הגר”י זילברשטיין: מי שלא לומד בישיבה או כולל שיתנדב למשטרה!

רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו, פנה אל הרב זילברשטיין כדי לקבל את פסיקתו על כיתות כוננות בערים החרדיות - ועל הפעלתן ונשיאת הנשק בשבת
חיים טוויל
ד' חשון התשפ"ד / 19.10.2023 20:50

הגר”י זילברשטיין, חבר ‘המועצת’ של ‘דגל’, קבע כי מי שאינו תלמיד ישיבה או אברך כולל יכול להתגייס לסייע למשטרה.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

במענה לרב המשטרה, הרב רמי ברכיהו, על כיתות כוננות בערים החרדיות  – פסק:

“מאחר והפונים אליכם הם בעלי בתים יר”ש אבל לא בני ישיבה, מותר להם להתנדב להציל את עם ישראל להגן על ערים ושכונות מפני רוצחים ואויבים”.

בהמשך ציין בנוגע לסיורים עם נשק בשבת: “בכל מקום שנראה בעיני המומחים של המשטרה שיש בזה סכנה וזקוקים לסייר עם נשק, יסיירו גם בשבת, אם אפשר על ידי נכרי, ואם לא גם על ידי ישראל”.

הגר”י זילברשטיין הדגיש: “וכל האמור לא מדובר על בני ישיבה שתורתם אמונתם, והם מגינים על עם ישראל בתורתם, ועל זה נאמר ‘אלף למטה אלף למטה'”.

רב משטרת ישראל נצ”מ רמי ברכיהו אמר: “בימים כל כך מאתגרים לציבור בישראל, בהם דם יהודי נשפך במתקפה של תתי אדם בזויים, אנחנו רואים את השוטרים והחיילים שנלחמים בסיכון חיים ממשי על מנת לשמור על המדינה. נכונו לנו עוד ימים מורכבים, ימים של התמודדות ארצית של כלל האוכלוסייה שתידרש לעמידה איתנה וחזקה. אנחנו עם של מאמינים וככזה יש לנו כתובת, והכתובת היא בורא עולם. אנחנו לא יודעים ולא נדע לעולם את החשבונות של שמיא אבל אנחנו יודעים כי חלה חובה לפנות את הקדוש ברוך הוא ולהתחנן לפניו שיגן על עם ישראל ועל כלל הלוחמים.

“אני פונה עליכם בקריאת קודש להתפלל בבתי הכנסת לשלומם של השוטרים, החיילים וכל העוסקים בעבודת הקודש. זה הזמן להרעיד את השמיים”.

על כיתות הכוננות שהוקמו בערים החרדיות אמר הרב ברכיהו: “מדובר באירוע שבו לראשונה הציבור בערים הללו יראו את בעלי הבתים עוסקים בשמירה פיזית על העיר כחלק ממערך הביטחוני משטרתי. התושבים הללו יאומנו בתפעול נשק ויהיו בעלי יכולת לסייע לכוחות המשטרה בעת הצורך”.

מאחר ומדובר גם בפעילות במהלך השבת ועל מנת לקבל את ההתייחסות ההלכתית להפעלת כיתות כוננות שלא באירוע נקודתי, נפגש היום רב המשטרה עם הרב יצחק זילברשטיין וקיבל את פסיקתו.

הרב זילברשטיין פסק כי בכל מקרה בו משטרת ישראל תקבע כי מדובר במצב סכנה ויש צורך לסייר עם נשק, יסיירו גם בשבת.

הרב אמר כי עדיף נוכרי אולם אם אין כזה – מותר גם על ידי ישראל. הרב מדגיש כי פסיקתו וההתייחסות לכיתות הכוננות היא לבעלי בתים ולא לבחורי הישיבות שתורתם אומנותם.

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות