כרבע מגופות האזרחים שהובאו לתחנת ריכוז החללים טרם זוהו

מתפ"ש הכחיש דיווח של הטיימס: המשאיות שנכנסו לעזה נבדקו • חוסלו שני בכירי חמאס: אבו-סאהר אל-פרא וטלאל אל-הינדי • עומר בלוה הי"ד, בן 22 מהרצליה, נהרג מירי נ"ט בצפון • 2,000 חרדים ביקשו להתנדב לצה"ל • נעצרו 2 שב"חים במטבח בב"ב • ליברמן: מה שקורה בצפון - רפיסות
חרדים 10
ז' חשון התשפ"ד / 21.10.2023 21:23

היום ה-15 של מלחמת ‘חרבות ברזל’: אחרי לילה (שבת) של תקיפות נרחבות בעזה ובלבנון, מעבר רפיח נפתח היום להעברת סיוע הומניטרי לעזה דרך מצרים. חמאס שחרר אמש שתי חטופות בעלות אזרחות ישראלית-אמריקנית, יהודית ונטלי רענן.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

23:35 – ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס בקריה בתל אביב: “זו הברוטליות הקשה ביותר שראינו נגד העם היהודי מאז השואה”.

23:30  – בפעם הרביעית היום:  סיכול חולייה בצפון – צה”ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט לעבר שלומי.  “חוליית מחבלים זוהתה בזמן שניסתה לשגר טילי נ”ט לעבר שטח ישראל במרחב שלומי, כוח צה”ל תקף את החוליה בטרם בוצע שיגור”.

23:00 – מתאם פעולות הממשלה בשטחים מכחיש את הדיווח של הניו יורק טיימס: “לבקשת הממשל האמריקאי, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה. נדגיש כי בידי ישראל היכולת לוודא שלא הוכנס או הוצא שום דבר אחר מלבד האמור לעיל”.

במקביל, הדיווח של ניו יורק טיימס נמחק.

22:55 – השב”כ הקים חפ”ק ייעודי בשם ניל”י – נצח ישראל לא ישקר – שעוסק באיתור וחיסול מחבלים מכוח הנוח’בה של חמאס. מדובר במחבלים שנכנסו לישראל מהרצועה לבצע פעולות טרור וחזרו אליה.

22:22 –  יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לדברים שפורסמו בניו יורק טיימס על משאיות הסיוע:  “מדובר על עוד דוגמה של חוסר יכולת לעמוד בלחצים ועל הפרה בוטה של ההתחייבות שניתנה על ידי קבינט המלחמה, שכל סיוע הומניטרי יכנס אך ורק אחרי בדיקה יסודית של נציגי ישראל וארה”ב”.

22:05 – כרבע מגופות האזרחים בתחנת ריכוז החללים טרם זוהו. מיום רביעי זוהו מעט יותר מ-30 נרצחים.

22:00 – דיווחים פלסטיניים על הפצצות כבדות של צה”ל בדרום רצועת עזה.

21:50: צוותי המשטרה עצרו הערב  2 שב”חים שהועסקו במטבח ישיבה ברחוב הלפרין בבני ברק. נגד הנהלת הישיבה יינקטו צעדים משמעותיים וחריפים.

21:40 – הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי: פעיל בשורותינו נהרג היום בדרום לבנון “בעת מילוי תפקידו”. במקביל – בחיזבאללה הודיעו על שני פעילים של הארגון שחוסלו בתקיפות צה”ל בדרום לבנון.

21:30 – דיווח בניו יורק טיימס: על אף דרישת ישראל – לא נבדק אם יש נשק במשאיות שנכנסו לעזה.

21:15 – השר גדעון סער פנה לשר המשפטים יריב לוין: לחוקק לאלתר חוק ל”מניעת הסתה ברשתות החברתיות”.

21:10 – בעזה טוענים: הותקף אזור השוק במחנה הפליטים א-נציראת שבמרכז הרצועה. דווח על הרוגים ופצועים.

20:45: ראש ממשלת איטליה, ג’ורג’ה מלוני, הגיעה לישראל ונפגשת כעת עם ראש הממשלה נתניהו בקריה בתל אביב. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת ובסיומה ימסרו המנהיגים הצהרות לתקשורת.

19:57: שר הביטחון יואב גלנט לחברי ועדת החוץ והביטחון: “אי אפשר לקבל תמיכה מהאמריקנים ולומר ‘לא’ לדרישות שלהם”.

20:30 – דובר צה”ל: מכל בניין בעזה שתקפנו מופעל טרור, חמאס רוצה שאזרחי עזה ימותו. בצפון אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה – המשימה המרכזית היא עזה.

20:25 – דובר צה”ל: 2,000 חרדים הגישו בקשה להתנדב לצה”ל, והצבא בונה תוכניות לקליטתם.

20:20 – נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי צרפת נמצאת בקשר ישיר עם חיזבאללה במטרה למנוע הסלמה בגבול עם ישראל בצפון.

20:15 – שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן בריאיון באולפן: “מה שקורה בצפון זו רפיסות”.

20:00 – הרמטכ”ל הרצי הלוי ללוחמי חטיבת גולני: “ניכנס לרצועת עזה אנחנו ניכנס למשימה מבצעית מקצועית להשמיד את הפעילים של חמאס את התשתיות של חמאס ואנחנו גם נזכור בראש שלנו את התמונות והמראות והנופלים משבת לפני שבועיים. עזה מורכבת, עזה היא צפופה. האויב מכין בה הרבה מאוד דברים, אבל אנחנו מכינים לו גם.

“אנחנו מלווים אתכם, איתכם בתמרון כל היכולות של צה”ל. תהיו אמיצים עם החשיבה הזאת, תהיו נחושים מאוד ותנו הרבה מאוד ביטחון לחיילים שלכם. הרוח הזו תביא את הניצחון, המקצועיות שלכם תקבע את התוצאה. אני מאוד מאמין בכם מאוד גאה בכם. זה גאווה זה כוח ועם הכוח הזה אתם תנצחו”.

20:05 – גורמים ישראליים: אין לחץ אמריקני שמעכב את התמרון בעזה. הסיוע ההומניטרי יגיע רק לבסיסי אונר”א, אחרת – יותקף.

19:50 – השר ישראל כ”ץ ב’פגוש את העיתונות’: “אנחנו בקו החזית של מלחמת העולם, לכן ארה”ב מתייצבת לצידנו”.

19:45 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, בפנייה לתושבי עזה ובעיקר לשכונות א-דרג’, נאצר, שיח’ רדואן, העיר העתיקה וזיתון – מפציר בהם שוב להתפנות דרומה. “חמאס משתמש בכם כמגן אנושי והציב תשתית טרור וכלי נשק בקרבת מקום מגוריכם. כל מי ששוהה בביתו – חושף את עצמו ואת בני משפחתו לסכנה”.

19:25 – השר חילי טרופר ב’פגוש את העיתונות’: “חשבתי שחמאס מורתע. יום אחרי המלחמה נברר הכול. יש לנו יכולת ואם נצטרך – נוכל לנהל מלחמה בשתי החזיתות”.

19:10 – נשיא צרפת עמנואל מקרון צפוי להגיע לישראל ביום שלישי.

18:40 – דיווחים פלסטינים: חוסלו שני בכירי חמאס בתקיפות צה”ל ברצועה. אבו-סאהר אל-פרא, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, חוסל בביתו שבדרום הרצועה, וטלאל אל-הינדי, בכיר חמאס ובכיר בזרוע הצבאית, חוסל בתקיפת ביתו במרכז הרצועה.

במהלך השבת:

צה”ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ”ט במרחב הר דב

מחבלים שיגרו טיל נ”ט לעבר מרחב ברעם, כוחות צה”ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי

הקבינט המצומצם בראשות ראש הממשלה נתניהו התכנס בפיקוד דרום

שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, אמר ברשת אל-ג’זירה כי לבנון ביקשה ממדינות המערב שישראל תנצור את האש ל-48 שעות: “בינתיים אין תשובה”

שלושה יישובים נוספים בצפון – אילון, מצובה ולימן, הנמצאים מעבר לקו 2 ק”מ מהגבול עם לבנון, יפונו בקרוב. כך על פי גורמים במועצה האזורית אשר

צה”ל תקף באמצעות כלי טיס כלי רכב בדרום לבנון בו שהו מחבלים, אשר ביצעו שיגור טיל נ”ט לעבר מרחב מרגליות. בנוסף, צה”ל תקף שתי עמדות תצפית של חיזבאללה – סמוך ליישוב חניתה וסמוך למרחב מרגליות

צה”ל תקף שתי חוליות מחבלים בגבול לבנון: ראשית, חוליית מחבלים ששיגרה רקטה שנפלה בשטח פתוח. שנית, חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ”ט לעבר מרחב מרגליות, כתוצאה מכך, שני בני אדם, אזרחי תאילנד, בשנות ה-30 לחייהם, ששהו במרחב – נפצעו בינוני וקל.

גלנט בגבול הצפון: חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר

דובר צה”ל: עד כה עודכנו משפחות של 210 חטופים

מעבר רפיח נפתח: עשרות משאיות ריקות ממתינות בכניסה למעבר בצד העזתי, לקראת העברה של סיוע הומניטרי מהצד המצרי

משרד החוץ ממליץ לאזרחי ישראל לעזוב את ירדן ומצרים באופן מיידי, בעקבות העלאת אזהרת המסע לרמה 4, הגבוהה ביותר. גם מרוקו עלתה לרמה 3 – להימנע מנסיעות לא חיוניות

סמ”ר עומר בלוה, בן 22 מהרצליה, נהרג מירי נ”ט בצפון

צה”ל: תקפנו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לירי טיל הנ”ט ולשיגורים לשטח ישראל. בין המטרות שהותקפו: מתחמים צבאיים ומשגר נ”ט שמוקם במרחב הגבול

הנשיא ביידן: חמאס פתח במלחמה כדי לעצור את מאמצי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה

 

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות