין טובה, מוותרים, מגבים ומחזקים אחד את השני, גם כשטועים. רק יחד בעזרת השם ננצח”.

09:24 – נתניהו מחק את הציוץ הלילי

09:24 – לאחר הביקורת, בסביבת נתניהו הגיבו ומסרו: “במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה”ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה”.

08:45 – השר וחבר הקבינט המצומצם בני גנץ נגד דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהסיר מעצמו אחריות למחדל והפנה אצבע מאשימה לראשי אמ”ן ושב”כ: “הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה”ל – כולל הרמטכ״ל, ראש אמ”ן וראש השב”כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת – פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו. ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא”.

08:40 – בצה”ל מרחיבים את הפעילות הקרקעית ברצועה, במקביל לתקיפה מאסיבית של חיל האוויר: ביממה האחרונה תקפו מטוסי קרב של צה”ל יותר מ-450 מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ”ט של ארגון הטרור, כך לפי דובר צה”ל. במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ”ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.

במהלך הלילה, קצין צה”ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ”ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה”ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

08:00 – משרד הבריאות הפלסטיני: שלושה פלסטינים חוסלו במהלך פעילות כוחות הביטחון הישראליים הלילה ביהודה ושומרון.

06:30 – צבע אדום בעוטף עזה.

06:05 – בפעילות בשכם: כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שרצח את לאה, רינה ומאיה די הי”ד בפיגוע בצומת חמרה שבבקעה בחג הפסח.

06:00 – בצה”ל נערכים להרחבת הפעולה הקרקעית, ומפרסמים את שמותיהם של בכירי חמאס שחוסלו עד כה.

05:30 – תקיפות נרחבות של צה”ל ברצועה, הדי פיצוצים חזקים נשמעים בשדרות ובעוטף עזה.

04:40 – דיווחים פלסטינים: התקשורת ברצועת עזה שבה לעבוד בהדרגה.

02:30 – על רקע המלחמה בעזה וההסלמה במזרח התיכון: שר ההגנה הסעודי, הנסיך ח’אלד בן סלמאן, צפוי להיפגש מחר בוושינגטון עם בכירי ממשל אמריקנים, בהם: היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב ג’ייק סאליבן, שר ההגנה לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן.

02:00 – ארה”ב: הפגנות פרו-פלסטיניות מתקיימות בניו יורק, גשר ברוקלין נסגר זמנית בידי המשטרה.

01:50 – בעקבות הרחבת הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה: מועצת הביטחון של האו”ם צפויה להתכנס לדיון ביום שני.

01:30 – מרכז המעקב הסורי של האופוזיציה: ישראל ביצעה ירי ארטילרי לעבר עמדה צבאית בפרברי קוניטרה בדרום המדינה.

01:20: נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: “בניגוד לטענות השקריות – בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה”.

01:20 – בסוריה מדווחים: ישראל תקפה באזור קוניטרה שבדרום המדינה.

00:50 – גלי תקיפות עוצמתיים של חיל האוויר נמשכים – על רקע פעילות קרקעית.

00:05 – תקיפות נרחבות של צה”ל ברצועת עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות