מזכ”ל האו”ם: התקפות חמאס לא קרו בואקום • ארדן: מחריד, תתפטר

שבועיים וחצי אחרי הטבח בדרום, מזכ"ל האו"ם נאם בפני מועצת הביטחון וטען: "הפלסטינים תחת כיבוש מחניק" • השגריר ארדן: "מזעזע, המזכ"ל מנותק מהמציאות" • בני גנץ: "ימים שבהם מזכ"ל האו"ם מגבה טרור, הם ימים אפלים לעולם"
נתן פרל
ט' חשון התשפ"ד / 24.10.2023 18:01

אמירה מזעזעת: מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש נאם הערב (שלישי) בפני מועצת הביטחון, בדיון מיוחד שנערך בנושא “המצב במזרח התיכון”.

גוטרש התייחס בדיון למתקפה הרצחנית של חמאס והצדיק את הטבח הרצחני: “צריך להכיר בכך שהתקפות חמאס לא קרו בוואקום. הפלסטינים תחת כיבוש מחניק, האדמות שלהם נלקחות, הכלכלה משותקת ובתיהם נהרסו. הסיכוי לפתרון מדיני דועך”.

שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן תקף את דבריו של גוטרש: “נאומו המזעזע של מזכ”ל האו”ם בפתח דיון מועצת הבטחון, בזמן שטילים נורים על כל ישראל, הוכיח סופית, מעל לכל ספק, שהמזכ”ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו ושהוא רואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצעו רוצחי החמאס בילדינו.

“אמירתו כאילו התקפת הטרור הרצחנית של החמאס הנאצי ‘לא התרחשה בוואקום’ מהווה הצדקה לטרור ורצח. מזעזע. עצוב שבראש ארגון שקם בעקבות השואה עומד אדם עם דעות כאלה. מחריד”.

בהמשך השגריר ארדן קרא למזכ”ל האו”ם להתפטר מתפקידו.

שר החוץ אלי כהן, שהשתתף בדיון במועצת הביטחון, הציג תמונות של ילדים ישראלים שנחטפו בידי מחבלי חמאס. “זה רק כמה מילדים ותינוקות רבים שלא ראו רשע, אבל הפכו לקורבן של רשע”, קרא ופנה לגוטרש, “הם חזו בזוועות שאי אפשר לתאר. אדוני המזכ”ל, באיזה עולם אתה חי? בוודאי לא שלנו”.

“לא הייתם שם, לא ראיתם את הזוועה”, המשיך כהן, “תחשבו על החפים מפשע שרק התעוררו בשבת בבוקר, כל כך הרבה מהם עוד לא הובאו לקבורה. יתגדל ויתקדש שמיא רבא. הטבח הזה ייזכר בהיסטוריה כמעשה נורא משל דאעש, חמאס הם הנאצים החדשים”.

בהמשך הודיע שר החוץ כי הוא מחרים את הפגישה עם מזכ”ל האו”ם בעקבות דבריו בעד ארגון חמאס. “אחרי ה-7 באוקטובר אין מקום לגישה מאוזנת. את החמאס יש למחוק מהעולם!”.

השר בני גנץ גינה את דבריו: “ימים שבהם מזכ”ל האו”ם מגבה טרור, הם ימים אפלים לעולם. אין דרך להצדיק טבח באזרחים חפים מפשע. מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה. מי שנותן הצדקה לטרור, אינו ראוי לדבר בשם העולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות