“להרוג ילדים ולערוף ראשים”: צפו בחקירה של 6 מחבלי חמאס

צה"ל ושב"כ מפרסמים קטעים מחקירות של שישה מחבלים שהשתתפו בטבח וסיפרו: "הבטיחו לנו דירה ו-10,000 דולר על כל חטוף" בחקירת חשף מחבל כי קיבלו אישור דתי לביצוע מעשי הזוועה: "חמאס הורה לנו לרמוס ולחתוך ראשים ורגליים. היה אחד שראה גופה של נערה והתעלל בה"
חיים טוויל
ח' חשון התשפ"ד / 23.10.2023 20:08

המשטרה ושב”כ חושפים הערב (שני) חלקים מתוך חקירות של שישה מחבלים מכוח הנוחבה של חמאס, שהשתתפו בטבח ביישובי העוטף.

מהחקירות עלה, כי הם קיבלו הנחיות ברורות להרוג גברים, נשים וילדים, לערוף ראשים ואפילו לבצע זממם בגופות – וגם לחטוף קשישים, נשים וילדים.

המפקדים הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס נשארו מאחור, מוגנים בדירות מסתור ובמחבוא, בעוד ששלחו את אנשיהם להילחם, למות או להיעצר בישראל.

בחקירות מתארים המחבלים את אירועי הטבח וההוראות שקיבלו מהמפקדים שלהם רגע לפני היציאה לשטח.

אזהרה: הפרטים מכילים תיאור קשה 

“ראיתי אישה, לא התקרבתי אליה – אבל אז יצא הכלב שלה ויריתי בו”, סיפר אחד המחבלים. “אז ראיתי גבר בחצר, ירינו בו שלושה כדורים, המשכנו ושרפנו שני בתים. ראיתי גופה מונחת על הרצפה, עם 2-3 כדורים בראש וכדורים בחזה, יריתי עליה כדור בגב. אחרי שיריתי המפקד שלי צעק עליי: ‘למה את מבזבז את הכדורים שלך?”

“סיימנו להרוג ואז לפני שסיימנו שרפנו שני בתים על יושביהם”.

מחבל אחר תיאר איך שבו אזרחים: “קיבלנו הוראה להרוג את הגברים, בעיקר את הצעירים, את הקשישים, הנשים והילדים אמרו לנו לקחת בשבי. ראיתי שלקחו אישה בת 65 על אופנוע, אחר כך יצאה בחורה בת 15 עשינו איתה סלפי ואמרו לי לירות בה, בסוף לקחו אותה על אופנוע, חטפו אותה”.

המחבל סיפר כי הסתובב עם בני משפחה והשתמש בהם כמגינים אנושיים תוך התעללות.

מחבל אחר סיפר: “המשימה שלי הייתה פריצה לכפר עזה, לטהר אותו ולהשתלט עליו. אנחנו לא חטפנו, אנחנו הרגנו אותם, רוקנו את הבתים, הרגנו את כולם”.

אחד מהמחבלים סיפר בחקירה: “נכנסנו בבוקר לקחת שבויים ולהישאר בבתיהם. אז אמרו לנו ‘תטהרו את הבתים ותחטפו כמה שיותר שבויים’. בעזה מי שמביא שבויים מקבל מענק של דירה ו-10,000 דולר, ככה אמר לנו המפקד. הם רצו כמה שיותר שבויים, זו הייתה מטרת הכניסה מבחינתם, לקחת שבויים”.

מחבל חמאס שהשתתף בטבח הרצחני בקיבוץ עלומים ונעצר על ידי כוחות הביטחון, חשף בחקירתו כי חמאס הורה למחבלים להרוג נשים וילדים, לערוף ראשים ואפילו לבצע זממם בגופות.

בתיעוד מחקירתו, שפורסם מוקדם יותר היום, נשמע המחבל אומר כי המחבלים קיבלו הסכמה משפטית-דתית לביצוע מעשי הזוועה: “התכנון היה לעבור מבית לבית, מחדר לחדר, לזרוק רימונים ולהרוג שם את כולם, כולל נשים וילדים”.

“חמאס הורה לנו לרמוס ולחתוך ראשים ורגליים”, אמר המחבל בחקירתו – והודה: “מרוב עריפת ראשים והרג ילדים – חמאס הפך לדאעש. בפעולה הזאת לא התנהגנו כבני אדם, היה אחד שראה גופה של נערה והתעלל בה. בנוסף, קיבלנו הוראה ממפקד הגדוד שאפשר להרוג חיילים, לדרוך על ראשים ולערוף אותם. התירו לנו לעשות בהם מה שאנחנו רוצים”.

בקובץ וידאו מתוך חקירות בשב״כ ובמשטרה של מחבלי חמאס מכוח הנוחבה שלקחו חלק פעיל בטבח ביישובי העוטף, בו רוכזו עיקרי הדברים מתוך שש חקירות של עצורים בשב״כ ובמשטרה, עלו מספר נושאים שחזרו על עצמם מפי הנחקרים:

• הכוחות שפשטו על יישובי העוטף קיבלו הנחיות ברורות ומפורשות להרוג ולחטוף אזרחים בהם קשישים, נשים וילדים.

• המפקדים הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס – דרגת מ״פ ומעלה – נשארו מאחור, מוגנים בדירות מסתור ובמחבוא, בעוד ששלחו את אנשיהם להילחם, למות או להיעצר בישראל.

• כל המחבלים בחקירותיהם בשב״כ מסרו מידע מפורט על בוקר הפשיטה והטבח בישובים וכן סיפקו מידע ערכי אשר שימש וישמש לתקיפת מטרות ברצועת עזה.

אחד המחבלים סיפר בחקירתו כי בארגונו הבטיחו דירה ומענק בסך עשרת אלפים דולר למי שיביא חטוף מעוטף עזה. “ההוראות היו לחטוף קשישים, נשים, וילדים. אמרו לנו טהרו את הבתים, ותחטפו כמה שיותר שבויים”.

 

מהלב from חרדים 10 on Vimeo

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות