יוסי כהן: לא למהר בכניסה קרקעית לעזה, המצור הוא קריטי וחיוני

ראש המוסד לשעבר אומר כי ככל שצה"ל מתאמן יותר לקראת הכניסה הקרקעית כך תוצאות המהלך יהיו משמעותיות יותר "אנחנו צריכים לאפשר לעצמנו את הזמן המירבי, כדי לאפשר מוכנות מקסימלית" • "לפני שנכנסים לשטח כל כך רווי בהפתעות פוטנציאליות צריך לעדכן גם את המודיעין"
חרדים 10
ח' חשון התשפ"ד / 23.10.2023 20:44

יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, התייחס הערב (שני) לכניסה הקרקעית לעזה ואומר שטוב לעשות את המהלך מתוך מוכנות מלאה ומיטבית.

מרגישים במצוקה או בחרדה בגלל המלחמה? כאן תוכלו לקבל עזרה

בראיון לחדשות 12 אמר: “אני לא מתרשם שיש עיכוב וגם טענתי בכל פורום שהופעתי בו שאנחנו צריכים לאפשר לעצמנו את הזמן המירבי, כדי לאפשר מוכנות מקסימלית. אל לנו למהר. אנחנו רוצים שהמילואימניקים ‘יתלבשו’ מחדש על כל אחת מהמשימות. אין כאן עיכוב. המצור על עזה הוא קריטי וחיוני ולפני שנכנסים לשטח כל כך רווי בהפתעות פוטנציאליות צריך לעדכן גם את המודיעין. ברגע שצה”ל ייקרא הוא יהיה מוכן בכל כוחו”.

הוא הוסיף: “אני משוכנע שהממשלה אינה חוששת מפעולה צבאית קרקעית. יש כאן באמת מתח מובנה וקשה: כי מצד אחד אנחנו אומרים – תתכוננו – והצבא ממשיך להתכונן בכל האמצעים. מנגד, יש הזדמנויות, שאי אפשר לוותר עליהן לשחרור חטופות וחטופים. ההכרעות בנושאים הללו יצטרכו להתקבל ברמה היומיומית”.

לשאלה על חוסר אמון בין המערכת המדינית וצה”ל – ענה: “לדעתי זה לא נכון ואני התרשמתי אחרת. באתי במגע גם עם הדרג של מטה החטופים, גם עם מטה גל הירש וגם עם הדרג המדיני. לא שמעתי שצד א’ חסר אמון בצד ב'”.

כהן העריך כי הידיעה לפיה יש נכונות מצד חמאס לשחרר 50 חטופים בעלי אזרחות כפולה – שגויה. “אני לא מכיר עניין שבו מדינת ישראל דנה בכלל בהבדלה שכזו לשחרורם של בעלי דרכונים זרים. מדינת ישראל כרגע – ובכל רגע נתון מאז היוודע גודלו של האסון וכמות החטופים והחטופות לרצועת עזה – עושה מאמץ בלתי רגיל כדי להביא את כולם וכולן הביתה”.

מהלב from חרדים 10 on Vimeo

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות