‘מי החליט לעשות מסיבת עיתונאים עם חטופה?’: בתקשורת רותחים

אבי כץ
|
ט' חשון התשפ"ד / 24.10.2023 13:58
אנשי תקשורת רבים מתחו ביקורת ברשתות החברתיות לאחר ההצהרה של יוכבד ליפשיץ על היחס “האדיב” מצד שוביה בארגון הטרור • “איפה דובר צה״ל? מה זה הפיגוע ההסברתי המטורף הזה? הזוי!”

מסיבת העיתונאים שקיימה היום (שלישי)  יוכבד ליפשיץ, ששוחררה אמש מהשבי של ארגון הטרור חמאס בעזה, בבית החולים איכילוב בתל אביב – מרתיחה רבים בשל  ההסברה שהשתמעה מדבריה, כאשר דיברה על היחס “האדיב” לדבריה של שוביה מהחמאס.

חידוש רישיון? תחבורה ציבורית? כל המידע על הנחיות משרד התחבורה

ביקורת רבה הוטחה על כך שבכלל התאפשרה מסיבת העיתונאים הזו, בעת הזו, כאשר בעלה עודד עדיין מוחזק בשבי.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, עקץ: “בהזדמנות זו כדאי שמערך ההסברה הישראלי יפרסם תמונה או שתיים מיישוב מגוריה של ליפשיץ, להזכיר לכולם את ההומניות החמאסניקית הנודעת”.

אשת התקשורת גאולה אבן-סער, שהעלה חבר הקבינט המדיני ביטחוני: “מי היה זה שהחליט שמסיבת עיתונאים בחי עם חטופה ששוחררה לפני פחות מ-24 שעות בזמן מלחמה קשה עם חמאס זה רעיון טוב?”

עיתונאי וואלה יקי אדמקר: “אסור היה לשדר את הצהרתה של החטופה יוכבד ליפשיץ בשידור חי. כן, היו צריכים להקליט אותה בוידאו, לחתוך, להשמיט קטעים, לערוך ורק אז לשדר. אנחנו במלחמה ובמלחמה אסור להדהד מסרים שהאויב הנאצי היה רק חולם להפיץ בעולם. אפשר ללמוד מכאן ולהבא. עכשיו אנחנו בפיגוע הסברתי שחובה ואפשר עוד לתקן”.

רן בוקר, כתב התקשורת של אתר ynet: “לא לעשות הצהרות חטופים בשידור חי. לא לעשות מסיבות עיתונאים. שחררו הצהרות מוקלטות בלבד. הם היו בשבי אצל ארגון טרור רצחני. איפה דובר צה״ל? מה זה הפיגוע ההסברתי המטורף הזה? הזוי!”

בהמשך צייץ: “אני באמת מתקשה להירגע מהאסון ההסברתי הזה. להבדיל אלפי הבדלות – כל מתמודד ריאליטי עובר תדרוך לפני ריאיונות. אז חטופה שהייתה בשבי בזמן מלחמה?! איפה מי שאמון על ההסברה? נורא”.

עורך וואלה בראנז’ה, דוד ורטהיים מזרחי: “שוב, חובבנות. והפעם מזיקה ביותר ששווה לחמאס זהב. מי ארגן את המסע״ת הזאת? מי הזמין את הכתבים? זו טעות איומה, והאחראי עליה הוא אחד – גל הירש. בעלה של החטופה עדיין בשבי. אולי יש עליה מנוף? מדוע מאפשרים לאישה בת 85 לדבר מבלי לוודא קודם מה המסרים? למה יש מתאם אם הוא לא מוודא תקשורתית דברים כאלה, כדי לנזוף בשגרירים?”