ישראל דוחה הכניסה לעזה – לאפשר לארה”ב לפרוס הגנה

לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', בפנטגון מתכוונים לשלוח קרוב ל-12 מערכות הגנה אווירית לאזור, עבור כוחות אמריקניים המוצבים בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות
חרדים 10
י' חשון התשפ"ד / 25.10.2023 18:58

ה’וול סטריט ג’ורנל’ מדווח הערב (רביעי) מפי גורמים ישראליים ואמריקניים, כי ישראל הסכימה לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה לזמן מה.

חידוש רישיון? תחבורה ציבורית? כל המידע על הנחיות משרד התחבורה

סיבת הדחייה היא בקשה אמריקנית לאפשר לצבא ארה”ב לפרוס מערכות הגנה אוויריות באזור כדי להגן על החיילים האמריקניים.

על פי הדיווח, הפנטגון מתכנן לשלוח לפחות 12 מערכות הגנה אווירית למזרח התיכון, עבור כוחות אמריקניים המוצבים בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, סעודיה, ואיחוד האמירויות.

לפי הדיווח, האמריקנים הצליחו לשכנע את ישראל לדחות את הכניסה לרצועה עד מאוחר יותר השבוע.

גורמים צבאיים אמריקנים אמרו, כי האיום על כוחותיהם נמצא בעדיפות ראשונה, וכי הם מאמינים כי הכוחות האמריקנים במזרח התיכון יהוו מטרה לארגונים חמושים שונים באזור מהרגע שתחל הכניסה הקרקעית לרצועה.

מאז פרוץ המלחמה היו לפחות 13 מתקפות כאלה נגד כוחות אמריקנים, תוך שימוש בכטב”מים ובטילים.

קבלן אמריקני נהרג וכטב”ם של צבא ארצות הברית נהרס כתוצאה מהמתקפות. לפחות 24 חיילים אמריקנים נפצעו בסוריה ועשרה נוספים נפצעו בעיראק.  כמעט כל הפציעות היו קלות.

מוקדם יותר דיווח ה’וול סטריט ג’ורנל’, כי המורדים החות’ים בתימן שיגרו לעבר ישראל בסוף השבוע שעבר חמישה טילי שיוט איראניים ו-30 מל”טים.

על פי הדיווח, ספינת מלחמה של הצי האמריקני יירטה ארבעה טילים וטיל נוסף יורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של ערב הסעודית, שפעלו בניסיון להגן על המרחב האווירי שלה.

דובר הפנטגון ציין כי מדובר בטילים לטווח ארוך של כ-2,000 ק”מ שכנראה כוונו לעבר ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות