נרדמנו בשמירה: נתניהו, אל תצא בשלב הזה למבצע קרקעי בעזה

גיע הזמן להסתכל לעצמנו במראה ולצעוק את האמת גם אם היא כואבת: כלל לא ברור האם צה"ל כשיר ללחימה רב זירתית ולכניסה קרקעית בעזה
עוזי ברוך, ערוץ 7
ח' חשון התשפ"ד / 23.10.2023 17:01

הטבח המחריד בבוקר שמחת תורה שטלטל את כל בני האנוש באשר הם וצרב בתודעת אזרחי המדינה את ‘אסון התאומים’ הישראלי, החזיר אותי באחת לשלושה תדרוכים ביטחוניים להם הייתי שותף בחודשים האחרונים.

משרד הרווחה נותן מענה לכל מי שבמצוקה. רוצים להתנדב ולסייע?

התדרוך הראשון התקיים לפני שלושה חודשים בלשכתו של בכיר באמ”ן. מחלון משרדו נבטו משרדי 8200 העלובים.

במהלך השיחה הוא פלט לעברי כהערת אגב בזה הלשון: “כמה חבל שהגורמים הרלוונטיים בוחרים שלא לתעל משאבים ליחידה הזו. את המוחות הישראלים בוחרים לשכן במגדלים הגבוהים של תל אביב. היכן שצריך שוררת הזנחה בלתי נתפסת”.

השיחה השנייה התקיימה זמן קצר עם גורם בקבינט לפני הטבח המחריד. מאז הבוקר השחור המונולוג שלו לא מפסיק להכות בי.

ואלו היו דבריו בכמה שינויים מתבקשים: “בכל פעם שיש כינוס של הקבינט המדיני-ביטחוני, כל גורמי הצבא והמודיעין מבהירים פה אחד לראש הממשלה נתניהו שחמאס מורתע, שאין צורך ליזום שום פעולה, שיש להרחיב את הרווחה הכלכלית ברצועה. כל מי שניסה להוביל קו קצת יותר מיליטנטי – הושתק”.

את השיח הביטחוני השלישי מול גורם צבאי בכיר אני יזמתי. זה קרה לאחר שבטיקטוק החלו לוחמים לעלות בשידור חי ולהשיב לשאלות תוך כדי פעילות מבצעית.

שאלתי את איש שיחי האם זהו פרצופו של צה”ל בן ימינו. הוא כחכח בגרונו וביקש שלא להשיב.

נכון, היום זו כבר חכמה בדיעבד. אין דרדק בישראל שלא יודע לתאר עד כמה צה”ל נתפס במערומיו. נרדמנו בשמירה.

עוד יבוא היום שבו ייסגר החשבון ויוגש הצ’ק לפירעון: מי הרדים, מי נרדם, מי מצמץ, מי אמור היה לקבל החלטות ולא קיבל, מי אמור היה להגדיל ראש אך בחר להקטין. לחשבונות הללו עוד יהיה הרבה זמן, הרבה מאד זמן, וזה יהיה כואב, אוי כמה שזה היה כואב.

אבל כעת אסור למערכת המדינית ולצה”ל לפעול מהבטן. 1400 נטבחים – וזהו רק המספר הרשמי – שילמה החברה הישראלית על הכישלון המחריד הזה, ואין לאף אחד שום כוונה להגדיל את בריכת הדמים הזו.

הסיבה לכך כואבת. אבל הגיע הזמן להסתכל לעצמנו במראה ולצעוק את האמת – גם אם היא כואבת: המלך הוא עירום, כלל לא ברור האם צבא הגנה לישראל כשיר בשלב הזה ללחימה רב-זירתית ולכניסה קרקעית על אדמת הדמים של עזה.

זו אינה ההערכה שלי: אני נשען על דעת גדולים שלמיטב הבנתי מחדדים זאת בחדרים הסגורים ובודדים שמרשים לעצמם לזעוק זאת גם מעל במות ציבוריות, ביניהם האלוף במיל’ יצחק בריק שמאמין בהמתנה משמעותית לקראת הכניסה הקרקעית ולטובת כמה חודשי אימון מאסיביים.

אינני גנרל ואינני מצוי בחדרים הסגורים כדי לראות ולהבין את התמונה המלאה. המעט שבכוחי לעשות הוא להניח כאן בתמציתיות את המלצות האלוף במיל’ יצחק בריק ובכירים ביטחוניים נוספים, לתווכן לקוראיי ולהתריע בשער.

1. עליה בכתישה האווירית על יעדי טרור ותחמושת ברצועת עזה, כל בניין שיופצץ יקל בעתיד על הכוחות הקרקעיים. במקביל חניקה הומניטארית מוחלטת של הרצועה עד לשובם של אחינו ובנינו הביתה בשלום.

2. חיסול כל צמרת בכירי החמאס בכל מקום שהם באמצעות חיל האוויר, שב”כ ומוסד.

3. בניית כיתות כוננות בכל הישובים צמודי גדר, בצפון, בדרום וביו”ש ולהבטיח את הצטיידותם הנדרשת בנשק.

4. חידושו של צה”ל באמצעות אימונו לצבא דרוך, לוחם, נטול פייסבוק ושאר הסחות דעת, שבכוחו לנטרל ללא חת כל אויב שעומד מולו.

5. שיקום יחידות המודיעין מחדש.

6. לאחר שהמטרות האמורות הושגו – יציאה למבצע קרקעי בעזה.

כל עוד מטרות העל הללו לא הושגו, יציאה למבצע קרקעי בעזה עשויה להביא אותנו חלילה למפתנו של מרחץ דמים נוסף.

ומכאן קריאתי הצנועה: אדוני ראש הממשלה, אל תצא בשלב הזה למבצע קרקעי בעזה.

• עוזי ברוך הוא העורך הראשי של אתר ערוץ 7

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות