אנטישמיות בעיר ניקולייב: שפכו צבע אדום על קירות בית הכנסת

בקהילה היהודית בעיר האוקראינית הזדעזעו לגלות: אנטישמי שפך צבע אדום על קירות בית הכנסת • המשטרה מעריכה: מעשה שבוצע על רקע המלחמה בישראל • רב העיר ושליח חב"ד: "גם ככה המצב בניקולייב לא מזהיר, בשל המצב הבטחוני אצלנו. כל מקרה כזה רק גורם לכאב גדול יותר"
נתן פרל
י"א חשון התשפ"ד / 26.10.2023 18:29

האנטישמיות מרימה ראש בכל העולם: על רקע מלחמת ‘חרבות ברזל’ אנישמי שפך צבע אדום על הקיר החיצוני של בית הכנסת בעיר ניקולייב שבאוקראינה.

רב העיר ושליח חב”ד, הרב שלום גוטליב, שהגיע בשעת בוקר מוקדמת לבית הכנסת, נחרד לגלות את המעשה.

“הזעקתי מיד את המשטרה”, סיפר הרב גוטליב, “הם לקחו את המקרה ברצינות ופתחו בחקירה. כמובן שגם דאגנו לעדכן את קצין הביטחון של הקהילות היהודיות הפועל כאן מטעם מוקד הביטחון העולמי של חב”ד CWA”.

לדברי הרב גוטליב, “הערכות הן כי מדובר במעשה שבוצע בעקבות ההסתה האנטישמית הפרועה על רקע המלחמה בעזה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כל כיווני החקירה נבדקים”.

עוד מציין הרב: “הופתענו מאוד, שכן יש כאן עוצר החל מחצות הלילה ולא ברור מתי בדיוק הספיק האלמוני לעשות זאת”.

יהודי ניקולייב הביעו את כאבם הגדול מהמקרה. “יש כאן יותר כאב – מאשר חשש”, אומר רב העיר, “גם ככה המצב בניקולייב לא מזהיר, בשל המצב הבטחוני אצלנו בשנתיים האחרונות. כל מקרה כזה רק גורם לכאב גדול יותר. באופן כללי, היהודים כאן מחוברים למתרחש בארץ ובאופן טבעי מקרה כזה מעציב את כולנו באופן כפול”.

העיר ניקולייב, היא אחת הערים שספגו נזקים מתמשכים מהמלחמה. “עד עכשיו אין כאן מים רגילים בבתים”, מתאר הרב את המצב בעיר מגוריו.

יחד עם זאת, הרב גוטליב מספר כי הקהילה היהודית מגובשת מאוד. “הקהילה שלנו חיה, נושמת ותוססת”, הוא אומר, יש כאן פעילות מסביב לשעון ובמעגל השנה, למרות המצב.

“בכל סוף השבוע, אשתי וכל בני המשפחה אופים כאלף חלות לשבת, המחולקות לחמש מאות יהודי העיר, המגיעים לכאן למערך חלוקה מסודר. לצד החלות הם מקבלים גם נרות שבת, יין לקידוש ופריטים נוספים. המקרה האנטישמי מצער אותנו מאוד – אבל מניסיון העבר כל מקרה כזה רק מלכד את הקהילה עוד יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות