בעיצומה של מלחמה: זו הדרישה החדשה של השר בן גביר מנתניהו

בעוד הכניסה הקרקעית מתעכבת: השר בן גביר החליט לדרוש מראש הממשלה לצרף כחבר לקבינט המלחמה - אחד מאלו שלא היו חלק מ'מחנה הקונספציה'
חרדים 10
ח' חשון התשפ"ד / 23.10.2023 10:29

17 יום אחרי פרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (שני)  לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להכניס חבר נוסף לקבינט המלחמה המצומצם – שלא היה חלק מ”מחנה הקונספציה”.

משרד הרווחה נותן מענה לכל מי שבמצוקה. רוצים להתנדב ולסייע?

במכתב ששיגר בן גביר לראש הממשלה נכתב: “לא ייתכן שכל שרי הקבינט המצומצם יהיו אך ורק מ’מחנה הקונספציה’ – אלו שבמשך שנים טענו כי החמאס מורתע, כי תשלומי האתנן לארגון הטרור יביאו שקט, אלו שטיפחו את מדיניות ההכלה וזרעו אשליות שהוביל למצבו בנוכחי. חובה כי יושמע גם בקבינט המצומצם קול אחר, שאינו חלק מהקונספציה שהתנפצה”.

“בשם האחריות הלאומית ובשמם של מאות אלפי בוחרים שרבבות מתוכם משרתים בשירות סדיר בקבע ובמילואים”, כתב בן גביר, “אני דורש בזאת, כי לקבינט המצומצם יצורף חבר, ואפילו משקיף, מאלו שלא היו חלק מ’מחנה הקונספציה’. מבחינתי שתקבע אתה, אדוני רה”מ, את זהותו ובלבד שיישמע קול אחר, שאינו חלק מהתפיסה השגויה אליה נגררנו במשך שנים”.

עם הקמת קבינט המלחמה, בן גביר התקפל מדרישתו להיות חלק מהחברים בקבינט ובכך התמלאה דרישתו של יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, שהציב אותה כתנאי לכניסתו לממשלת החירום.

בקבינט המלחמה שמנהל כיום את הלחימה בעזה ונגד חיזבאללה בגבול לבנון, חברים נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל לשעבר גנץ. בנוסף, בישיבות הקבינט ישנם גם שני משקיפים, הרמטכ”ל לשעבר גדי אייזנקוט והשר לעניינים אסטרטגיים ומקורבו של נתניהו, רון דרמר.

יצוין, כי עם הקמת ממשלת החירום, דחף בן גביר למנות את יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כחבר קבינט המלחמה – מהלך שלא צלח.

מהלב from חרדים 10 on Vimeo

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות