“יוכבד סיפרה שנלקחה על אופנוע לעבסאן, ואז הועברה למקום אחר”

חרדים 10
|
ט' חשון התשפ"ד / 24.10.2023 09:32
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר נחטפו מבתיהן במהלך הטבח בקיבוץ ניר עוז • נכדה של יוכבד פרסם תמונה שלה עם בני המשפחה וכתב: “לא להאמין שסבתא חזרה אלינו. גיבורה ענקית” • בני הזוג של השתיים עדיין נמצאים בשבי

ארגון הטרור חמאס שחרר אמש (שני) מהשבי ברצועת עזה את יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ונורית קופר בת ה-79, שנחטפו מבתיהן במהלך הטבח בקיבוץ ניר עוז. השתיים הועברו למצרים דרך מעבר רפיח באמבולנסים של הצלב האדום, ומשם הגיעו לישראל.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

דובר חמאס אבו עוביידה טען עם השיחרור כי ההחלטה על שחרורן התקבלה “מסיבות הומניטריות”.

עם הגעתן לישראל, הועברו השתיים לידי צה”ל ופונו במסוק לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נפגשו עם בני משפחותיהן.

שני הבעלים, עמירם קופר בן ה-85 ועודד ליפשיץ בן ה-83, נחטפו יחד איתן ועדיין מוחזקים בשבי.

דניאל ליפשיץ, נכדה של יוכבד ליפשיץ, שיתף תמונה של סבתו עם בני המשפחה וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: “לא להאמין שסבתא יוכקה, שהיא כאימא עבורי, חזרה אלינו משבי החמאס. כל כך אוהב את האישה האמיצה הזו. גיבורה ענקית”.

שרון ליפשיץ, בתה של יוכבד, אמרה הבוקר לרשת ב’: “אמא ונורית שוחררו. היא נתנה פרטים והלכה לישון. מצבה הבריאותי טוב. היא אמרה שהיה איתן רופא ודאגו להן בשבי. יש פה עוד מאבק עד שכולם ישוחררו”.

אחיינה של יוכבד, גדי עמיחי, סיפר הבוקר ל’קלמן ליברמן’ ברשת ב’ על מה ששחזרה בבית החולים בפני משפחתה: “עוד לא שמעתי את כל הסיפורים, אבל אני יודע שהיא אמרה שלקחו אותה על אופנוע. מחבל אחד היה מקדימה ואחר מאחור. היא יודעת שתחילה היא הייתה בעבסאן בעזה, כפר שקרוב לניר עוז ואחר כך היא כבר לא יודעת לאיפה נלקחה”.

צילום: ג’ני ירושלמי, דוברות איכילוב

הוא הוסיף: “היא עייפה ובעיקר נחה בביה”ח איכילוב. לא חושב שהיא יודעת עוד איפה היא הייתה ומה עשתה. זו גם שמחה שמהולה בעצב בגלל שדוד שלי, עודד, עדיין בשבי יחד עם עוד המון חטופים”.

אתי עוזיאל, סמנכ”ל סיעוד ואחות ראשית בבית החולים, סיפרה: “קיבלנו את שתי החטופות, התרגשנו מאוד. הן נראות בסדר, מצבן הרפואי בסדר והן מדברות. תחילה ישר הבאנו אותן לבני המשפחה שלהן, היה מפגש מאוד מרגש. כרגע ניתן להן לנוח קצת עם המשפחה, ולאחר מכן נעשה בדיקה גופנית כוללת. אנחנו שמחים שהן פה איתנו”.