צה”ל בשורת חיסולים הלילה: ראש המערך האוויר, מג”דים, מפקדים

רצועת עזה ידעה הלילה תקיפות חריגות בעוצמתן: בין היתר חוסל מי שהיה אחראי על ניהול הכטב"מים, הרחפנים, מצנחי הרחיפה וההגנה האווירית של חמאס • חוסל גם מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה, שפיקד על ניסיון החדירה לזיקים השבוע
חיים טוויל
י"ג חשון התשפ"ד / 28.10.2023 20:46

מטוסי קרב תקפו הלילה (ליל שבת) מאות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ובהם כ-150 מטרות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה.

במהלך התקיפה חוסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס והושמדו מנהרות לחימה, מרחבי לחימה תת-קרקעיים ותשתיות טרור תת-קרקעיות נוספות. כמו כן נהרגו כמה מג”דים של ארגון הטרור חמאס.

חיל האוויר חיסל בערב שבת בתקיפה של מטוסי קרב ברצועת עזה את ראש המערך האווירי של חמאס.

עיסאם אבו רכבה, שהיה אחראי על ניהול מערכי הכטב”מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה וההגנה האווירית של חמאס, חוסל אחרי שמידע מודיעיני של שב”כ ואמ”ן הצביע על מיקומו.

לפי צה”ל ושב”כ, במסגרת תפקידו לקח אבו רכבה חלק בתכנון ובהוצאה לפועל של הטבח הרצחני ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר. הוא הכווין את המחבלים שחדרו על מצנחים לשטח עוטף עזה, וגם את מתקפות הרחפנים שכוונו לעבר מוצבי צה”ל.

שעות אחרי חיסולו של אבו רכבה הודיעו צה”ל ושב”כ כי חיסלו גם את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בחמאס, ראתב אבו צהיבאן, שפיקד על ניסיון החדירה הימי למרחב זיקים ב-24 באוקטובר וגם תכנן אותו.

דובר צה”ל מסר כי הוא חוסל באמצעות מטוסי קרב.

מפקד מרכז האש בפיקוד הדרום, אלוף-משנה י׳: ״אנו מפעילים אש שטרם נראתה כמותה ברצועת עזה. מהאוויר, מהקרקע או מתת-הקרקע- צה”ל יחסל כל מחבל בכיר או זוטר וכל תשתית טרור של חמאס.”

רמ”א (ראש להק מבצעי אוויר), תת-אלוף גלעד קינן: “במטס התקיפה הלילה כמאה מטוסי קרב הטילו מאות חימושים והשמידו מאות מטרות של ארגון הטרור חמאס. חיל האוויר ערוך להמשך התפתחות המערכה, ופועל יחד עם כלל הגופים בצה״ל כאשר היעד ברור – להשמיד כל דבר שנגעה בו יד חמאס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות