גנץ על המחדל: כל מי שהיה שותף להנהגה אחראי – ובכלל זה אני

חבר קבינט המלחמה: "הכניסה לממשלת חירום הוכיחה את עצמה. אני כאן עד שש אחרי המלחמה" • "התמרון הוא שלב בתהליך שיימשך שנים" • "המערכה תיכנס בקרוב לשלבים נוספים, בעוצמות גדולות. מציע לאויבנו לא להתבלבל, העוצמה אדירה, מוכנה להזנקה"
אריה ריבקינד
י"א חשון התשפ"ד / 26.10.2023 12:55

השר בני גנץ, חבר קבינט המלחמה, קיים בצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים בה התייחס ללחימה בעזה ולמשמעויות הנגזרות ממנה – ונטל אחריות על חלקו במחדל.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

השר בני גנץ: “מדינת ישראל מתמודדת עם אתגר שהיא לא חוותה מאז הקמתה במישור הצבאי, המדיני והחברתי. ואכן, אנחנו נמצאים במערכה רחבה, שדורשת אחריות ושיקול דעת בהכנת המהלכים הנדרשים ונחישות בביצועם. צפויים לנו אתגרים ורגעים קשים. ובסופם – אנחנו נצא מחוזקים מבפנים ומבחוץ.

“עברו שבועיים מאז שנכנסנו לממשלת החירום והקמנו את קבינט ניהול המלחמה – אני אומר בביטחון מלא, שזה היה הצעד הנכון למדינת ישראל, והצעד הזה כבר הוכיח את עצמו. בקבלת ההחלטות, בהתנהלות המדינית והביטחונית, במסר הפנימי לחברה הישראלית ובמסר החיצוני לאויבינו. אנחנו מנהלים את המערכה באופן שיאפשר לנו לממש את המטרות המדיניות, הצבאיות, והאזרחיות.

“בצד המהלכים בהגנה ובהתקפה, אנחנו מקדמים את המשך המערכה ואת המוכנות לעליית מדרגה במתקפה מול החמאס, ובכל החזיתות ככל שיידרש.

“אנחנו מחזקים את ההגנה בגבולות. אנחנו עוסקים בשבועיים האחרונים לילה ויום במאמצים בלתי מתפשרים, בכדי לקיים את הצו המוסרי והחובה הלאומית להשיב הביתה את בנותינו ובנינו. אנו עושים זאת בכל דרך אפשרית, בכל נתיב שיש לנו, בכל אמצעי שעומד לרשותינו. החזרת השבויים והנעדרים היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי.

“אנחנו פועלים לשמירה על הלגיטימציה הבינלאומית ומעמיקים את שיתוף הפעולה שלנו עם בעלות בריתנו ובראשן ארצות הברית – ואנו מקבלים את ההחלטות אך ורק לפי האינטרסים הרחבים שלנו.

“המערכה תיכנס בקרוב לשלבים נוספים – בעוצמות גדולות יותר. אני יורד לשטח יום יום ופוגש את המילואמניקים והמפקדים. אני שומע את הפטריוטים שעזבו את בתיהם בדרום ובצפון. אני פוגש את הילדים שהמסגרת החינוכית והחברתית שלהם השתנתה. אני מדבר עם בעלי העסקים, שפרנסתם נפגעה. וכמובן, אני מבקר ומחבק את משפחות החללים, הנרצחים, השבויים והנעדרים, שליבנו איתן כל הזמן”.

הוא הוסיף: “אני מבקש לומר לכם – למרות תנאי הפתיחה הקשים והאכזריים, אי אפשר להישאר אדיש לגיבורים הרבים כל כך שביננו. החברה ישראלית בחזיתות ובעורף מתגלה בתפארתה ובמלוא עוצמתה. כשאני שומע שעה-שעה, מכל חלקי החברה ש’אנחנו חייבים לנצח’, אני יודע באמונה שלמה שכך יהיה.

“חשוב לי לומר – אנחנו כהנהגה ערים לקשיים ולהשפעות של משך הלחימה על כולנו. אני מבטיח לכם שהשיקול היחיד שעומד לנגד עיננו הוא הניצחון, שינוי המצב האסטרטגי בדרום, והשבת הבנות והבנים לגבולם. כל זאת תוך המשך הפעילות ההגנתית וההתקפית הנדרשת בשאר הגזרות.

“הגשמת היעדים האלו לא תהיה רק תוצאה של תמרון קרקעי, אלא של עמידה לאומית ושל מאמץ משולב ורב שלבי. אנחנו נפעל לעיצוב מחדש של המרחב, והלחימה מול הטרור בעזה תימשך בשטח הרצועה ולעומקה בכל מקום ובכל זמן שנידרש לכך, בכדי להבטיח ביטחון ליישובים שיחזרו וייבנו מחדש את האזור. התמרון הוא רק שלב אחד במהלך ארוך טווח שכולל היבטים ביטחוניים, מדיניים וחברתיים שייארכו שנים”.

גנץ הזהיר את חיזבאללה מפני פתיחת חזית נוספת בצפון: “צה”ל מגן חזק בכל גבול הצפון. מי שהיה צריך להתפנות התפנה. יש פגיעות חזקות בחיזבאללה. כך זה יימשך. מציע לאויבינו לא להתבלבל. העוצמה אדירה ומוכנה להזנקה וטוב יעשו האויבים – אם יישמרו”.

כשנשאל בנוגע לאחריות על המחדל שהוביל למתקפת הטרור של חמאס – ענה: “כל מי שהיה שותף להנהגה של המדינה – לא יכול להסיר את האחריות ממנו. כולל אני”.

השר הגיב גם לתהיות לגבי אורך השותפות של מפלגת המחנה הממלכתי עם הליכוד. “אני חייל. לא עשיתי פוליטיקה כשנכנסתי לממשלת החרום. כמו שידעתי מתי להיכנס אני אדע גם מתי לצאת. אני כאן עד שש אחרי המלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות