יוכבד ליפשיץ העידה: מחבלים הכו אותי, עברתי תופת

החטופה יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס סיפרה על חטיפתה: "השכיבו אותי על צד של אופנוע, השבאב היכה אותי במקלות" • "לקחו קבוצה של 25 חטופים והתחלנו ללכת במנהרות קילומטרים רבים במשך זמן רב. אחרי שעתיים-שלוש הם הפרידו 5 מקיבוץ ניר עוז ואותם לקחו לחוד" • צפו
חרדים 10
ט' חשון התשפ"ד / 24.10.2023 12:39

יוכבד ליפשיץ, החטופה בת ה-85 מקיבוץ ניר עוז, ששוחררה אמש משבי חמאס, שוחחה היום (שלישי) לראשונה מאז שחרורה עם כלי התקשורת בבית החולים איכילוב בתל אביב.

“קוראים לי יוכבד ליפשיץ, ילידת 1938, נולדתי בארץ. אני מודה לכם שבאתם לשמוע את הטרגדיה שלי ושל חברי”, סיפרה.

“עברתי תופת שלא חשבנו וידענו שנגיע למצב הזה. הם השתוללו בקיבוץ, אותי חטפו, השכיבו אותי על צד של אופנוע, ונסעו בשדות החרושים לכיוון עזה. בזמן הזה לקחו לי את השעון והתכשיטים והשבאב היכה אותי במקלות. הם פוצצו את הגדר שבנו בשני מיליארד דולר וחצי.

“הם הסתערו על הבתים שלנו. לא היה הבדל מבחינתם אם יחטפו קשישים או צעירים. הם חטפו את כולם. בדרך כששכבתי על האופנוע, הם הכאיבו לי מאוד. הדבר הזה הקשה לי על הנשימה”, שיחזרה.

על התנאים בשבי סיפרה: “הם העבירו אותנו לפתח של מנהרות, הכאיבו לי מאוד בדרך. כשהגענו לשם הם אמרו שהם מאמינים בקוראן ולא יאונה לנו רע ונקבל את אותם התנאים שלהם. לקחו קבוצה של 25 חטופים והתחלנו ללכת במנהרות קילומטרים רבים במשך זמן רב. אחרי שעתיים-שלוש הגענו לאולם גדול ששם התרכזנו 25 אנשים. הם הפרידו חמישה מקיבוץ ניר עוז ואותם לקחו לחוד. היו צמודים אלינו שומרים שלהם וחובש ורופא.

“חילקו אותנו לקבוצות לפי קיבוצים ותושבים. אכלנו מה שהם אכלו. פיתות, גבינה לבנה ומלפפון היו הארוחה שלנו ליום שלם”.

“שכבנו שם על מזרונים. היה איתנו רופא צמוד שבא כל כמה ימים לראות מה קורה איתנו. החובש דאג להביא תרופות. היינו בסך הכל חמישה, ולכל אחד היה שומר. היחס היה טוב, הם דאגו לכל הפרטים. דאגו לנו לתרופות שאנחנו זקוקים להן או לתרופות חלופיות.

היא דיברה בכאב על תחושתה כלפי המחדל של מערכת הביטחון שלדעתה היתה יכולה להיערך למתקפה כזו. “חמאס תכננו את הכל תקופה ארוכה, הם הכינו את כל מה שנצטרך, כולל שמפו ומרכך לשיער. חוסר הידיעה בצה”ל ובשב”כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון.

“לפני שלושה שבועות הם זרקו בלוני תבערה, שרפו לנו את השדות. צה”ל לא לקח ברצינות את מה שהיה אז. כשהכל שקט, הייתה הפגזה קשה מאוד על היישובים, ועם ההפגזה ההמונים פרצו את הגדר”.

היא גם השיבה מדוע לחצה את היד למחבל המאס בזמן השחרור: “הם התייחסו אלינו יפה, דאגו לכל הצרכים שלנו”.

חשוב לציין, כי עדותה של ליפשיץ לא מעידה בהכרח על התנאים של שאר החטופים הישראלים בעזה, ובפרט החיילים. כך, שייתכן כי שחרורה של ליפשיץ והיחס שניתן לה בשבי הם חלק מהלוחמה הפסיכולוגית שמנהלת חמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות