צה”ל חשף: כ-50 ילדים וקשישים נחטפו, בין 100 ל-200 נעדרים

יותר מ-200 חטופים שוהים ברצועה: רובם נמצאים בין החיים, אך ישנן גופות שנחטפו • בין 200-100 בני אדם מוגדרים עדיין כנעדרים • נעשים מאמצים לאיתור כל מידע, אך יהיו מקרים שיישארו ללא כל פתרון וגורלם לא ייוודע לעולם: "המצב מורכב יותר ממלחמת יום הכיפורים"
חיים טוויל
ד' חשון התשפ"ד / 19.10.2023 20:02

צה”ל פרסם הערב (חמישי) נתונים חדשים על החטופים והנעדרים מתחילת המלחמה.

מתמודדים עם חרדה? תמיכה טלפונית, כלים להורים וסרטוני הסברה • כנסו

מתוך 203 חטופים שידועים למערכת הביטחון, כ-30 הם ילדים עד גיל 18, וכ-20 הם קשישים מעל גיל 60.

נוסף לחטופים, שוהים ברצועה כ-200-100 ישראלים שעדיין מוגדרים נעדרים – זאת לעומת 3,000 בני אדם שהוגדרו נעדרים ביום הראשון למלחמה.

צה”ל עדכן כי רוב החטופים השוהים ברצועה נמצאים בין החיים, אך ציין כי ישנן גופות שנחטפו.

על פי הערכות, רוב הגופות מצויות בידי חמאס, אך חלקן בידי הג’יהאד האסלאמי והיתר נחטפו על ידי האספסוף, תושבים המזוהים עם חמאס.

צה”ל הבהיר, כי יש גופות שטרם זוהו ואף גופות שטרם נאספו מהשטח, כשהצבא ממשיך לערוך פשיטות קרקעיות בגבול כדי לאסוף גופות נוספות. כחלק מכך, אתמול נאספו כ-90 גופות משטח הרצועה, רובן של מחבלים והשאר של אזרחים ישראלים.

במקביל, צה”ל מנסה להסתייע בגופים אזרחיים, בחברות היי-טק ובחמ”לים שהקימו המשפחות שמציעים פתרונות יצירתיים שאולי יצליחו לשפוך אור על גורלם של הנעדרים והחטופים.

“חמאס לא היה ערוך לכמות כזו של חטופים. יש לנו מקרים בלתי פתורים. מאות מקרים מזעזעים. החיילים שעוסקים בכך מתפרקים מדי פעם, אבל ממשיכים לעבוד. חמאס נוקט לוחמה פסיכולוגית להסתרות ושיבוש ושומר על ביטחון מידע”.

לדברי צה”ל, “הצלב האדום והארגונים הבינלאומיים ברצועת עזה לא מתפקדים”.

בצבא מוסיפים, כי למרות המאמצים הגדולים לאיתור כל שביב מידע בנוגע לחטופים ולנעדרים, ההערכה הינה כי סביר להניח שיהיו עוד לא מעט מקרים לא פתורים, ולא יהיה מידע בנוגע לכל הנעדרים גם עוד שנים קדימה.

לפיכך, בצה”ל מודים כי המצב הרבה יותר מורכב מאשר במלחמת יום הכיפורים.

מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף (במיל’) ניצן אלון, מסר: “כל נפשי ומוחי בעשייה הזו, יחד עם מאות אנשים. לא נעצור לרגע, עד שנמצא כל דרך להשיב את היקרים לנו”.

אלון הוסיף: “עם הקמת המערך, הגיעו אליו עשרות צוותים, הכוללים אנשי מודיעין, טכנולוגיה וגופי ביטחון, אשר יחד פועלים כל העת על מנת לייצר תמונת מצב מדויקת ככל הניתן בנוגע למצבם של מנותקי הקשר. המערך מורכב גם ממאות אנשי מילואים ומתנדבים, בהם בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית”.

 

מהלב from חרדים 10 on Vimeo.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות